Zdrav odnos
s novcem

Kako izgraditi osobni brend kroz content marketing?

kako-izgraditi-svoj-brend

Kako izgraditi osobni brend kroz content marketing?

Ljudi ne vjeruju reklamama, ljudi vjeruju drugim ljudima. Budite vi ti drugi ljudi.

Oglašavate se i obećavate brda i doline svojim potencijalnim kupcima, a oni nakon toga ukucavaju i traže iskustva, recenzije, usporedbe, ocjene koje su napisali drugi kupci. Jer nitko od nas ne voli nešto prvi kupiti, biti prva budala koja je nasjela.

Kad rezerviramo hotel preko Bookinga, najviše čitamo recenzije. Kad kupujemo nešto s Amazona, prvo čitamo recenzije, kad želimo nešto kupiti za dijete, pitamo prijatelje ili ljude u specijaliziranim grupama što misle o tome.

Čak 90 % ljudi vjeruje preporukama usluga i proizvoda koju su dobili od ljudi koje znaju, dok tek 33% vjeruje porukama brenda.

Stoga je put do bolje prodaje svakako ulaganje u word of mouth?

Kako ulagati u word of mouth?

Počnite od sebe

Budite ta osoba od povjerenja od koje ili preko koje će ljudi kupovati.

Radite li u marketingu neke tvrtke, posebno ako radite kao voditelj marketinga, razmislite o osnaživanju sebe i drugih djelatnika kroz personalizirani brending, kroz izgradnju brenda ponaosob, kako biste proširili mrežu osoba od povjerenja.

Ovo je posebno bitno u B2B poslovanju. Naime, 84% svih poslovnih odluka počinje od referrala, osobe koja je preporučila proizvod.

Svaki freelancer dobro je upoznat s važnošću izgradnje osobnog brenda jer posao, to je on. Posao ne dobiva više tvrtka, dobiva je pojedinac (koji ima svoju tvrtku ili obrt).

Pojedinac je taj koji privlači druge, ne neki lijepi slogan i zapakirani proizvod. Nekad s nekim tvrtkama želimo raditi baš zbog tog nekog pojedinca u njoj pa ako on odluči krenuti u solo vode, nerijetko ćemo ga pratiti. Pa on nam je odrađivao vraški dobar posao, ne tvrtka. Tvrtka mu je bila background, safety net.

Upoznajte tržište radom u većim firmama – Učite što više

Zato uvijek preporučujem početnicima koji nemaju jasno zacrtan put ili neko specifično znanje koje može odmah uspješno ponuditi tržištu – da pokušaju nekoliko godina provesti u većim tvrtkama i tako upoznati tržište, ljude i povezati se.

U radu za neku tvrtku, imat ćete prilike raditi na više projekata, naučiti mnogo toga više nego što biste sami mogli, upoznati klijentsku stranu priče i njihov način razmišljanja, ali i upoznati puno ljudi.

Nemojte nikad obavljati polovični posao samo zato jer radite za nekog. Štoviše, potrudite se kao da vas plaćaju duplo više!

Učite što više, pokažite što znate, razgovarajte… Drugim riječima, pomalo gradite svoj poslovni brend u niši koja vas zanima.

Jednom kad odlučite osnovati vlastiti biznis, nećete biti nepoznata osoba u branši. To je bio moj put, a danas imam vlastiti biznis SLADE specijaliziran za Content marketing i SEO.

Drugi put jest da radite od samog starta na vlastitom brendu

Možete li tržištu ponuditi nešto novo, zašto biste se skrivali iza imena neke tvrtke, a ne iskoračili prema van?

Kako netko postaje brend?

Plošno rečeno, osoba je brend onda kada je drugi žele pratiti, slušati, imitirati, voljeti, mrziti… Netko tko ima određeni utjecaj na vas ili druge.

Osobni brending je praksa marketingiranja samog sebe, svoje karijere i iskustva kao brend.

Content marketing

Content marketing je najbolji način za to postići.

Kroz kontinuirano stvaranje i dijeljenje relevantnog, korisnog i motivirajućeg sadržaja koje eksplicitno ne promovira vas, nego pomaže drugima, rješava tuđe probleme i daje odgovore na pitanja, postajete osoba koja zna. A svi volimo osobe koje su nam pomogle ili koje pomažu drugima.

Ne postaje netko uspješan bloger jer ima puno posjeta na svojoj stranici. Uspješan je bloger jer je stvorio nešto vrijedno, jer su se ljudi povezali s tom osobom na nekoj razini. Zato jer su se povezali s tom osobom, vraćaju joj se i žele još sadržaja.

U fokusu izgradnje brenda putem content marketinga jest sadržaj: tekst, fotografija, video.

Content marketing ili marketing sadržaja je učinkovit kod više stvari, a one su:

  • izgradnja brenda i utjecaja
  • izgradnja povjerenja
  • poboljšanje SEO
  • generiranje prodaje

Ako ste aromaterapeut, nemojte prodavati aromatično ulje lavande. Vi prodajete prirodni lijek za nesanicu. Vi rješavate nečiji problem. Ne prodajete ulje, prodajete rješenje.

Mnogi od nas ne znaju za aromatična ulja, ali nažalost mnogi od nas znaju za glavobolju, nesanicu, tjeskobu i još hrpu toga čemu lavanda pomaže. Isto je i s bilo kojim drugima proizvodima ili uslugama. Mi ne trebamo proizvode, mi trebamo pomoć.

Kako se brendirati na društvenim mrežama?

Najlakše je osobni brend izgraditi putem društvenih mreža. Ne mislim na Instagram i travel-beauty-fashion-mum influencere, iako se i od njih može jako puno naučiti.

Nemojte kolutati očima ako ne volite influencere. Istina je da mnogi od njih imaju izgrađen brend koji uspješno posluje. Druga stvar je sviđa li se to vama ili ne.

Ima jedna Facebook grupa u kojoj mnogi postavljaju različita pitanja o financijama i računovodstvu. Tamo na pitanja korisnika aktivno odgovaraju dvije gospođe, uvijek brzo i konkretno. Nikako se ne reklamiraju osim svojima znanjem. Znate li koga ljudi predlažu kad netko dođe u grupu i pita za savjet računovodstvo da angažiraju? Upravo od te dvije gospođe.

Svi ih reklamiraju! Jer su te gospođe toliko pomogle drugima da drugi imaju taj neki dug da im uzvrate uslugu i zato ih rado reklamiraju.

To je branding. Kad te drugi reklamiraju i kad ti klijenti dolaze s rečenicom – Čuli smo da ste dobri.

Pišite ili snimajte ono za što znate da druge zanima, da će im riješiti neki problem, da će ih zabaviti na način koji će biti pamtljiv.

Prodajete li usluge ili proizvode, ne pišite samo o tom proizvodu ili usluzi, pišite sve o niši unutar koje se nalazite, objasnite kroz praktične primjere što nudite i kako to što nudite može nekom olakšati život. Odgovarajte ljudima na pitanja, budite tu u trenutku kad traže odgovore, bilo da to rade kroz Google ili specijaliziranu Facebook grupu.

Ne morate nužno otvoriti vlastitu Facebook grupu, djelovati možete i u drugim grupama tako da pomažete drugima kad trebaju odgovore.

Bitno je da ste pozitivni, konkretni i brzi.

Pronađite grupe iz svoje niše djelovanja i dnevno posvetite barem 1 sat aktivnom komentiranju.

Brendirati se možete i kroz vizualno stvaranje, najlakše na Instagramu.

Danas postoje na tisuće influencera i onih koji bi to htjeli biti, a najviše ih ima upravo u svijetu mode, ljepote, putovanja i hrane, svih onih lijepih i vizualnih stvari.

I LinkedIn je odličan za brending, no posve drugačiji od Instagrama gdje je fokus na lijepoj fotografiji. LinkedIn nudi mogućnost da predstavite sebe kroz znanje i vještine, da privučete nove klijente i da se istaknete u poslovnoj zajednici. Fokus nije na fotografiji, nego na tekstu, analitici i rezultatima.

Razlika između oglašavanja i sadržajnog marketinga

Gledate TV i dolaze reklame. Prebacujete se na mobitel, surfate Facebookom da vidite što rade vaši prijatelji. Nailazite na reklamu za upisivanje tečaja content marketinga. To vam ne treba tad, došli ste poviriti na 5 minuta što ima. Niste kliknuli na oglas, vjerojatno ste i zaboravili tko ga je nudio.

Za mjesec dana, zbog novog posla, shvatite da vam treba znanje iz content marketinga, ali ne znate baš što je to. Bio je neki oglas, sjećate se.

Idete na Facebook i naravno da ga nema. Sljedeće što radite jest ukucavate tečaj content marketinga ili što je content marketing u tražilicu Google.

Nailazite na reklame Upiši tečaj content marketinga, ali i na par članaka ispod koji različitim naslovima nude dodatne informacije. Jedan od članaka je Što je content marketing i koliko košta?

Vjerojatnost da ćete kliknuti jedan od oglasa na Googleu je 10 puta manja od vjerojatnosti da ćete kliknuti na prvi organski rezultat ispod oglasa.

Nisam to ja izmislila, to nam govore podaci.

Oglasi su dobri kad stvaramo potražnju, kad tržište informiramo o postojanju nečeg novog, kad trebamo brzu akciju u roku 1-3 dana, kad oglasom pogodimo čovjeka koji točno to traži.

Gotovo 60% svih klikova na mobilne oglase su slučajni, napravio ga je tzv. debeli prst koji je vjerojatno samo tražio da klikne onaj x.

Pokazalo je to istraživanje Retale.com, lokacijske mobilne platforme koja pomaže ljudima da uštede na kupnji od poznatih trgovaca.

Kupci sve više i više traže dodanu vrijednost te je content marketing zaista sjajan alat u izgradnji brenda koji prodaje. Zato danas na stranicama različitih biznisa imate i članke, neovisno o tome radi li se o B2C ili B2B prodaji.

Sadržaj nas reklamira indirektno.

Ne govorimo ja sam najbolji, nego naši radovi to govore umjesto nas. Nitko ne voli hvalisavce, ali će rado pročitati neki case study, neko objašnjenje, jer možda mu baš to treba da nauči kako da on sam bolje radi.

Content marketing jest storytelling. Pričanje priče stvara znatiželju, ali najvažnije je da se duže pamti od neke nasumično naučenog podatka.

Pomoću content marketinga možete sebe i svoj brend pozicionirati kao nešto novo i drugačije na tržištu. Pruža vam se prilika da činjenice provučete kroz jedinstvene osobne filtere i začinite ih tako da postanu bliži vašoj ciljanoj skupini.

Kroz oglase gađate ciljane skupine u prolazu. Kao da im stalno s prozora vičete hej, hej, dođi. Kroz sadržaj ih privlačite tako da sami dolaze zavirivati kroz prozor kad im zatreba pomoć

Oglas: Kupi ovaj proizvod, baš je super!
Content marketing: Imaš problem, evo ti rješenje.

Native advertising

Danas sve više oglasa kreće u smjeru content marketinga. Zovemo to native advertisingom.

Native advertising je plaćeni sadržaj koji je prikriven kao organski, neplaćeni, sadržaj, i koji je klijent objavio na nekoj tuđoj platformi koja preporučuje klijenta.

Što više znamo o nekom proizvodu i usluzi, primarno kako nam oni mogu olakšati život, to ćemo biti skloniji kupiti ga. Što ga je više ljudi oko nas kupilo, vjerojatnost da ga kupimo i mi se povećava jer je proizvod već prošao tzv. social proof.

Publika vuče publiku, jednako kao što gužva ispred jednog kioska privlači dodatnu masu ljudi. Svi žele znati zašto je oko nečeg velika pomama.

Stoga je bitno poraditi na recenzijama drugih korisnika, na dobrom glasu, zato je dobro svaki posao napraviti najbolje što znaš jer će se netko upitati tko je to napravio?

Bitno je da se prezentirate i sami, a kako ne biste ispali hvalisavci, optimalno je da predstavite sebe kroz radove, kroz članke na bitne teme u vašoj niši te potaknuti čitatelja na razmišljanje.

Nemojte skrivati svoje znanje. Radije ga iskoristite da pokažete što znate. Bojite li se da bi drugi mogli iskoristiti vaše znanje i iz tog razloga skrivate neka učinkovita rješenja, kako mislite da drugi saznaju da vi znate za ta rješenja i da vam ponude posao?

Pišite vodiče, tutorijale, e-bookove, radite liste i prezentacije, odgovarajte na pitanja ljudi i vjerujte, ako dobro radite, rezultati će stići.

Ono na što valja biti spreman jest da većini osobnih brendova treba 2, 5 ili 10 godina da se izgrade u cijelosti. Uvijek postoje iznimke koje će u šest mjeseci ili putem nekog hita doći odmah do velike publike, no hajmo ne računati na to da smo mi te iznimke, čisto da se ne razočarate ako se uspjeh ne dogodi preko noći.

Budite realni

Ne možete biti sve što poželite, ma koliko vam to vaši roditelji tvrditi.

Ne možete biti life coach s 22 godine. Što vi znate o životu?

Imala sam jedan slučaj kad je jedan mladi dečko s tek završenim fakultetom i nula životnog iskustva (živio je kod roditelja, tek se friško zaposlio u jednoj firmi) poželio ostvariti karijeru životnog trenera. Počeo je objavljivati video radove na YouTubeu, gdje se nalazi njegova generacija, no ništa se nije dogodilo. Zašto?

Mladi ne traže životne trenere, a stariji ne vjeruju mladiću da ih išta može naučiti o životu. No, imao je jedan sasvim drugi talent na koji sam mu ukazala i uputila ga da karijeru gradi u tom smjeru.

Ponekad je dobro popričati s nekim poslovnim savjetnikom oko karijernog smjera, s nekim tko vas ne poznaje i tko može biti objektivan. Ne trebate ih uvijek poslušati.

Sjetim se često Ivana Mrvoša koji je u jednom našem realityju prije dosta godina pokušao proboj na tržište, a mentori su njegovu ideju i strast odbacili kao nedovoljno dobrom i isplativom. Mrvoš nije odustajao i izgradio je tvrtku koja zapošljava desetke i desetke ljudi s uredima u više europskih zemalja.

Zašto spominjem Mrvoša u ovom članku? Jer ja nemam pojma kako se zove njegova tvrtka. Znam za njega, on je lice firme, on je brend, a ne tvrtka. On kao CEO nastupa u javnosti, pokazuje svoju strast i privlači druge, od investitora do zaposlenika. Volim ga pratiti jer smatram da je pametan mladi poduzetnik.

Mrvoš je našao svoju nišu.

U nišama leže novci. Obraćati se svima odjednom jest kao sprejanje po zraku, nekog ćete pogoditi, ali možda ne dovoljno snažno. Ali ako pošpricate samo jednu skupinu ili osobu, dobili ste veću koncentraciju i veći fokus.

Odredite svoju nišu

Na nišama sam napravila biznis.

Barbara Slade Jagodic Min

Počela sam pisati blog još 2004. godine, da bi s pojavom društvenih mreža postala jedan od prvih community menadžera u Hrvatskoj pa sam kasnije aktivno sudjelovala u grupi Društveni mediji i pomagala ljudima oko problema s kojima su se susretali s vođenjem Facebook stranica…

I nekako sam postala u toj uskoj niši svojevrsni brend. Smiješno mi je to i danas reći za sebe, zvuči hvalisavo, no angažman u toj grupi zaista mi je donio puno poslovnog dobra.

Zatim sam počela učiti o content marketingu. Nakon što sam prošla nekoliko content projekata, počela sam učiti o SEO optimizaciji jer sam vidjela da nešto nedostaje. Projekti na kojima sam radila počeli su dobivali na vidljivosti, a ja sam mogla pokazati svoj rad.

Počela sam predavati content marketing. Ljudi su htjeli naučiti i kako pisati, ne kreativno, ne blogerski, nego baš ciljano pisanje za web.

Osnovala sam biznis, počela sam predavati SEO pisanje za web, a uskoro su putem edukacija došli i novi klijenti kojima je trebalo podignuti online biznis ili spasiti postojeći. Danas najčešće dolaze do mene putem preporuke.

Rekli su nam da nam vi možete pomoći. To je brending.

Foto: Pexels; arhiva Barbare Slade Jagodić

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Štednja građana kod banaka u porastu uz povećan udjel oročenih depozita

Poduzetništvo i politika. Upravljanje u privatnom i javnom sektoru – pogled iz drugačije perspektive poduzetnice Lorene Boljunčić

Kako naći posao? Preko LinkedIna i networkinga! Za 80 % pozicija nema oglasa

Prijava za članice

Pretraga

znn