Zdrav odnos
s novcem

Zašto je žena ženi postala vuk: Kako stvoriti žensko pleme?

zena-je-zeni-vuk

Zašto je žena ženi postala vuk: Kako stvoriti žensko pleme?

Kad je žena ženi – vuk!

Od kad znam za sebe – u poslovnom svijetu vladala je atmosfera u kojoj se osjećaš kao da si u lovu, kao da te love i kao da se konstantno boriš sa svima oko sebe. Hoću li danas dobiti ili izgubiti? Hoće li me netko prevariti i dobiti ono što želi, a ja ne?

Hoće li opet odnos win – lose pobijediti. Vječna borba na tržištu.

Sigurna sam da se svaka od nas može pronaći u ovim primjerima. Neke muškarce sam osjećala kao one koji su uzimali nemilosrdno i ako sam bila uspješnija, oni bi bili spremni na svaki korak koji je bio potreban da me sklone s puta.

Kod žena je opet bilo drukčije. One su suptilnije u tome. Ljubomorne ili zavidne na uspjeh, puno sofisticiranije u tome ne bi li zabile nož u leđa. Sjećam se tih dana kad sam svakodnevno osjećala da ne želim biti dio tog svijeta, ali ako želiš zarađivati, biti uspješna, moraš naučiti živjeti u takvim uvjetima.

žena ženi vuk

Vjerujem da ovisno o svom zanimanju razumijete o čemu govorim.

Transformacije unutar ženskih grupa

Oduvijek sam bila sklonija raznim ženskim udruženjima, okupljanjima, druženjima i, nekako, birala društva u kojima sam osjećala povezanost, win-win pristup i njegujuće odnose za sve uključene.

Prije nešto više od godinu i pol dana – ušla sam u jedan projekt koji je okupljao žene poduzetnice. To iskustvo je prilično promijenilo i mene i te žene. Pedesetak žena, nalazile smo se jednom mjesečno te dijelile svoje priče i iskustva, a time smo kreirale jednu potpuno novu razinu odnosa.

Osjećaj zajedništva, dijeljenja istih izazova, uspjeha i spoznaja – koliko smo slične i koliko imamo zajedničkih tema – osvijestilo nas je da smo zajedno jače. U početku je bilo i sumnje i nevjerice, ali s vremenom se stvorio poseban odnos između nas, čak su se rodila i neka nova prijateljstva.

Odmah potom uslijedio je jedan mentorski program koji je nas stotinjak žena diljem svijeta povezao u jednu grupu. Dijeljenja osobnih iskustava i podrška na jednom suptilnijem nivou između žena, koje se nikad nisu fizički susrele, dobilo je jednu potpuno novu dimenziju.

Danas je ta grupa rodila niz manjih sestrinstava gdje su se pronašle žene s istim vrijednostima, interesima, vizijama i željama. Koliko samo dobrobiti mi je donijela ta grupa! Ne samo one zbog kojih sam prvotno ušla u taj krug žena, vezanih uz edukaciju, već definitivno, razmjenu znanja i osobnih iskustava koja su nas sve oplemenila.

I dalje duboko oplemenjuju i transformiraju. Jer svi smo dio jedne cjeline, jednog živog organizma i iste energije.

Drevna vremena i ženski krug

U drevna vremena, dok je zajednica funkcionirala u obliku plemena, žene su se povlačile u tzv. crveni šator na nekoliko dana i tamo nalazile utočište, iscjeljivale se, njegovale se u vrijeme mjesečnice, porađale se i okupljale se.

žensko pleme

Žene su znale da su dio jedne cjeline, da postoje ciklusi, da postoji trenutak kad se rađa novi život, kad se tuguje i tu su bile jedna za drugu. Tu su učile, dijelile sve što su imale, bile su zajedno…

Kad bi u jednom trenutku žena i pala, barem jedna od njih bila je tu da pruži podršku, da suosjeća, da sasluša, da tu krivnju makne i ublaži.

Vremena u kojem je žena ženi postala vuk

Ključni preokret se dogodio s ulaskom muškaraca u taj sveti ženski krug. Time je nestalo cijelo razdoblje zajedništva žena. Kad su se žene osamljivale počele su se osjećati krivom što su same, ali naučile su to brzo prebroditi. Zatomljivale su sebe i odbacivale svoje emocije.

muškarci natjecanje

I mi smo dio tog svijeta u kojem su se žene podijelile, osamile, počele uspoređivati, natjecati i povjerovati da, baš poput muškaraca, trebaju biti dio borbe i da su jedna drugoj konkurencija.

Iz iskustva znamo da smo povjerovale da se velik dio naše snage nalazi u toj borbi. Ne samo u borbi između samih žena već i borbi s muškarcima. Tražile smo jednakost, priliku da se dokažemo kako smo jednake. Ne samo jednako snažne, nego i jednako vrijedne. Koliko smo samo vremena provele dokazujući svoju vrijednost! I tako oslabile sebe.

Podrška žena ženi donosi kolektivni uspjeh

Međutim, novo vrijeme rađa i nove odnose.

Vrijeme u kojem je žena ženi prijateljica, podrška, pomoć, mentorica i ona koja zna da ženska snaga leži u onom što su žene oduvijek znale. A to je da nisu suparnice, nisu konkurencija jedna drugoj, nego podrška.

I ovo je mjesto okupljanja, njegovanja, pripadanja, baš kao što su žene imale u svom crvenom šatoru. Sada je ideja okupljanje žena radi razmjene znanja i iskustva, druženja, gdje jedna drugu razumije i gdje će jedna drugu čuti, moći dati podršku.

 

žene
žene

Samo ovdje u grupi Žene i novac radimo na obilju, na novom mindsetu, na podršci i dijeljenju znanja.

Važno je osvijestiti koliko nam podrška žena može biti kotačić koji pomaže da postanemo uspješnije. Ne samo da je podrška važna u životu već i da bismo se iznova mogle povezati sa samom sobom, a tako pridonijeti i nekom svom plemenu, zajednici, grupi.

Ključ je upravo u tome da mi pridonesemo i da damo svoju podršku u onom području koje je nama lakoća.

Osobna transformacija kroz žensko pleme

Mi smo prosjek pet osoba s kojima se najviše družimo.

To se odnosi na vrijeme koje provodimo zajedno, ne nužno i isključivo u fizičkom okruženju, nego i online. Okružite se pozitivnim ljudima.

Rečenica koja je srž ovog svega. Žena koja će podržati jedna drugu, preporučiti jedna drugu, pohvaliti novu poslovnu ideju, pomoći u nevolji ili samo biti tu kad je loš dan. To je ona s kakvom se trebamo okružiti.

Kad se žene udruže, sa svim svojim iskustvima, znanjem i različitostima – to nas čini jačima, uspješnijima i sposobnijima.

Na taj način dolazi do novih suradnji, poslovnih partnerstva i zajedničkih biznisa.

Kad je žena zadovoljna, kad ne troši svoju energiju na borbu, kad se osjeća prihvaćenom i podržanom – ona je privlačna, ona je lijepa, ona je uspješna i drugi osjećaju tu energiju i žele biti uz nju.

Vjerujem da su žene osvijestile ovu svoju unutarnju transformaciju koja se rađa kroz takvo okruženje jer tako prepoznajemo svoju iskonsku snagu i kanaliziramo je u ono što zaista želimo, u ostvarenje naših snova, svoje misije i svoje istinske svrhe.

Foto: Pexels, Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Božić pod opsadom konzumerizma

Božić pod opsadom konzumerizma: Jesmo li zaboravili pravo značenje blagdana?

Prijava za članice

Pretraga

znn