Inače smatram da sam vrlo tolerantna i strpljiva osoba (iako se moja djeca s tim sigurno ne bi složila), ali zbog nekih stvari mi u sekundi padne mrak na oči: ofrlje isporučena usluga.
U marketingu sam već više od 13 godina i ako sam se nečeg nagledala, to je površinski obavljen posao dizajnera. Imala sam prilike biti s obje strane stola: i na strani naručitelja posla, odnosno klijenta i na strani isporučitelja usluge, odnosno kreativne agencije. U oba slučaja sam svjedočila neprofesionalno odrađenoj usluzi dizajna.
Koji su koraci u kreiranju vizualnog identiteta i na što je potrebno obratiti pažnju?
Jedna od osnovnih stvari koje poduzetnici trebaju u poslovanju je vizualni identitet. Bez toga ne možete krenuti. Želite napraviti web? Web dizajner će vas prije svega tražiti knjigu standarda ili vizualni identitet ili barem logotip.
1.Kreiranje logotipa
Želite otvoriti Facebook page? Na profilnoj treba stajati vaš logotip. Želite naljepnice za auto? Treba vam logotip. Želite otisnuti majice ili neki drugi reklamni materijal? Treba vam logotip. Dakle, vizualni identitet ili barem logotip je osnova za bila kakve marketinške aktivnosti.
2. Odlazak dizajneru
Dajte upute što želite, brifirate dizajnera i on vam nakon nekog vremena isporuči prijedlog rješenja. Obratite pažnju na sljedeće točke jer one su ključne.
Kada vam dizajner prezentira idejno rješenje, evo što sve to rješenje mora sadržavati:
- Logotip u full coloru na bijeloj pozadini – vertikalni/horizontalni
To je vaš standardni logotip u originalnim bojama na svijetloj (uglavnom bijeloj) pozadini. Ova verzija se najčešće koristi.
- Logotip u full coloru na tamnoj pozadini – vertikalni/horizontalni
To je logotip u originalnim bojama na tamnoj pozadini. Njega koristimo kada nam tisak ili digitalna aplikacija omogućavaju da koristimo sve boje.
- Logotip monokromatski na bijeloj pozadini – vertikalni/horizontalni
To je logotip u tamnoj (jednoj) boji na svijetloj pozadini. To je standard kako će vaš logotip izgledati kada se aplicira na svijetlu pozadinu i to samo u jednoj boji. Na primjer, tisak tamnog logotipa na bijelu majicu.
- Logotip monokromatski na tamnoj pozadini – vertikalni/horizontalni
To je logotip u svijetloj boji (može biti bijela, krema, svjetlo-siva) na tamnoj pozadini. To je standard kako će vaš logo izgledati na tamnoj pozadini kada tisak (ili digitalna aplikacija) zahtijevaju samo jednu boju. Na primjer, tisak svijetlog logotipa na crni rokovnik.
Sve navedene verzije logotipa morate dobiti u idućim formatima: .png (obavezno sve verzije i bez pozadine), .jpeg, .pdf
otvoreni file (obično u Adobe Illustratoru ili nekom drugom programu u kojem je dizajner crtao logotip).
Foto: Pexels
Mala škola pojmova
- Logotip – vaš znak prepoznavanja i obavezan dio vizualnog identiteta; sastoji se od jedinstvenog znaka i teksta,
- Vertikalni logotip – logotip u kojem je znak smješten iznad teksta,
- Horizontalni logotip – logotip u kojem je znak smješten pored (obično lijevo od) teksta,
- .png format – najčešće ga koristimo u primjeni na webu, na vizualima za društvene mreže; odličan format jer prilikom smanjivanja vizuala ne smanjujemo kvalitetu; format u kojem moramo imati i logo bez pozadine, kako bismo ga mogli primijeniti na fotografije i razne pozadine u boji; sve vrste logotipa koje vam dizajner dostavlja moraju biti i u .png formatu s pozadinom i bez pozadine.
- .jpeg format – najpoznatiji format koji uvijek dolazi s pozadinom i koji ponekad koristimo za web stranice; za neke tiskovine ili digitalne primjene, izdavači će tražiti .jpeg format
- .pdf – logotip u pdf-u koristimo za printanje (vizitke, memorandumi), primjenu na naljepnice, odjeću, torbe i slično
Sada lijepo pogledajte sve fileove koje su vam poslali dizajneri i provjerite imate li sve ono što vam treba i što ste u konačnici i platili.
Foto: Pexels