Zdrav odnos
s novcem

Vjeko Peretić: Vrhunska usluga besplatnog kreditnog posredovanja je bolji, logičniji i informiraniji put do najboljeg kredita

Vjeko Peretić: Vrhunska usluga besplatnog kreditnog posredovanja je bolji, logičniji i informiraniji put do najboljeg kredita

Vjeko Peretić osnivač je i član uprave Pro grupe za kreditno posredovanje te osiguranje za privatne i pravne osobe koji nam je odgovorio na pitanje zašto su korisni kreditni posrednici, kome su namijenjeni, ali i tko ih točno financira. Sve detalje donosi u nastavku.

  • ŽIN: Vjeko ti se baviš specifičnim poslom za koji mnogima nije jasno što točno i zašto i tko to plaća, pa ajmo odmah u srž – zašto je nekom korisno kreditno posredovanje umjesto da ode sam direktno u neku banku? I što ako osoba ima svog osobnog bankara u nekoj banci? Zar i onda to ima smisla?

Vjeko: Često govorim o paradoksima informiranog društva i prevelikog izbora. Iako nam se čini da možemo doći do bilo koje informacije, prije svake odluke puno istražujemo, googlamo…

Ali ako ste u samostalnoj potrazi za kreditom, pogotovo stambenim, velika ponuda i različiti uvjeti banaka vam zapravo otežavaju realizaciju najboljih uvjeta financiranja. Za one koji to već nisu prošli, zamislite koliko vremena i strpljenja trebate imati da obiđete nekoliko banaka u potrazi za najboljim kreditom, a to je tek početak puta do realizacije koja je često duga i stresna.

Zamislite da postoji fantastičan bankar koji osim dobre komunikacije i praktičnog znanja prati uvjete svih banaka i napravi vam analizu i procjenu vaše kreditne sposobnosti za sedam banka odjednom, dok vaš bankar radi samo za jednu.
Ovaj kojeg priželjkujemo će ispregovarati za vas najbolje uvjete, pomoći u pripremi i kompletiranju dokumentacije za kredit i nekretninu i komunicirati odobrenje s bankom, odnosno voditi vas angažirano kroz cijeli proces.

Upravo takvu vrhunsku uslugu tridesetak kolega Pro grupe, većinom bankara – kreditnih specijalista besplatno pružaju klijentima u cijeloj Hrvatskoj, koji mogu birati hoće li komunicirati online, telefonski ili uživo, u nekoj od naših poslovnica.

  • ŽIN: Je li kreditno posredovanje samo za problematične klijente (ljude u dugu, s ovrhama) ili one koji imaju uobičajene situacije?

Vjeko: Kvalitetno kreditno posredovanje je korisno za sve. To je jednostavno bolji, logičniji, informiraniji i brži put do realizacije najboljeg kredita.

Znate tko najbolje razumije prednosti naše usluge? Oni koji nisu znali da postojimo, a namučili su se u jednom ili dva, a nerijetko u svim koracima samostalne realizacije kredita.

Ako shvaćamo prethodno opisane prednosti dobrog kreditnog posredovanja, jasno je da je generalno pri podizanju kredita najbolje otići kod renomiranih profesionalaca koji imaju iskustvo, širinu u znanjima, praksi i mogućnostima za što više banaka, pa će svaki klijent imati fokus na nekoj od tema koje ga najviše zanimaju ili muče pri dizanju kredita.

Korisni smo onima koji ne znaju ništa o kreditima i financijama, ali i onima koji sve znaju, čak onima koji imaju već svog bankara, jer se dogodi da naša transparentna analiza pokaže da najbolje uvjete možemo ostvariti u vašoj matičnoj banci, pa ćemo mu proslijediti gotov, pripremljen predmet uz brigu do same isplate.

  • ŽIN: Pomažete li ljudima refinancirati dugove?

Vjeko: Zadnje dvije godine smo javno i privatno sugerirali građanima takozvanu refinanciraj-fiksiraj akciju za stambene kredite. Očekujući podizanje kamatnih stopa, imali ste priliku da novim, povoljnijim kreditom, s nižim i fiksnim kamatama na dulji period osigurate miran san.

Iako su kamatne stope narasle u cijelom svijetu, a u nekim zemljama drastično, u Hrvatskoj to još nije slučaj. Trenutno imamo najniže kamate u Europi, a banke od ljeta nude isključivo kredite s fiksnim kamatnim stopama za cijelo vrijeme trajanja.

Refinanciranje često znači i konsolidiranje nekoliko kredita i drugih dugovanja u jednu održivu priču novim gotovinskim, hipotekarnim, stambenim kreditom ili kombinacijom, za one koji su izgubili kontrolu nad svojim financijama.

  • Kažeš da je usluga besplatna. Od čega Vi živite – prebacujete li trošak svojih usluga na klijente ili na banke?

Vjeko: Naša licenca i princip poslovanja je takav da nas ne plaćaju klijenti, nego banka u kojoj se realizira kredit, bez ikakvog dodatnog troška klijentu. Zapravo vam je to isto kao i kod bilo kojeg modela poslovanja gdje netko zastupa više proizvoda ili usluga. Na primjer osiguranja – ne očekujete valjda da će vam netko naplatiti uslugu pronalaska i odabira najpovoljnijeg auto osiguranja?

Kod nas ne samo da ne plaćate cijelu proširenu uslugu, nego osim velike uštede vremena i živaca najčešće ostvarujete i dugoročnu financijsku uštedu zbog optimalnih uvjeta financiranja.

  • ŽIN: Štedite li samo vrijeme ili možete za klijenta kod banke osigurati bolje uvjete od redovnih? I ako da, kako?

Vjeko: Ukratko – radimo bolje, efikasnije i donosimo bankama velike volumene i kvalitetnije klijente. Naši procesi analize, obrade i pripreme predmeta za kreditiranje, ali i partnerski poslovni odnos s bankama posljedično klijentima omogućava ukupno bolji user experience, informiranost i svakako puno bolji ishod nego da je lutao sam.

Naša sposobnost da bankama isporučujemo velike portfelje, rezultat je 20-godišnjeg iskustva, upornosti i tvrdoglavosti da se na jako teškom bankarskom tržištu nametnemo kvalitetom i inovacijom procesa te boljom edukacijom naših kreditnih specijalista.

Zato već sada ukupni broj obrađenih kredita Pro grupe premašuje brojke srednjih banaka, a za cilj si postavljamo još veći broj zadovoljnih klijenata.

  • ŽIN: Zašto je bankama bolje raditi preko vas nego same?

Vjeko: U prilagodbi modernom klijentu, banke moraju pružiti sve dostupne kanale i svaku priliku da dođu do klijenata, pazeći pri tome na optimizaciju troškova. Iz perspektive banke, mi smo im odličan omjer efikasnosti i manjih troškova.

Za banke radimo akviziciju novih, ali i zadržavanje postojećih klijenata te 75% posla analize, obrade i pripreme predmeta za kredit. Bankari nas vole jer im dostavljamo gotove predmete koji ulaze u njihove planove realizacije. To zovemo triple win, jer takvom suradnjom profitira klijent, banka i na kraju Pro grupa koju banka provizionira nakon uspješne realizacije kredita.

  • ŽIN: Osim kreditima, u čemu još posredujete?

Vjeko: Iako smo najpoznatiji po kreditima, Pro grupa je nastala na temeljima 20-godišnjeg iskustva u osiguranju i bankarstvu istovremeno. Dio grupe je i agencija Pro zastupanje gdje posredujemo u svim vrstama osiguranja i zastupamo 13 osiguravatelja, pa recimo uz stambene kredite pomažemo u zaključivanju boljih polica osiguranja imovine uz posebne uvjete.

Tu su i Mirovinski fondovi s jako traženim programima dobrovoljne mirovinske štednje.

Osim što su sve naše spomenute usluge klijentima besplatne, povrh toga im osiguravamo popuste u cijelom eko sustavu vezanih usluga, od odvjetnika, preko procjenitelja, javnih bilježnika, pa sve do opremanja stana i slično.

  • ŽIN: Koje su najčešće pogreške koje ljudi rade iz tvog bogatog iskustva i vezano za kredite i odnos s bankama i osiguranja?

Vjeko: Stalno ponavljam kako je naša financijska (ne)pismenost prosječna, slična Europljanima, ali je financijska neodgovornost veća, najčešće kao neko loše tradicionalno nasljeđe. Na tu priču dodajte nove obrasce ponašanja i očekivanja novih generacija i dobijemo prilično teško prilagođavanje novim načinima komunikacije.

Zamislite kada mlada osoba nema pojma o kreditu ili osiguranju, ali bi htjela cijeli proces komunicirati i riješiti dopisivanjem kratkim porukama. Mi im omogućavamo sve poznate digitalne i analogne načine komunikacije, ali ne možemo pružiti vrhunsku uslugu, ako ipak ne razgovaramo.

Jedno od čestih ponašanja je generalno nepovjerenje, odmah unaprijed, ali istovremeno ne žele pročitati, provjeriti i steći povjerenje. To je ono s početka – paradoks da imate sve dostupno, zakoni i regulacija su napravili sve da je potrošač maksimalno informiran, ali potrošaču se ne da pitati, razgovarati, pročitati.

  • ŽIN: A kakav je tvoj osobni odnos s novcem i je li se on mijenjao s godinama?

Vjeko: Spoj dobrog odgoja i mog karaktera pomogao je od malih nogu u mojim malim i velikim hobijima koji su donosili prve zarade.

Životne okolnosti i ustrajnost mog poduzetničkog duha promijenile su puno toga, ali ne i odnos prema novcu, koji nikada nije bio cilj. Novac kao takav, usporedba i mjerenje koliko drugi imaju nikada nije bio moj đir. Dapače, ja sam jedan od onih koji promiču ideju poticanja i radovanja tuđim uspjesima, koji onda potiču mene.

  • ŽIN: Kako ti štediš? U što investiraš?

Vjeko: Osobno imam onu baznu, po meni obaveznu kombinaciju dobre police životnog osiguranja sa pokrićem teških bolesti te dobrovoljnu mirovinsku štednju.

Pratim aktivno financijsko tržište, ali izbjegavam kriptovalute, a zadnje vrijeme aktivniji sam i na tržištu nekretnina, iako ne još uvijek kao oblik ozbiljnijeg investiranja.

Volim investirati u ljude i unaprjeđenje posla. Tu su zadovoljstvo, multiplikatori i povrati na uloženo ipak najbolji, ali je bilo potrebno puno godina ustrajnosti i odricanja da bih mogao ovakvu rečenicu reći.

  • ŽIN: Naša su vizija financijski neovisne žene prije svega. Što bi ti savjetovao našim čitateljicama i čitateljima?

Vjeko: Ne razmišljajte o ishodu, nego poboljšajte proces. Dakle većina konstatira problem ili neku želju, ali zapnu na početku puta ili procesa da problem riješe dugoročno, da realiziraju želju. Najbolji financijski savjet je onaj koji bi vam dala vaša baka, ali ne o financijama, jer baka nije imala pojma o tome, nego o životnoj ustrajnosti i radnoj etici.

Kapitalizam nam stvara nove potrebe za materijalnim, ali kod financija je najvažnije staviti sve u normaln(ij)e okvire i krenuti od elementarne matematike.

Malo smanjite apetite i stvarajte prilike za napredovanje, veće prihode, poduzetničke ideje i to sve polako i ustrajno. Danas ljudi prebrzo odustaju i mijenjaju.

Foto: Vjeko Peretić

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Kako napisati kvalitetno priopćenje za medije?

linkedin-profil

Ako tražite posao, pazite na ove 3 tipične greške na LinkedInu

Koliko koštaju estetski tretmani?

Prijava za članice

Pretraga

znn