Valerija Blašković poduzetnica je koja je naglo i gotovo neplanirano naslijedila tvrtku OG Grafika za tisak knjiga, udžbenika, kataloga, monografija, brošura, časopisa, kalendara, rokovnika te grafički dizajn od svog oca.
Evo što nam je otkrila o tome kako se snašla u ulozi poduzetnice i kako danas gleda na rad u obiteljskom biznisu!
- ŽIN: Kako ste preuzeli obiteljski biznis?
Valerija: Nažalost, cjelokupni posao vođenja bussinesa u tvrtci skupa s bratom preuzela sam 2021. g. nakon brze smrti oca.
Međutim moram reći da sam proces preuzimanja posla je počeo puno prije, sve zahvaljujući ocu koji je bio veoma mudar po tom pitanju. Prije njegove smrti prethodne tri godine sam sama vodila brigu o prodaji, nabavi i financijama, dok je on znao biti odgovoran za povremeni nadzor i veće projekte u smislu investicija.
Skupa samo radili 21 godinu, pa mislim da je i tu stekao sigurnost da ja to mogu, te da me je dovoljno podučio da sama vodim posao. Njegov zadatak u mom segmentu je bio suport i znanje, te iskustvo i mudrost, a često se pojavila i potreba za poticajem.
Foto: privatna arhiva Valerije Blašković
- ŽIN: Jeste li se prilikom preuzimanja i vođenja obiteljskog biznisa susreli s nekim problemima i poteškoćama?
Valerija: Moram priznati da u odlučivanju nisam imala većih problema.
Brat koji je odgovoran za proizvodnju i automatizaciju i koji je s njim radio osam godina, od njega imao prilike učiti i naučiti, mnogo u tom segmentu, iako je i sam svojim školovanjem unio znanja u poslovanje, te je danas stup modernizacije i tehnologije u našoj tvrtki.
Sve u svemu, u trenutku njegovog odlaska, možemo reći da smo bili pripremljeni za svu odgovornost i preuzimanje posla, iako je sve došlo iznenada i neplanirano, nismo bili nespremni.
- ŽIN: Koji Vam je bio najveći izazov, a koji izazov je prisutan i danas?
Valerija: Možda su naše uloge u tvrtci, koje su mogu reći podijeljene, gdje sam je sa financija i računovodstva, prešla u prodaju i nabavu. Nekada sam tati, a sada bratu prepuštala odluke o nabavci strojeva i opreme, aktivirajući se u realizaciji s financijama.
Jednako tako, oni su imali jako dobar osjećaj, kada, iako im nije jednostavno, moraju potegnuti, te završiti proizvod u nemogućim okolnostima i rokovima. Upravo taj suport i sigurnost iz proizvodnje u vidu rokova danas nam je prednost na tržištu jer s punim povjerenjem i sigurnošću možemo reći svojim kupcima: Mi isporučujemo robu na vrijeme i s nama ste sigurni u realizaciji svoji projekata.
Foto: privatna arhiva Valerije Blašković
- ŽIN: Koje pogreške ste napravili prilikom vođenja obiteljskog biznisa?
Valerija: Nije bilo velikih pogrešaka, koje su bile nenadoknadive, ali i danas se sjećam osjećaja u trbuhu kada sam na kraju 2019. g. vidjela preostale količine kalendara, jer sam precijenila prodaju.
Bila je to moja prva godina u prodaji, previše optimistična, a premalo akcije. Sjećam se pozicije i mjesta kada sam nazvala tatu i rekla, a on je odgovorio: Ništa se ne brini, da ti samo znaš koliki su bili gubitci u proizvodnji.
Na neki način me utješio i olakšao težinu, a s druge strane znao je da ću ja nešto iz toga naučiti.
- ŽIN: Imate li neki savjet za čitatelje?
Valerija: Danas svoju tvrtku vodim skupa s bratom, sa jednako podijeljenim ulogama, dok najvažnije i rekla bih najskuplje stvari odlučujemo zajedno – poput plaća i investicija, velikih projekata, gdje ulogu u kalkulaciji igra svaka lipa. Skupa komuniciramo i organizacijske probleme između naših timova, dok organizaciju zajedničkih timova poput vozača i tehnologa zajedno dogovaramo. Naravno, i strategija i kamo u budućnosti je nešto o čemu skupa pričamo i dogovaramo.
U životu nisam imala prilike raditi igdje drugdje nego u obiteljskoj tvrtki i mogu reći da je to za mene jako lijepo i zdravo okruženje, idemo ka istom cilju.
Dodatno, ta obiteljska ljubav i empatija je nešto zbog čega imamo još više razumijevanja jedan za drugoga. Ono što bih najviše istakla iz svega da je u obiteljskom poslu najbitnije povjerenje i vjera jednog u drugog. Kada to imamo, sve možemo skupa.
I za kraj danas smo tvrtka br. 1. po kalendarima, a sve nas češće nas prepoznaju i kao proizvođača rokovnika, notesa i planera. Zajedno s kupcima kreiramo personalizirane reklamne proizvode u skladu s njihovim osobnostima i željama.
Svoje kupce pronalazimo na Hrvatskom, ali i Slovenskom tržištu, između marketing agencija, tiskara i grafičkih dizajnera. Naravno, radimo i sve ostalo od papira. Ako tražite inovativnog, provjerenog i odgovornog partera za tisak prava smo adresa za Vas #powerofpromotion.
Foto: privatna arhiva Valerije Blašković