Zdrav odnos
s novcem

Upoznajte Marinu Valentić, autoricu prvog rokovnika koji će vam pomoći prilikom izgradnje ili renovacije doma iz snova

Upoznajte Marinu Valentić, autoricu prvog rokovnika koji će vam pomoći prilikom izgradnje ili renovacije doma iz snova

Marina Valentić autorica je prvog Planera gradnje – jedinstvenog vodiča za sve faze renovacije ili izgradnje nekretnine iz snova. Ovo je prvi ovakav proizvod na našem tržištu, a kako je uopće došlo do ideje o pokretanju biznisa i kreiranju proizvoda, pitali smo osnivačicu!

Foto: Planer gradnje

  • Autorica si Planera gradnje. O čemu je točno riječ? Kako je došlo do ideje i zašto si se odlučila na taj put? Kako se snalaziš u ulozi poduzetnice? 

Marina: Ideja za Planer gradnje došla je kao rezultat moje dugogodišnje želje da stvorim neki novi proizvod kroz koji ću ja moći izraziti sve ono što ja volim, a volim kreativni rad, interijere, dizajn, nekretnine, volim i posao kojim se primarno bavimo u obiteljskoj firmi za proizvodnju i montažu građevinske stolarije. Kroz taj posao svakodnevno smo u kontaktu sa ljudima koji grade svoj dom iz snova, najčešće su prvi put u životu u takvoj situaciji i svaka informacija im je dobro došla.

Nisam oduvijek sanjala o poduzetništvu, nisam ni živjela u takvom svijetu jer moja obitelj nije poduzetnička. Čak mi ni studij ekonomije nije potaknuo razmišljanje o poduzetništvu. Kada sam dobila svoj prvi posao, moj mindset se u potpunosti promijenio. Radila sam na pripremi i provedbi EU projekata i zaljubila se u kreiranje novih proizvoda, stvaranje dodane vrijednosti i stvaranje priče. Shvatila sam da svaka ideja može biti dobra ako znaš stvoriti cijelu priču, naći joj svrhu i cilj. Od tada se u mojoj glavi stalno vrte nove poslovne ideje, neke su dobre, neke loše, neke su komplicirane, a za neke nije dobar trenutak.

Kao mama, shvatila sam da uz posao i troje male djece trenutno ne mogu razmišljati o velikim poslovnim pothvatima, u glavi sam si definirala karakteristike proizvoda koji bi meni u ovom trenutku odgovarao, a to je od prilike bilo ovako: proizvod ne smije biti velik, mora biti pogodan za Internet kupovinu i jednostavan za dostavu, mora biti interesantan ženama i jednostavan za proizvodnju…

Kada mi je sinula ideja o Planeru gradnje, shvatila sam da takav proizvod ne postoji na tržištu, a kao ljubiteljica raznih planera i rokovnika bila sam uvjerena da je ta ideja dobra, naročito jer je posvećena jednom jako bitnom događaju u životu – a to je gradnja doma.
O ulozi poduzetnice mogu samo reći da sam tek zakoračila na taj put, tome se veselim i to želim postići.

  • Hrvati najviše ulažu u nekretnine i nekako uvijek postoji doza uzbuđenja što se više bliži primopredaja ključeva ili novog zemljišta. No što onda? Gdje i kako krenuti u proces renovacije/izgradnje? Imaš li neki savjet?

Marina: Hrvati vole biti vlasnici nekretnina i smatram to opravdanim. To je dio naše tradicije i volimo taj osjećaj slobode i komfora koji pruža vlastiti dom.

Proces renovacije i izgradnje doma razlikuju se u svojim početnim točkama, za izgradnju doma, uz zemljište kojem treba provjeriti mogućnost izgradnje, neophodno je proći proces projektiranja i izdavanja građevinske dozvole. Za renovaciju taj dio je potreban ukoliko se ide na proširenje građevine, ukoliko se prilikom renovacije ne mijenjaju gabariti građevine niti osnovna namjena dovoljno je postupiti u skladu sa pravilima struke, a to nas dovodi do općenitog savjeta da je poželjno prije svakog koraka kontaktirati stručnu osobu.

Ostali koraci koji se poduzimaju prilikom izgradnje doma i kompletne renovacije doma uglavnom se preklapaju: npr. građevinska stolarija, strojarski radovi, elektroinstalacije, instalacije vode, glazure, žbukanje itd.

Planer gradnje svojim kronološkim slijedom aktivnosti naglašava i priprema investitora na svaki sljedeći korak u tom procesu. Potiče na zapisivanje pitanja i ideja i drži te u toku sa projektom, a to je i važan savjet za sve investitore: Biti prisutan i u toku sa svojim projektom.

Foto: Planer gradnje

  • Kako je uopće zamišljen planer? Što sve obuhvaća i kome je namijenjen? 

Marina: Planer gradnje je jedinstven rokovnik koji je osmišljen kao kratki vodič kroz sve faze izgradnje ili renovacije i uređenja doma, jedna od glavnih svrha Planera gradnje je sačuvati što više informacija kao uspomenu na taj slatko-gorki proces izgradnje ili renovacije doma. U Planeru gradnje ostavljeno je dovoljno mjesta za zapisivanje svih bitnih informacija, od kratkih podsjetnika, kontakata, skica, fotografija, troškova i obavljenih plaćanja.

Planer gradnje kronološki opisuje faze izgradnje doma i za svaku fazu su napisani osnovni stručni savjeti.

Planer gradnje je namijenjen privatnim investitorima koji grade svoj dom iz snova, arhitektima, projektantima, građevincima, dizajnerima interijera i svima usko vezanim za građevinski sektor, kao osobni rokovnik za nadzor i praćenje projekata ili kao poklon klijentima.

  • Kakav je tvoj odnos s novcem? 

Marina: Imam visoku razinu svijesti o tome da se novcem ne može sve kupiti, ali isto tako svjesna sam toga da je novac potreban kako bi omogućili siguran i ugodan život obitelji, pa za to i radimo.

Volim trošiti novac kada ga imam, i rado novac pretvaram u stvari koje volim; nekretninu, uređenje, namještaj… a u situacijama kada imam manje novca, svjesna sam činjenice što si mogu priuštiti, a što ne i to me ne frustrira.

  • Štediš li i ako da, na koji način? 

Marina: Još ne štedim onoliko koliko bi htjela i mogla. Osobno uvijek imam neke manje zalihe za „crne dane“, a obiteljski mogu reći da u ovoj fazi života više investiramo već štedimo. Investiramo prvenstveno u svoju djecu, poslove, nekretnine…

  • Što si o novcu naučila o baka, djedova i roditelja, a što bi voljela da možeš reći mlađoj verziji sebe? 

Marina: U mojoj obitelji je bilo onih koji su teško radili da bi zaradili novac, a bilo je i onih koji su radili lakše poslove i lagodnije živjeli. Sve to je prekinuo rat pa je i jednima i drugima postalo jednako teško i izazovno. U tim teškim situacijama pokaže se vrijednost stečenog znanja, vještina i usvojenih radnih navika.

Naučila sam da se svaki rad isplati i kako kaže stara poslovica: „Tko radi, ne boji se gladi“.

Mlađoj verziji sebe rekla bi da nikad nije rano za preuzimanje odgovornosti za vlastiti život i novac.

  • Kakvi su planovi za budućnosti? Imaš li neke neostvarene želje i pravac kojim bi voljela krenuti? 

Marina: Nemam velike planove za daleku budućnost, osim želje da budućnost bude jednako dobra kao i sadašnjost. Obzirom da najviše vremena trenutno investiram u svoju djecu (i ne žalim zbog toga), ipak s nestrpljenjem očekujem onaj trenutak kada će svatko od njih otići na svoju aktivnost, a ja dobiti više vremena za sebe i razvijanje svojih ideja i svog biznisa. U budućnosti ću sigurno ulagati u svoje znanje i stjecanje novih vještina.

Foto: Marina Valentić

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Božić pod opsadom konzumerizma

Božić pod opsadom konzumerizma: Jesmo li zaboravili pravo značenje blagdana?

Prijava za članice

Pretraga

znn