Zdrav odnos
s novcem

Umijeće isključivanja: Praktični savjeti koji će vam pomoći da se opustite i uživate u godišnjem odmoru

Umijeće isključivanja: Praktični savjeti koji će vam pomoći da se opustite i uživate u godišnjem odmoru

Ljeto je konačno stiglo, a s njim i dugo očekivani ljetni odmor – vrijeme za opuštanje, bijeg od svakodnevnih obaveza i uživanje u zasluženom odmoru. Svi se veselimo vremenu koje ćemo provesti daleko od radnih zadataka i stresa, nadajući se da ćemo napokon moći opustiti um i tijelo.

Međutim, često nas dočeka neugodan osjećaj nemira, nezadovoljstva, brige i napetosti. Umjesto da se potpuno isključimo, brojna neželjena emocionalna i psihološka stanja se javljaju i počinju sabotirati našu sposobnost da se zaista opustimo i uživamo.

Zašto je toliko teško potpuno se isključiti i prigrliti potpuni odmor?

Neki od razloga mogu se pronaći u sljedećim općeprihvaćenim načinima funkcioniranja, kojima svi u većoj ili manjoj mjeri podliježemo:

Kultura rada i društveni pritisci

Široko rasprostranjena kultura rada koja promovira stalnu dostupnost i posvećenost poslu te naglašava važnost visoke produktivnosti može nas gurnuti u stanje stalne napetosti i brige.

Društveni pritisci da budemo uspješni i postignemo vrhunske rezultate u svim aspektima života i rada mogu izazvati strah od propuštanja prilika te nam nametnuti osjećaj krivnje ukoliko se pokušamo isključiti na odmoru.

Radni zahtjevi i stres

U današnjem poslovnom okruženju gdje se radni zahtjevi stalno povećavaju, fokus je na postizanju rezultata i stalnom obavljanju hitnih zadataka. To nas može iscrpiti i otežati opuštanje kada se odlučimo za odmor.

Stresna radna okolina može potaknuti i perfekcionizam koji nas tjera da neprestano radimo i pokušavamo postići savršenstvo. Iako smo svjesni da je odmor zaslužen i potreban, naša potreba za neprekidnim radom prevladava i ne dopušta nam da zaista mirno i opušteno uživamo u njemu.

Ovisnost o radu i gubitak identiteta

Ukoliko smo navikli biti stalno stimulirani poslom i radnim okruženjem, suočavanje s naglim prelaskom na odmor i isključivanje može biti iznimno teško. Ponekad se rad i naš identitet isprepliću pa se osjećamo vrijednima i uspješnima samo ako neprestano radimo i postižemo rezultate.

Ovisnost o radu i strah od gubitka identiteta povezanog s poslom mogu nas spriječiti da se odvojimo od njega. Ako smo navikli neprekidno provjeravati e-poštu, poslovne obavijesti i događaje tijekom dana, pokušaj isključivanja može izazvati veliku nelagodu.

Traumatska iskustva ili prethodni neuspjesi

Ovakva iskustva mogu imati dubok utjecaj na našu sposobnost opuštanja. Kako bismo se zaštitili od ponovne traume ili neuspjeha, možemo razviti različita ponašanja poput stalne potrebe za produktivnošću. Osjećamo da moramo neprestano biti produktivni kako bismo izbjegli potencijalne neuspjehe i ponovno iskustvo negativnih situacija. To može stvoriti unutarnji otpor prema opuštanju i otežati nam potpuno uživanje u odmoru.

Važno je napomenuti da su navedeni razlozi individualni i da svatko ima svoje jedinstvene izazove. Razumijevanje tih razloga može nam pomoći da postanemo svjesni i pronađemo načine za prevladavanje prepreka kako bismo postigli veću ravnotežu između rada i odmora. Vrijedno je isprobati i neke od univerzalnih pristupa u prevladavanju izazova.

Foto: Pexels

Univerzalni pristupi za uspješno prevladavanje izazova

1. Pripremiti se unaprijed

Kako biste smanjili stres i preopterećenost prije odlaska na odmor – planirajte unaprijed. Završite sve hitne zadatke, delegirajte odgovornosti i osigurajte da kolege ili timovi budu informirani o vašem odsustvu.

Komunicirajte sa svojim kolegama o svojoj odsutnosti i zamolite ih da vas kontaktiraju samo u hitnim slučajevima. To će vam pružiti veću sigurnost i povjerenje da se posao može odvijati bez vaše stalne intervencije.

2. Postaviti granice

Odredite granice između posla i odmora. Definirajte vrijeme kada ste izvan ureda i tada ne provjeravajte e-poštu ili ne obavljajte poslovne pozive.

Isključite obavijesti s poslovnih aplikacija na telefonu i računalu kako biste smanjili provjeravanje poslovnih poruka. Ako je moguće, ostavite svoje uređaje izvan dosega kako ne biste bili u iskušenju da ih provjeravate.

3. Fokusirati se na sebe

Koristite vrijeme odmora za brigu o sebi. Uključite se u aktivnosti koje vas opuštaju i vraćaju osjećaj zadovoljstva. To može biti bavljenje hobijima, sport, meditacija, čitanje ili bilo koja druga aktivnost koja vam donosi radost i opuštanje.

Fokusirajte se na trenutne aktivnosti i usredotočite se na uživanje u vremenu sa svojim voljenima. Pokušajte biti prisutni i ne dopustite da misli o poslu dominiraju vašim umom.

4. Realna očekivanja i podrška

Nemojte se opterećivati prevelikim planovima ili očekivanjima tijekom odmora. Dopustite si slobodu jednostavnog odmora, opuštanja i uživanja u trenucima. Ako vam teško pada isključivanje, razgovarajte s bliskim osobama o tome. Podijelite svoje osjećaje i izazove s partnerom, obitelji ili prijateljima. Oni vam mogu pružiti podršku, razumijevanje i poticaj za opuštanje i uživanje u odmoru.

Odmor je izvrsna prilika da se posvetimo sebi i obnovimo potrebnu energiju za optimalno funkcioniranje, kako u poslovnom tako i u privatnom životu. Opuštanje i osvježenje tijekom godišnjeg odmora pomažu u jačanju vlastitih resursa, povećanju rezilijentnost i postizanju ravnoteže. Briga o sebi je ključna, a dobrobiti potpunog isključivanja od obaveza, briga i stresova mogu značajno unaprijediti kvalitetu naših života.

Ukoliko se unatoč svim naporima i strategijama i dalje teško isključujete, korisno bi bilo potražiti profesionalnu pomoć. Terapeut ili savjetnik može vam pružiti alate i tehnike za upravljanje stresom te vam pomoći da postignete željenu ravnotežu između poslovnog i privatnog života.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Kako napisati kvalitetno priopćenje za medije?

linkedin-profil

Ako tražite posao, pazite na ove 3 tipične greške na LinkedInu

Koliko koštaju estetski tretmani?

Prijava za članice

Pretraga

znn