Zdrav odnos
s novcem

Što je guest blogging i kako vam može pomoći u privlačenju publike?

sto-je-guest blogging

Što je guest blogging i kako vam može pomoći u privlačenju publike?

Ono kad te nitko ne čita. 

Nema goreg scenarija za ambicioznog blogera, poduzetnika ili marketinškog stručnjaka. Ulažeš sate i sate napornog rada u tekstove: istraživanje, pisanje, lektoriranje, uređivanje, kreiranje vizuala… i još puno toga između redaka.

No, životni vijek tvojih tekstova u potpunosti ovisi o tome koliko ih promoviraš na društvenim mrežama. Dobiješ klik kad podijeliš link, no ne i stalan promet.

Problem? Tvoja ciljana publika te još nije našla.

Rješenje? Dovedi ju k sebi. 

Guest blogging je super taktika za ovo. Njome ćeš privući publiku koja sigurno želi čitati baš ono što ti objavljuješ. 

U ovom članku, saznat ćeš što je točno guest blogging i zašto se isplati, a usvojit ćeš i tri trika za lakše pronalaženje guest blogging prilika.

Što je guest blogging?

Guest blogging je objavljivanje članaka na web stranicama trećih strana, tj. na web stranicama čiji vlasnik nisi ti. Vlasnici tih web stranica mogu biti tvoji konkurenti, influenceri, medijska poduzeća i slično. 

Općenito govoreći, svrha guest blogginga je prezentiranje sebe ili svoje firme široj publici. 

  • Alternativna imena: guest posting, parazitski SEO

3 razloga zašto pisati za druge, kad možeš pisati za sebe?

Već smo zaključili da je pisanje teško, iscrpno i iziskuje puno radnih sati i truda. 

S obzirom na to, zašto onda ti savjetujem da svoje dragocjene tekstove objavljuješ drugdje? Zato što će ti to stvarno koristiti, i to na ova tri načina:

1. SEO na steroidima: Građenje linkova

Google nije svemoćni robot koji sve zna sam. Zapravo, sve što zna, zna zbog ljudi. 

Tako Google zna da je neka stranica relevantna i autoritativna zato što je puno ljudi linkalo na nju. Ok, nešto je kompliciranije od toga, ali shvaćaš bit. 

Povratni linkovi sa stranica s visokim DA (domain authority) kažu Googleu da tvoja stranica sadrži provjerene, relevantne informacije (Naravno, to uopće ne mora biti istina. Samo opisujem kako Google razmišlja.) Dakle, što više linkova s autoritativnih stranica upućuje na tvoju stranicu, to je veća vjerojatnost da će ona rangirati visoko, tj. biti među prvim rezultatima pretraživanja.

Guest bloggingom dobivamo upravo te zlata vrijedne povratne linkove na našu stranicu i tako povećavamo šanse da će ju ljudi pronaći organskim putem, odnosno pretraživanjem. 

2. Ekspanzija na strano tržište: Dođoh, objavih, zaradih

Guest bloggingom možeš privući čitatelje drugih web stranica na svoju, bez da se koristiš prepredenim marketinškim taktikama. Naime, objavljivanjem na tuđoj stranici predstavljaš se kao stručnjak za temu o kojoj pišeš. Ako si ju svojim člankom dobro pokrila, čitatelji koji žele znati više, posjetit će tvoju stranicu i početi te pratiti.  

No, budite oprezni. Nemojte, poput mnogih neiskusnih guest postera, svoje članke zatrpavati bespotrebnim poveznicama na svoju stranicu u nadi da ćete privući što više ljudi. Vjerojatnije je da će se dogoditi baš suprotno.

Stoga, ako odlučiš linkati na svoju stranicu unutar članka, neka to obavezno bude link na tekst koji će čitateljima doista biti koristan.

Ako takav tekst nemaš, bolje stavi poveznicu na svoju stranicu samo u opisu autora.

3. Dodatna zarada – ponekad…

Neke web stranice platit će ti za tvoj tekst. Nerijetko ćeš uz to dobiti i kućicu s opisom (author box) i sve ostale povlastice koje dolaze uz uobičajeni guest blogging.

Takav je bio slučaj s ovim mojim tekstom objavljenim na Writers Weekly. Možda ćeš primijetiti da u vrijeme pisanja ovog teksta nisam imala vlastitu stranicu. Pisala sam ga kad mi nije bio toliko važan link building aspekt, koliko dodatna zarada. 

To, dakako, ne znači da ti ne možeš spojiti ugodno s korisnim, tj. objavljivati svoje tekstove i za novac i za SEO.

3 trika za pronalaženje prilika za guest blogging

Sad kad znaš koliko ti guest blogging može pomoći u privlačenju nove publike, vjerojatno jedva čekaš objaviti vlastiti guest post. No, tu ćeš brzo naići na nove probleme. Moraš pronaći stranice koje udovoljavaju dvama uvjetima:

  • dopuštaju guest blogganje 
  • njihova ciljana publika ista je ili slična tvojoj

Nema smisla objavljivati članke na stranicama koje nemaju nikakve veze s tvojom nišom i publikom. Tada doista bespotrebno trošiš svoje vrijeme. 

Postoji i treći kriterij koji možeš koristiti pri odabiru prave stranice za svoj članak:

  • DA (domain authority

U pravilu, trebaš birati stranice koje imaju DA veći od tvog. DA odabranih stranica možeš saznati pomoću raznih SEO alata, a jedan od mojih omiljenih je MOZov Link Explorer.

da

Konačno, prijeđimo na to kako uopće pronaći stranice koje dopuštaju guest blogging. Imam za tebe tri super trika.

1. Pametno pretraživanje na Googleu i društvenim mrežama

Prilike za guest blogging možeš pronaći i standardnom pretragom, no bit će ti lakše ako pretražiš točne ključne riječi koristeći navodnike:

“contribute”

“guest post”

“write for us” 

“guest blogging”

“pišite za nas”

“[vaša niša]” + “guest post” (npr. “digital marketing” + “guest post”)

“[vaša ključna riječ]” + “guest post” (npr. “on-page SEO” + “guest post”)

Primjerice, pretragom ključne riječi “pišite za nas” dobivam sljedeće rezultate:

bez naslova

Slično možemo napraviti i na društvenim mrežama. 

Na primjer, pretragom točne ključne riječi “guest post”, na Twitteru sam našla hrpu korisnika koji bi mi mogli biti važni:

bez naslova

2. Pratite svoju konkurenciju

Stranice na kojima tvoja konkurencija objavljuje sadržaj su stranice na kojima bi i ti mogla objavljivati svoj. Očito im odgovara tvoja niša te imaju publiku koja bi rado čitala tvoje članke.

No, kako saznati gdje tvoja konkurencija objavljuje sadržaj?

To ćeš najlakše učiniti pomoću SEO alata.

Ja volim već spomenuti (besplatni) MOZov Link Explorer. Samo upiši URL web stranice za koju želiš vidjeti povratne linkove i MOZ će ti ih izlistati u sekciji Inbound Links (nju možeš odabrati pomoću izbornika s lijeve strane). Neke od tih stranica bit će baš one na kojima su tvoji konkurenti objavili guest post.

Za primjer, evo nekih web stranica koje su linkale na Žene i novac:

zeneinovac

Istraživanjem linkova našla sam neke guest postove. Kao primjer, uzet ću ovaj članak na portalu journal.hr čiji je autor Ivana Gabrić Markovinović. U potpisu, osim njenog imena, stoji i poveznica na Žene i novac:

Postoji i prirodniji način da pratiš svoju konkurenciju—jednostavno se poveži s njima na društvenim mrežama

Ja sam za Žene i novac saznala preko Barbare Slade Jagodić koja mi nije direktan konkurent, ali je u niši bliskoj meni. Slučajno sam vidjela njenu objavu na Linkedinu gdje promovira svoj članak objavljen upravo na ovom portalu. Voila, odmah sam znala da je Žene i novac dobar izbor i za mene. I tvoja konkurencija će zasigurno nove članke promovirati na društvenim mrežama. Ti samo trebaš biti u toku i ugrabiti priliku.

3. Postanite dio guest blogging zajednice

Ti nisi jedina koja traži prilike za guest blogging, pa zašto to onda ne pretvoriti u prednost? 

Postani dio guest blogging zajednica poput:

Ovdje ćeš lako pronaći redovne prilike za suradnju, ali i dobiti savjete za guest blogging, SEO i slično.

Zato treba pisati za druge

Sad znaš zašto treba pisati za druge i kako pronaći prilike za guest blogging.Još samo trebaš savladati zadnju prepreku: tvoj članak mora biti izvanredan. Članci koje objavljuješ na tuđim web stranicama moraju biti bolji i od članaka koje objavljuješ na vlastitoj. Razlog tomu je što pišeš za novu publiku koja vjerojatno ne zna ništa o tebi. 

Stoga, tvoj članak treba ostvariti više ciljeva odjednom: privući pažnju, steći povjerenje, uvjeriti publiku da si osoba koju treba pratiti.

To nije lak zadatak za jedan članak, zar ne? Baš zato u svoje guest članke trebaš uložiti više truda nego što ulažeš u vlastite. 

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Zvuči smiješno? Svi smo mi, na neki način “idioti” i to nije uvredljiva tvrdnja, već realnost ljudskog iskustva. Evo i zašto!

Što zapravo trebaš znati na prvom poslu ako želiš postići ekonomsku neovisnost

Čime se baviti u mirovini? Evo koliko i kako smijete raditi ako ste u penziji!

Prijava za članice

Pretraga

znn