Zdrav odnos
s novcem

Snaga poslovne rezilijentnosti: 5 ključnih razloga za ulaganje u rezilijentnost zaposlenika

Snaga poslovne rezilijentnosti: 5 ključnih razloga za ulaganje u rezilijentnost zaposlenika

Pokušavate li održati pozitivno i produktivno radno okruženje usred bezbroj izazova i prepreka koje se pojavljuju na radnom mjestu? Kao vlasniku tvrtke, manageru ili leaderu zasigurno vam nije uvijek jednostavno upravljati rokovima, međuljudskim odnosima i neizbježnim stresom koji dolazi s vođenjem tima. Međutim, jedna ključna vještina koja može učiniti razliku je – rezilijentnost.

Rezilijentnost nije samo fraza koja se danas često koristi u poslovnom svijetu – ona je ključna vještina koju zaposlenici moraju usvojiti kako bi napredovali u svojim ulogama. Mnoga istraživanja su pokazala da izgradnja rezilijentnosti ne samo da smanjuje stres na radnom mjestu, s čime se najčešće povezuje, već također poboljšava zadovoljstvo poslom, timski rad i opću dobrobit. Iz tog razloga vrlo je važno razumjeti snagu otpornosti i benefite koje ona nosi.

Rezilijentnost zaposlenika

Rezilijentnost je sposobnost pozitivnog reagiranja i proaktivnog razmišljanja kad smo suočeni s pritiscima, neuspjesima i izazovima. Na radnom mjestu ova vještina omogućuje zaposlenicima da se učinkovito nose sa stresom i neočekivanim situacijama, prilagode izazovnim okolnostima i oporave od negativnih ishoda.

Rezilijentni zaposlenici imaju mentalnu i emocionalnu snagu koja im omogućuje suočavanje s neizvjesnošću i promjenama u poslovnom okruženju.

Foto: Pexels

U nastavku je pet ključnih razloga zašto bi trebalo ulagati u rezilijentnost svojih zaposlenika:

1. Smanjenje stresa

Jedna od ključnih prednosti rezilijentnosti na radnom mjestu je smanjenje stresa. Kada zaposlenici uspješno savladaju pritisak i suoče se s neuspjesima, manja je vjerojatnost da će doživjeti sindrom sagorijevanja, a veća je vjerojatnost da će zadržati pozitivan stav.

To rezultira povećanom produktivnošću i ugodnijim radnim okruženjem. Također se smanjuje broj bolovanja budući da stres značajno utječe na psihofizičko zdravlje pojedinca.

2. Unaprjeđenje timskog rada

Rezilijentnost dovodi do boljeg timskog rada. Kada su zaposlenici otporni na kritike, ne shvaćaju ih osobno već kao priliku za razvoj, veća je vjerojatnost da će uspješnije surađivati sa svojim kolegama. S visokom razinom otpornosti efikasnije se rješavaju razlike u mišljenjima i sukobi osobnosti, smanjujući time smetnje u komunikaciji.

3. Smanjenje prezentizma

Danas je prezentizam prepoznat kao fenomen na mnogim radnim mjestima. Radi se o situacijama gdje zaposlenici dolaze na posao, ali su vidno odsutni duhom. Rezilijentni zaposlenici nisu podložni takvim zastojima. Oni konstantno održavaju visoku razinu angažmana i motivacije, minimizirajući time neželjeni prezentizam.

4. Optimizacija vremena i učinka

Visoka razina rezilijentnosti dovodi do dobre organizacije unutar tima. Otporni zaposlenici sposobni su realno planirati svoje zadatke, utvrditi prioritete i usredotočiti se na rokove, osiguravajući tako učinkovito upravljanje i uspješno dovršavanje projekata. Oni se ne boje izazova i mogu strateški i samouvjereno raditi prema postavljenim ciljevima.

5. Poboljšanje sveukupne dobrobiti

Rezilijentnost smanjuje stres što rezultira većim zadovoljstvom poslom i povećanom produktivnošću. To stvara pozitivnu kulturu unutar organizacije, smanjujući fluktuaciju zaposlenika i povećavajući njihovu angažiranost. Otpornost potiče optimističan pristup životu, što značajno utječe na dobrobit pojedinaca i tima u cjelini.

Rezilijentnost kao skup izrazito vrijednih vještina pretpostavlja proaktivan način razmišljanja koji se fokusira na usvajanje naprednog pristupa poslu i životu općenito. Lideri i menadžeri mogu poticati otpornost različitim tehnikama kao što su pružanje obuke i resursa, postavljanje dostižnih ciljeva i davanje konstruktivnih povratnih informacija. Osim toga, stvaranje otvorenog i podržavajućeg radnog okruženja potiče zaposlenike da uče iz svojih iskustava i osjećaju se ugodno dijeleći izazove i rješenja sa svojim kolegama.

Gore navedeni benefiti samo su neke od prednosti koje rezilijentnost donosi, a koje mogu povećati produktivnost, zadovoljstvo poslom i angažiranost zaposlenika. Izgradnja otpornosti na radnom mjestu zahtijeva trud i određeno vrijeme, ali se dugoročno višestruko isplati kreirajući okruženje u kojem su dobrobiti neprocjenjive.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Kako napisati kvalitetno priopćenje za medije?

linkedin-profil

Ako tražite posao, pazite na ove 3 tipične greške na LinkedInu

Koliko koštaju estetski tretmani?

Prijava za članice

Pretraga

znn