Zdrav odnos
s novcem

Razvijte “posao sa strane”: online i od kuće. Evo kako početi!

Razvijte “posao sa strane”: online i od kuće. Evo kako početi!

Poslovi sa strane su divna prilika da umočite prste u poduzetništvo. Tko zna, možda vam se svidi.

Znate onu sa stavljanjem svih jaja u istu košaru? Znaju oni koji su u pandemiji radili takvu vrstu posla da nisu mogli raditi. Pa su gledali razbijena jaja koje više nisu mogli prodavati. Kažu da stiže recesija, možda je sad nova prilika da razvijete posao sa strane pa da imate plan B.

I sama sam počela raditi sa strane uz svoj redovan posao još tamo 2011. godine. Gurala sam nekako preko ugovora o autorskom djelu pa sam 2014. otvorila obrt dok sam još bila zaposlena kod drugog poslodavca, da bih usred pandemije prešla ful solo raditi business koji mi se sviđa.

Znam puno takvih primjera di je posao sa strane postao pravi full-time posao. Razvijte svoj online posao kod kuće prvo, dok imate već stalan posao.

Raditi nešto uz osnovni posao buknuo je kao poslovni trend tijekom pandemije Ljudi su odjednom imali više vremena jer nisu morali svakodnevno trošiti vrijeme na prijevoz. Nekima se posao usporio te su popunjavali slobodno vrijeme napokon se baveći više svojim hobijima. Nakon pandemije vidimo kako se sve više radnika udaljava od tzv. fiksnog radnog mjesta i želi kontrolirati svoje vrijeme.

Imate li neku vještinu koja se traži: Razmislite kako možete od toga nešto zaraditi

  • ako znate lijepo slikati, možda možete prodavati svoje slike online (ne vjerujete li da je to moguće i da se od toga može živjeti ako niste akademska slikarica, odmah ću vas razuvjeriti. Moja prijateljica Maja Miškov itekako je lijepo razvila svoj hobi u obožavani „posao.“ ili kako ona nekad kaže „ne mogu vjerovati da mi netko plaća da slikam“. Počela je prvo predstavljati svoje slike na Instagramu, a nakon pola godine već je počela zarađivati,
  • ako znate fotografirati, možda možete ponuditi svoje usluge i komercijalno. Ivona je godinama fotografirala dok je radila kod drugog poslodavca, a nedavno je potpuno prešla u solo vode,
  • znate li raditi kolače, možda ih možete raditi i za nekog drugog. Tina je počela raditi sirove torte dok je radila za drugog, a danas ima jako lijep razvijen business oko sirove hrane. Torte više ne prodaje, u međuvremenu je otkrila bolje načine zarade od svog načina života,
  • znate li raditi išta na računalu, posjedujete li bilo koju od brojnih vještina, i to možete unovčiti. Primjera ima na sve strane,
  • znate li prodavati, jeste li čuli za dropshopping? Možda možete biti posrednik u prodaji. Napravite jednostavne web stranice putem e-commerce platforme Shopify i krenite raditi,
  • ako ste psiholog ili nudite neko stručno znanje, možete li pokrenuti podcast, youtube ili tiktok kanal? Možete li napisati neku stručnu knjigu, barem ebook, pa to prodavati putem web stranice?,
  • radite li neke prirodne kreme, sokove ili nešto treće možda vam to može biti lijep izvor zarade.

Kako do klijenata za svoj online posao od kuće?

Nekima je dovoljno napraviti Facebook grupu. Ne stranicu, stranice su zaista teške za ostvarivanje bilo kakvog dosega. Nekima je dovoljno da se uključe u već postojeće grupe gdje se okuplja njihova ciljna skupina. Nekima je dovoljan Linkedin.

No optimalno je da za svoj online posao imate svoju malu web stranicu gdje vas ljudi mogu pronaći preko Googlea, kad su u potrazi za baš time što vi nudite, ali i da možete svoje fanove i followere uvijek uputiti na jedno web mjesto koje kontrolirate i koje možete i automatizirati po potrebi.

Kad imate web stranicu, poraste vam i autoritet u očima kupaca. Izgledate ozbiljniji. Olakšavate potencijalnim kupcima da istražuju vašu ponudu, ali i da vam se jave.

Naučite kako prodavati više?

Na stranici neka budu sljedeći elementi:

1. U prvom zaslonu fokusirajte se na ono što nudite, ali kroz problem korisnika

Fokusirajte se na komunikaciju prema njima oko njihovog problema, umjesto da kažete što nudite.

Primjerice, moje korisnike na slade.hr dočeka rečenica Povećajte online zaradu bez dodatnog ulaganja u oglase. Nigdje ne spominjem odmah SEO ili content marketing kojim se bavim, kao ni edukacije. Jer se ljudi u tome ne mogu prepoznati.

Mogu se prepoznati u onom što im treba dodatna zarada i onom što ih muči trošenje novca na oglase.

2. Stavite vizual koji jasno predstavlja vaš rad, ne neku stock fotografiju

Stock fotografije nisu loš odabir kada pišete o nekim uslugama, no kao prvi vizual i ono glavno čime se brendirate prema van, jednostavno nije najbolji izbor.

3. Kontakt neka bude jasno naznačen

Naznačite kontakt visoko na stranici, posebno ako imate takvu uslugu da vas korisnici zovu telefonom.

4. Gumb koji vodi do prodaje ili kontakta neka bude drugačije boje od ostatka weba ili pozadine

Umjesto klasičnog doznajte više neka bude nešto konkretno: Naručite testni primjerak ili Kupite limitiranu kolekciju.

Pročitajte što je Call to action i kako se piše.

5. Ponudite pakete

Paketiranje proizvoda i usluga odlična je taktika upsellinga, odnosno tehnika koju koriste stručni prodavači da prodaju više.

Kad idete kupiti automobil, prodavač će vam ponuditi dodatne opcije poput kožnih sjedala ili zatamljenih stakala.

Kad idete u trgovinu, nerijetko ćete vidjeti pakiranja dva proizvoda u jednom.

U kafiću vam konobar može ponuditi nešto novo za isprobati ili pitati vas želite li još nešto popiti kad vidi da ste pri kraju s prvim pićem. Ako nešto baš ne ide kako želite, zapakirajte s nečim što ide.

Kako naplaćivati usluge?

Otvorite paušalni obrt, kućnu radinost ili j.d.o.o. da možete legalno poslovati.

Možete novac primati putem transakcijskog računa u banci tako da ne morate imati fiskalnu blagajnu. To ujedno znači i da nema keša u ruke.

Možda možete osnovati fan klub u kojem fanovi mogu postati aktivni učesnici u tome što radite tako da im ponudite mjesečnu članarinu. Za to možete koristiti Facebook grupu ili Patreon, platformu putem koje nudite mjesečnu članarinu svim zainteresiram korisnicima.

Ali prije svega…

  • istražite online potencijal posla od kuće: pročešljajte tržište i provjerite postoji li stvarna potreba za onim što nudite, osim ako se bavite umjetnošću,
  • osmislite ime i logotip,
  • proučite konkurenciju, ali i primjere u inozemstvu kako biste dobili dodatne ideje i kako biste se odmaknuli od onog što već drugi nude,
  • krenite polako, nema potrebe da si stvarate stres.

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Božić pod opsadom konzumerizma

Božić pod opsadom konzumerizma: Jesmo li zaboravili pravo značenje blagdana?

Prijava za članice

Pretraga

znn