Zdrav odnos
s novcem

Producentica Anita Cvetnić: Televizija je moćan kanal za pronalazak novih kupaca na globalnoj razini

Producentica Anita Cvetnić: Televizija je moćan kanal za pronalazak novih kupaca na globalnoj razini

Razgovarali smo s Anitom Cvetnić, producenticom i autoricom s preko 20 godina iskustva u elektroničkim i tiskanim medijima. Otkrila nam je zašto smatra da bi poduzetnici trebali imati vlastite TV emisije i YouTube kanale, kako investirati u produkciju i zašto je dobra priprema sadržaja najveća ušteda.

  • Čime se konkretno baviš? Kako zarađuješ?

Anita: Klijenti od mene naručuju originalnu TV emisiju ili drugi video sadržaj za svoje portale ili društvene mreže. Predlažem im nekoliko vrsta emisija koje bi pristajale njihovim afinitetima i budžetu i ako se odluče za takvu vrstu investicije u svoj novi biznis – vodim ih sigurno kroz sve faze produkcije uključujući i njezino emitiranje i jako bitno – monetiziranje te emisije. Dobro pripremljena emisija klijentu može donijeti višestruki povrat. A kad imaš jedan takav ‘talk about‘ projekt, onda imaš cijelu godinu čime puniti društvene mreže i ne trebaš više brinuti za vidljivost.

  • U čemu poduzetnici griješe kad krenu u produkciju?

Anita: Znaju previše plaćati snimanja jer nemaju iskustva pa ne znaju točno što žele snimiti ili što im je konkretno za to potrebno. Onda im se zbog slabe pripreme scenarija događalo da u jednom terminu snime vrlo malo sadržaja, pa čak i da snimljeni sadržaj nikad ne objave jer njime nisu bili zadovoljni. To se uz profesionalno vodstvo neće dogoditi.

Naravno, ako želiš proći jeftinije – onda trebaš biti spreman i na kompromise. Ne u smislu kvalitete nego npr. ako želiš brzu montažu snimljenih materijala tada će cijena biti i do 2 puta skuplja nego ako si spreman pričekati nekoliko tjedana. A kako uštedjeti na snimanju bez spuštanja cijene? Podijelite troškove jednog termina s još 2 ili 3 poduzetnika koji također žele snimati svoja videa! I samo hrabro!

Neki će reći – pa moj posao nije televizičan, ali to ne drži vodu! Možda tako djeluje na prvu iz perspektive stručnjaka koji je po cijele dane samo u tome, ali kad to gleda netko tko se bavi televizijom – priča je drukčija! Evo npr. kako smo Toni Milun i ja uspjeli osmisliti Financijalac za HRT? Profesor matematike objašnjava financijske pojmove na staklenoj ploči i po gradu radi kratke intervjue… za 2015. godinu to je bio baš jedan inovativan, kratki format, a i danas ne postoji ništa slično i fora vezano uz financije!

  • S Tonijem Milunom si nastavila surađivati i na drugim projektima…

Anita: Sadržajno sam pripremala njegovu Konferenciju financijske pismenosti zadnje dvije godine. Financije su područje koje posebno volim, a to se vidi i po tome što sam članica Žene i novac VIP kluba! O Toniju mogu reći sve najbolje. Izvrstan je ispred i iza ekrana.

Foto: Anita sa svojim timom i volonterima na prvoj Konferenciji financijske pismenosti Toni Milun, autor: Docu Films

  • Koji su tvoji idealni klijenti?

Anita: Voljela bih da mi se jave poduzetnici koji žele investirati u vlastiti format, da napravimo buduću hit emisiju koju ćemo plasirati na telku… i zašto ne bismo razmišljali globalno? Pa neka to bude strana televizija ili više njih! Danas to nije tako teško jer postoji jako velik broj televizija koje vape za sadržajem i jako puno specijaliziranih sajmova gdje se okupljaju urednici i producenti i razmjenjuju sadržaje… Evo prilike!

Puno poduzetnika kaže da ne znaju kako doći do stranih kupaca, gdje se oglašavati? A sad zamislite da imate emisiju koju gleda pedesetak milijuna ljudi u zemljama EU? U Hrvatskoj imamo vrhunske redatelje, snimatelje, montažere i ostale stručnjake koji su se dokazali radeći strane licence i znam da možemo proizvesti izvrsne showove za cijeli svijet.

A sad ako me pitate – zašto bi poduzetnik uložio u svoju emisiju? Pa kako je cijeli svijet saznao za Donalda Trumpa? Ne mislim na poslovnu javnost, nego na publiku – kako je publika saznala za njega? Kad je postao voditelj showa Pripravnik! Poslije je dobio predsjedničke izbore.

Moć televizije je nevjerojatna! Iznenadili biste se kakve se TOP TV emisije mogu napraviti za budžete koje kompanije danas troše na reklamu i emitiranje reklamnih spotova. I ponovno – i ovdje je moguće podijeliti troškove između nekoliko poduzetnika i napraviti fantastičnu emisiju!

  • Autorica si prvih poslovnih DVD-ova kolekcije Moj pametni video. Cijelu kolekciju kupile su vodeće domaće kompanije i državne institucije. Pa zašto si stala s produkcijom takvog materijala?

Anita: Krenula sam 2007. snimati nešto što je vani bilo HIT, a to je snimanje različitih situacija koje onda stručnjaci komentiraju. Primjerice, kako izgledaju dobri, a kako loši pregovori. Kako treba izgledati dobra prodaja – i glumci bi odigrali konkretnu situaciju. Kod nas su se kompanije tek navikavale na video kao medij. Stotine kompanija je kupilo po jedan DVD, a onda se on dalje distribuirao unutar kompanije između čelnih ljudi. No, kad sam nudila DVD-ove određenim institucijama tražeći ih financijsku podršku za nove serije i da podijele građanima DVD-ove za simboličan iznos, dobivala sam odgovore kako nitko nikada neće učiti uz pomoć videa! Danas svi uče uz pomoć videa!

Vani takva videa i danas imaju milijunske preglede na društvenim mrežama jer igrane scene su zanimljive za gledati i s njima se gledatelj može poistovjetiti. Evo i to bi lako mogla biti jedna jednostavna emisija gdje bi stručnjaci davali savjete na konkretnim snimljenim primjerima iz branše.

  • Može li zaista svatko imati svoju emisiju? Ako da, što nam je potrebno za to? Imaš li neki tips&trick?

Anita: Može, ali to ne znači da treba biti TV voditelj. Može imati neku drugu važnu ulogu koja će mu više pristajati. Kao što je npr. Simon Cowell u žiriju. TV emisija je zapravo oblik medijskog biznisa u koji se može investirati kao i u svaki drugi biznis. Postoje investitori s kojima biste se mogli zajedno povezati, a i sponzori koji bi se htjeli oglašavati kod vas.

Razmislite što bi bilo korisno publici koja bi gledala vaša videa/emisiju, a da ste vi u tome doma… Stavite gledatelja na prvo mjesto. Ne trebate kupovati skupu opremu, možete je iznajmiti vrlo, vrlo povoljno… a znaju mi se javiti ljudi koji kupe opremu, a onda kažu da nemaju gotovo nikakav budžet jer su dali 20 000 eura za tri kamere (smijeh). Prvo se treba posavjetovati s ljudima iz struke, a onda dalje.

Foto: Anita Cvetnić

  • Na što si kao poduzetnica ti osobno nepotrebno potrošila novac?

Anita: Kad sam friško nakon faksa tamo negdje 2005.-2006. imala jednu poslovnu ideju za istraživačku agenciju i platila sam reklamu na radiju u udarnom terminu. Inzistirala sam da je pročitaju točno kako sam je i napisala. Sjećam se kako sam uzbuđeno čekala da poznata spikerica pročita tih 30 sekundi moje reklame prije jutarnjih vijesti, a onda je trebala uslijediti lavina poziva. Nitko nije nazvao. Ideja je bila da me klijenti angažiraju da im istražim gdje mogu nešto obaviti povoljnije, a da ne moraju oni sami zvati deset ili dvadeset firmi i provjeravati. To je bilo vrijeme prije Google-a kad si morao sve pješke.

  • Vodiš li kućni budžet? Koristiš li naš financijski planer ili nešto drugo?

Anita: Apsolutno! Radim to na mjesečnoj razini i pokušavam i druge oko sebe potaknuti. Dva sam financijska planera poklonila i mislim da sam napravila dobra djela za cijelu obitelj, svi su profitirali dugoročno! Izvrsne su mi i excel tablice Tonija Miluna koje on vrlo rado šalje emailom na upit.

  • Štediš li za mirovinu ili druge namjene. Ako da, kako?

Anita: Mjesečno uplaćujem štedno životno osiguranje i treći mirovinski stup. Danas mi se više sviđa opcija investiranja u fondove, ETF-ove ili zlato. Volim se uvijek posavjetovati s ljudima koji su u tome radije nego da nešto radim na svoju ruku.

  • Koje si pogreške napravila dosada s novcem?

Anita: Kad sam tamo davne 2006. kupovala prvu nekretninu – pazila sam na papire i čisto vlasništvo, ali nisam vodila računa o lokaciji pa dok su cijene nekretnina kroz godine značajno rasle skoro u cijelom Zagrebu moja se našla van toga i kasnije sam je čak prodala po nižoj cijeni jer mi stvarno nije bila adekvatna.

No, iz toga sam puno naučila pa je moja sljedeća nekretnina 15 godina kasnije kupljena upravo zbog izvrsne lokacije i u međuvremenu joj je vrijednost, naravno, porasla. Još jedna pogreška koje se sjećam – Kupila sam jednu kriptovalutu po vrlo niskoj cijeni za iznos koji sam bila spremna izgubiti – 150 eura. U jednom trenutku je njezina vrijednost nakon 3 godine narasla čak 20 puta, no tada to nisam unovčila, nego mrvicu kasnije. No, ne možeš znati kad je nešto postiglo maksimalnu vrijednost, ali možeš prihvatiti tu volatilnost cijene i uvijek voditi brigu oko svog portfelja ili investirati u fondove gdje to onda investicijski stručnjaci rade umjesto nas.

  • Što bi voljela da ti je netko rekao dok si bila mlađa?

Anita: Važnost networkinga. Krenula sam raditi vrlo rano i kasnije kroz novinarski posao imala sam priliku mjesečno upoznavati desetke pa i stotine novih ljudi i voljela bih da sam našla načina da očuvam većinu tih odnosa. Druga stvar – delegiraj! Uvijek sam sve radila sama i smatrala sam da će mi više vremena oduzeti dok ja nekome objasnim kako nešto treba i za to vrijeme to već sama odradim. Danas vidim kako se itekako isplati delegirati jer tako gradiš biznis i radiš veće projekte!

  • Vizija našeg portala su Financijski neovisne žene – koja je tvoja poruka našim čitateljicama i čitateljima?

Anita: Apsolutno podržavam! Kad imamo novac u svojim rukama mi smo te koje odlučujemo kako ćemo ga koristiti i možemo zaista učiniti puno toga dobroga!

Foto: Petar Vilović

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podjelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Jere Dumanić: Cilj nam je postati nacionalni brend koji će pružati vrlo kvalitetne usluge mobilnih autopraonica diljem Hrvatske

Poduzetnik ste i nemate vremena? Katarina Zubatović otkrila je zašto vam treba virtualni asistent, ali i kako postati jedan

Hustle kultura: 3 načina kako da se rasteretite od ovog zabrinjavajućeg trenda

Prijava za članice

Pretraga

znn