Imate li trgovinu, sigurno vas zanima možete li i kako povećati prodaju, a da nije usko povezano s dodatnim ulaganje u oglašavanje. Prodaja je uvijek kombinacija više čimbenika, a uvijek je dobro pogledati kojim se prodajnim tehnikama koriste velike tvrtke.
1.Tzv. IKEA efekt
Istraživanje koje je 2011. godine proveo Harvard pokazalo je da ljudi više cijene ono što sami slažu. Ima smisla, kad sudjeluješ u nečemu i stvoriš nešto osjećaš se moćnije. Kao kad dijete sudjeluje u izradi ručka pa ga s guštom pojede jer je ono radilo ručak!
2. Lokacija IKEA-inih trgovina je uvijek daleko
Moraš se potruditi doći u IKEA dućan, a onda ti je glupo ništa ne kupiti kad si već napravio toliki put.
Dok trgovine prehrambenim namirnica ostvaruju veću prodaju zbog svoje bliske lokacije, kao i brojni lokalni servisi (od frizera do vodoinstalatera), primjer švedske IKEA-e govori da će kod nekih biznisa upravo udaljenosti odigrati jednu bitnu ulogu.
3. Ne možeš nešto ne vidjeti
Prolaziš labirintom da vidiš sve odjele pa kupuješ više.
IKEA k tome u svojim trgovinama koristi strelice tako da kupce navodi kamo trebaju hodati, i vodi ih upravo putem kojim će sigurno vidjeti sve. A na kraju te čeka preuzimanje velikih stvari, što olakšava kupnju jer ih ne moraš nositi sa sobom već ih pokupiš prije blagajne.
Foto: Unsplash
4. IKEA prodaje atmosferu
Ikea ne prodaje (samo proizvode), oni prodaju čitave prostorije. Showroomovi prikazuju sve prostorije vašeg doma u više različitih kombinacija kako biste doživjeli proizvod u kontekstu i lakše mogli zamisliti taj proizvod kod sebe doma.
Dođete kupiti kauč, pa usput kupite i tepih i lampu i posteljinu koju ste vidjeli u prezentacijskoj sobi. Jer tako lijepo sve izgleda zajedno i odmah vam se probudi želja da i vi tako namjestite svoj stambeni kutak.
Foto: Pexels
5. Trgovine nemaju prozore
U takvim uvjetima izgubiš osjećaj za vrijeme, baš kao u kasinu. Ostaješ fokusiran na shopping.
6. Male stvari su posvuda
Instant kupnja malih stvari je lakše kad se događa u hodu i malo po malo. Puno sitnica na jednom mjestu stvara dojam kaosa i trigerira poznatu paralizu izbora, stoga je IKEA postavila sitnice duž par kilometara svog dućana. Nerijetko uzmeš nešto da se ne vraćaš kasnije po to.
7. Restoran unutar objekta
Restoran u IKEA trgovinama odličan je način da zadržite gladne kupce i one koji su se umorili. Tako ne moraju žuriti nekamo van na jelo, a usput ostvaruju zavidnu dodatnu zaradu od prodaje hrane i pića.
Foto: Pexels
8. Stvari u dijelovima lakše se nose
Stvari kupljene u IKEA trgovinama je najčešće lako odnijeti kući jer dolaze u dijelovima u paketima koje lako stavite u automobil. Tako rješavate problem dostave, nikog ne morate žicati da vam posudi kombi.
9. Niže cijene od konkurencije
Cijene su niže jer nemaju troškove sastavljanja namještaja, zbog čega su jako privlačni široj populaciji.
Foto: Pexels
10. Reklama na kućnim vratima
Dostavljanje kataloga na kućni prag odlična je taktika da baš svi prolistaju njihovu ponudu i vide nešto za sebe. Koliko god mislili da ste moderni, znajte da ljudi i dalje vole listati magazine i letke te da oni itekako imaju pozitivan učinak na povećanje prodaje.
Foto: Pexels
Foto: Unsplash