Zdrav odnos
s novcem

Prodaj kao IKEA: Kako povećati prodaju slijedeći 10 taktika ovog prodajnog lanca?

Prodaj kao IKEA: Kako povećati prodaju slijedeći 10 taktika ovog prodajnog lanca?

Imate li trgovinu, sigurno vas zanima možete li i kako povećati prodaju, a da nije usko povezano s dodatnim ulaganje u oglašavanje. Prodaja je uvijek kombinacija više čimbenika, a uvijek je dobro pogledati kojim se prodajnim tehnikama koriste velike tvrtke.

1.Tzv. IKEA efekt

Istraživanje koje je 2011. godine proveo Harvard pokazalo je da ljudi više cijene ono što sami slažu. Ima smisla, kad sudjeluješ u nečemu i stvoriš nešto osjećaš se moćnije. Kao kad dijete sudjeluje u izradi ručka pa ga s guštom pojede jer je ono radilo ručak!

2. Lokacija IKEA-inih trgovina je uvijek daleko

Moraš se potruditi doći u IKEA dućan, a onda ti je glupo ništa ne kupiti kad si već napravio toliki put.

Dok trgovine prehrambenim namirnica ostvaruju veću prodaju zbog svoje bliske lokacije, kao i brojni lokalni servisi (od frizera do vodoinstalatera), primjer švedske IKEA-e govori da će kod nekih biznisa upravo udaljenosti odigrati jednu bitnu ulogu.

3. Ne možeš nešto ne vidjeti

Prolaziš labirintom da vidiš sve odjele pa kupuješ više.

IKEA k tome u svojim trgovinama koristi strelice tako da kupce navodi kamo trebaju hodati, i vodi ih upravo putem kojim će sigurno vidjeti sve. A na kraju te čeka preuzimanje velikih stvari, što olakšava kupnju jer ih ne moraš nositi sa sobom već ih pokupiš prije blagajne.

Foto: Unsplash

4. IKEA prodaje atmosferu

Ikea ne prodaje (samo proizvode), oni prodaju čitave prostorije. Showroomovi prikazuju sve prostorije vašeg doma u više različitih kombinacija kako biste doživjeli proizvod u kontekstu i lakše mogli zamisliti taj proizvod kod sebe doma.

Dođete kupiti kauč, pa usput kupite i tepih i lampu i posteljinu koju ste vidjeli u prezentacijskoj sobi. Jer tako lijepo sve izgleda zajedno i odmah vam se probudi želja da i vi tako namjestite svoj stambeni kutak.

Foto: Pexels

5. Trgovine nemaju prozore

U takvim uvjetima izgubiš osjećaj za vrijeme, baš kao u kasinu. Ostaješ fokusiran na shopping.

6. Male stvari su posvuda

Instant kupnja malih stvari je lakše kad se događa u hodu i malo po malo. Puno sitnica na jednom mjestu stvara dojam kaosa i trigerira poznatu paralizu izbora, stoga je IKEA postavila sitnice duž par kilometara svog dućana. Nerijetko uzmeš nešto da se ne vraćaš kasnije po to.

7. Restoran unutar objekta

Restoran u IKEA trgovinama odličan je način da zadržite gladne kupce i one koji su se umorili. Tako ne moraju žuriti nekamo van na jelo, a usput ostvaruju zavidnu dodatnu zaradu od prodaje hrane i pića.

Foto: Pexels

8. Stvari u dijelovima lakše se nose

Stvari kupljene u IKEA trgovinama je najčešće lako odnijeti kući jer dolaze u dijelovima u paketima koje lako stavite u automobil. Tako rješavate problem dostave, nikog ne morate žicati da vam posudi kombi.

9. Niže cijene od konkurencije

Cijene su niže jer nemaju troškove sastavljanja namještaja, zbog čega su jako privlačni široj populaciji.

Foto: Pexels

10. Reklama na kućnim vratima

Dostavljanje kataloga na kućni prag odlična je taktika da baš svi prolistaju njihovu ponudu i vide nešto za sebe. Koliko god mislili da ste moderni, znajte da ljudi i dalje vole listati magazine i letke te da oni itekako imaju pozitivan učinak na povećanje prodaje.

Foto: Pexels

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Božić pod opsadom konzumerizma

Božić pod opsadom konzumerizma: Jesmo li zaboravili pravo značenje blagdana?

Prijava za članice

Pretraga

znn