Zdrav odnos
s novcem

Prestani se skrivati: Kako prestati biti samozatajna?

introvert

Prestani se skrivati: Kako prestati biti samozatajna?

Mnoge žene dobro, ma zapravo i odlično, rade to što rade, no u sjeni su. Nema ih u javnosti. Nema ih nigdje.

Samozatajnost

Kad ih zovu da istupe kažu: ma ne zanima me javno eksponiranje, što ću se ja sad tu hvalisati, još nisam (dovoljno) uspješna da se prijavim za neku nagradu ili meni ne trebaju nikakve nagrade, meni je najveća nagrada raditi to što volim.

A kako bi bilo da malo prestanu misliti samo na sebe i pomisle: hej, a zašto ne bih podijelila svoju priču da nekoj drugoj pomognem i da je inspiriram da ne posustane i nastavi?!

Ili što još često čujem: ja ne volim prodavati, ili ne volim taj marketing, ili meni marketing ne treba, meni je najvažnije da me moji klijenti preporučuju jer su zadovoljni.

Dio žena i zna da sam u pravu kad ih gnjavim da izađu iz ormara, da se prestanu skrivati i da počni dolaziti na evente i jasno i glasno kažu ja sam ta i ta i bavim se tim i tim.

Kad smo samozatajne, mi zapravo očekujemo da ljudi čitaju naše misli i da sami zaključe čime se mi bavimo i valjda da pogode kako im možemo riješiti problem. Inače marketing i prodaja nisu ništa drugo nego informiranje tržišta o tome što nudimo i kako kupcima rješavamo neki problem. Pa kad to znamo, od čega i zašto bježati?

Jedna moja prijateljica napisala je odličan roman prije više od 20 godina. I on je stajao i stajao i skupljao prašinu u ladici dok joj nisam rekla rečenicu koja je meni bila najnormalnija stvar, a njoj je srećom za tisuće drugih ljudi bio okidač da ga izda.

Rekla sam joj da njena priča nije tu samo zbog nje, nego i zbog drugih. Tu smo ne samo zbog sebe nego i zbog drugih.

Ona je to čula, maknula fokus sa sebe i što će ljudi, rodbina, ovaj i onaj reći, i nakon toga izdala taj roman. Roman je postao bestseller i, najvažnije, mnogi su se u njemu prepoznali. Iscijelila je sebe, iscijelila je mnoge čitatelje. Pa zar to nije bilo vrijedno skidanja prašine iz ladice? Itekako jest i za nju i tisuće drugih. Da, tisuće.

Pobijedi introverta u sebi

Dakle prestanite imati fokus na sebe, što će ljudi reći i misliti i stavite fokus na publiku, klijente, javnost. Kako im možete POMOĆI, DOPRINIJETI. Dovoljno ste dobre.

Sve mi hodamo svijetom s nekim talentima i znanjima koje mi uzimamo zdravo za gotovo, međutim naši su talenti nekom lekcija koju je spreman platiti.

Kako se zapravo pobjeđuje introvert u sebi-akcijom. Akcijom i prebacivanjem fokusa sa sebe na-  ŠTO IMAM ZA DATI.

Sretno.

P.S. Kad pomislite da se ne isplati, sjetite se priče o romanu koji je postao bestseller.

Kristina Ercegović – Poslovna savjetnica s 20 godina iskustva u malom poduzetništvu.

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
što genercija z više ne kupuje

Generacija Z otkriva što više neće kupovati: Evo kako TikTok trend svjesne potrošnje mijenja navike potrošača

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Prijava za članice

Pretraga

znn