Zdrav odnos
s novcem

Poslovni engleski: Brzi vodič za uspjeh u poslovnom svijetu

Poslovni engleski: Brzi vodič za uspjeh u poslovnom svijetu

Dobro vladate engleskim jezikom na svakodnevnoj bazi, no kada se nađete u poslovnom okruženju, riječi vas iznenada napuste? Samopouzdani ste i komunikativni, no u poslovnoj komunikaciji engleski vam jednostavno „šteka”?

Odlično vladanje poslovnim engleskim ključna je vještina koja otvara sva vrata, a vašem poslovanju može zajamčiti uspjeh. Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da poslovnu komunikaciju na engleskom jeziku odvedete na sljedeću razinu.

1. Upotreba poslovnog žargona

U poslovnom je svijetu nužno koristiti jasan i precizan rječnik, čime ne samo da ćete pokazati svoju stručnost, već ćete i olakšati komunikaciju sa sugovornikom.

Poslovni žargon može vas zbuniti ako ga dobro ne poznajete, no ako njime dobro ovladate, moći ćete bolje pokazati svoju stručnost. Korištenjem izraza kao što su bottom line ili game-changer poboljšat ćete dojam o sebi, a sugovornici će vas ozbiljnije shvatiti.

2. Aktivno slušanje

U poslovnim razgovorima aktivno slušanje jedna je od najvažnijih stavki. To možete postići postavljanjem pitanja kojima ćete iskazati svoj interes i angažman za temu o kojoj je riječ. Primjerice, could you please elaborate on that? ili would you mind expanding on that?

Foto: Unsplash

3. Razvijajte pismene vještine

Dobra i učinkovita usmena komunikacija s kolegama, suradnicima i partnerima iznimno je važna, no poslovna komunikacija često uključuje i pisanje e-mailova, izvještaja i ostalih dokumenata. Pripazite na pravopis i na gramatiku (ozbiljno, Google je besplatan) te pokušajte biti što jasniji i sažetiji.

4. Prilagodite se ciljnoj publici

Vrlo je važno imati na umu tko je vaša ciljna publika. Ako razgovarate s kolegama koji su stručni u vašem području, slobodno koristite tehnički rječnik. S druge strane, ako razgovarate s klijentima ili partnerima koji se prvi put susreću s tematikom, izbjegavajte prekomjernu upotrebu stručnih pojmova te svoj jezik prilagodite kako bi vas što jasnije razumjeli.

5. Ne bojte se pitati za pomoć

Tko pita ne skita stara je narodna izreka koja je primjenjiva i u poslovnoj komunikaciji. Ako niste sigurni u značenje nekog izraza ili koncepta, obratite se kolegama. Ovisno o području kojim se bavite, velika je vjerojatnost da ni vaši sugovornici nisu izvorni govornici engleskog jezika, što znači da će razumjeti poteškoće koje predstavlja učenje stranog jezika te biti spremni pomoći.

Uz ove savjete bit ćete spremni za svaki poslovni izazov na engleskom jeziku. Učenje jezika dugotrajan je i naporan proces, no on će vam omogućiti da ostvarite uspjeh u međunarodnom poslovnom okruženju. Sretno!

Autorica: Iva Gavran, prof., Smart škola stranih jezika

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Kako napisati kvalitetno priopćenje za medije?

linkedin-profil

Ako tražite posao, pazite na ove 3 tipične greške na LinkedInu

Koliko koštaju estetski tretmani?

Prijava za članice

Pretraga

znn