Zdrav odnos
s novcem

Posao vs. zdravlje: Ovih 6 savjeta pomoći će Vam da sačuvate zdravlje i dobro se osjećate na radnom mjestu

Posao vs. zdravlje: Ovih 6 savjeta pomoći će Vam da sačuvate zdravlje i dobro se osjećate na radnom mjestu

Nakon vrlo intenzivnog perioda u mom životu koji je stjecajem različitih okolnosti podulje trajao, konačno sam se izborila za to da radim ono što me ispunjava i to u mjeri u kojoj me to veseli. Taj proces nije bio jednostavan; morala sam mnogo toga u svojoj svakodnevnici reorganizirati, pa i povući neke veće poteze.

Nakon svih promjena unazad godinu dana, konačno sam zadovoljna: radujem se svakom novom danu i radnim zadacima koji me očekuju. Neizmjerno sam zahvalna na ovom novom životnom iskustvu; tek sam sada postala svjesna koliko sam iskorištavala samu sebe, često se dovodeći do samih granica izdržljivosti.

Bilo je trenutaka kada sam se i razboljela i kad su sve moje poslovne aktivnosti padale u drugi plan. U tim sam trenucima počela razmišljati o nekim svojim postupcima, pitajući se što zapravo znači biti zdrav i koliko je zdravlje povezano s našim poslom. Sigurno ste i Vi doživjeli da Vas je boljela glava, mučila su Vas leđa ili ste imali problema s probavom, a bili ste prisiljeni rješavati poslovne zadatke i probleme.

Dugi niz godina paralelno sam uz svoj posao anesteziologa radila i komplementarnu medicinu, iz dana u dan bivajući sigurnijom da se želim potpuno posvetiti jednom drugačijem pristupu ljudskom zdravlju. Danas mi je žao što ovaj iskorak nisam učinila i prije. Nadam se da ćete imati strpljenja pročitati ovih nekoliko jednostavnih savjeta i barem dio njih primijeniti u svom životu.

Zdravlje je vrlo kompleksan pojam: predstavlja sklad i ravnotežu tijela, uma i okoline u kojoj živimo. U početku, dok smo mladi, mnogo toga možemo kompenzirati, ali već u tridesetima morali bismo usvojiti određene aktivnosti i način života kako bismo i tijelo i um pripremili na ono što slijedi. Postoje stupovi zdravlja koji nisu toliko složeni koliko se to možda u prvi trenutak čini: zdrava prehrana, adekvatna tjelesna aktivnost, izbjegavanje štetnih navika, ali i pravovremeno prepoznavanje određenih neuravnoteženosti kada se pojave.

6 savjeta kako uz posao održati zdravlje

1. Budite aktivni

Redovita fizička aktivnost ne mora biti komplicirana – to mogu biti i dva kruga u susjednom parku ili šetnja po nasipu. Na taj način možemo ne samo aktivirati mišiće i lokomotorni sustav, već i smanjiti stres te poboljšati raspoloženje. Uz to, malo dobre glazbe putem slušalica u našem će tijelu izazvati cijeli niz blagotvornih procesa.

2. Jedite zdravo

Da hrana liječi nije samo puka fraza. Razmislite pravovremeno što ćete konzumirati određenog dana i uz malo planiranja sigurno ćete izbjeći kaos nabave obroka u zadnji čas. Uključite voće, povrće, proteine i zdrave žitarice, uz što manje glutena, šećera, soli i prerađene i konzervirane hrane.

Zdrava i uravnotežena prehrana osigurava neprocjenjivu dobrobit za naše tijelo i um.

Foto: Pexels

3. Kvalitetno spavajte

San ima ključnu ulogu u našem zdravlju jer predstavlja vrijeme regeneracije i odmora. Postoje određeni ritmovi u prirodi koje valja poštovati – dan će uvijek biti dinamični dio – yang, a noć pasivni – yin i to ni na koji način ne možemo promijeniti.

Pravilan rad hormona u tijelu uveliko ovisi o tim ritmovima, stoga pronađite uvečer svoj mir i pravovremeno se spremite na spavanje.

4. Ne zanemarujte društveni život

Danas se poslovnim ženama vrlo lako dogodi da zapostave svoj društveni život. Preumorne od 12-satnog radnog dana, navečer doslovno klonu u slobodnu fotelju, tako propuštajući vrlo bitan segment života.

Društvena smo bića i kontakti s obitelji i prijateljima pružaju nam emocionalnu podršku i osjećaj pripadnosti.

5. Posvetite vrijeme sebi

Netko mi je jednom prilikom rekao da su najteži susreti sa samima sobom. Možete li izdržati određeno vrijeme na osami ili Vas hvata panika već i na samu pomisao? Učinite nešto i za ono što se izvana ne vidi – meditirajte, čitajte dobre knjige, razmislite o vlastitim postupcima i radite na osobnom razvoju.

6. Živite u trenutku

Znači li Vam nešto riječ svjesnosti? Svjesnost (mindfulness) u svakodnevnom životu znači biti prisutan u određenom trenutku i usredotočen na ono što radiš, vidiš, osjećaš. Mnogo je razloga zašto misli bježe u prošlost ili budućnost, a svakodnevni stres zasigurno tome znatno pridonosi. Oduvijek me fasciniralo koliko je sve u našem životu isprepleteno i koliko aktivnost ili neaktivnost u jednom području utječu na druge segmente.

Foto: Pexels

Što učiniti kad Vam je svega dosta?

Posvetite se svom hobiju, čitanju, slikanju, plesu, različitim vještinama, jer sve nas to može opustiti i vratiti poremećene tokove u pravi smjer.

Ukoliko sa svojom svakodnevicom više sami ne izlazite na kraj, obratite se za pomoć stručnjacima. Upravo sam svoj Koncept 5 elemenata osnovala s idejom pomoći svojim pacijentima iscrpljenima svakodnevicom. Definitivni plan mog novog Centra nastao je u prvih 6 tjedana lockdowna, kad sam shvatila da sam spremna okrenuti novu stranicu.

Kinesku medicinu, fitoterapiju i biorezonancu odlučila sam nadopuniti cijelim nizom tretmana koji djeluju sinergički i koji se bez prevelikih zahvata mogu provesti u svakodnevnici.

Koliko ste puta sjedili za radnim stolom, umorni i dekoncentrirani, sanjajući o prekrasnoj ritualnoj masaži uz koju bi uronili u opojne mirise eteričnih ulja? Za to su Vam dovoljna tek dva sata – jedan mali bijeg tokom radnog dana koji će Vas obnoviti, opustiti i omogućiti Vam da krenete dalje. Ili, ne čini li Vam se jednostavnije tri puta tjedno vježbati nego da Vas stalno boli kralježnica?

A kako ste se osjećali nakon još jednog teškog, zasitnog poslovnog ručka, utegnuti u usku poslovnu odjeću? Morate li baš uvijek osjećati nadutost, prihvaćajući i to kao svakodnevnicu? Pripadate li i Vi onima koji će često reći, nisam bolesna, ali se osjećam loše?

Navike se ne stvaraju preko noći

Budite blagi prema sebi, neka se promjene događaju korak po korak i nemojte da Vam ovaj proces predstavlja dodatnu frustraciju koja će Vas mučiti prije spavanja. Jednom mi je jedan dragi prijatelj rekao da mogu dijeliti tek onda kad mi je košara puna. Stoga kao razumni poslovni ljudi napunite prvo svoju košaru, a onda dijelite. Zvuči poznato?

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Kako napisati kvalitetno priopćenje za medije?

linkedin-profil

Ako tražite posao, pazite na ove 3 tipične greške na LinkedInu

Koliko koštaju estetski tretmani?

Prijava za članice

Pretraga

znn