Zdrav odnos
s novcem

Pitali smo dizajnericu interijera kako dizajnirati ured koji generira povrat ulaganja. Ovo je njenih 10 savjeta!

Pitali smo dizajnericu interijera kako dizajnirati ured koji generira povrat ulaganja. Ovo je njenih 10 savjeta!

U želji da riješim problem s kojim se većina suočava, podijelit ću s vama svoja znanja koja se odnose na uređenje radnog prostora koji se dugoročno bavi poboljšanjem vaše učinkovitosti te posljedično povećanjem zarade. Puno je faktora za postizanje poslovnog uspjeha, a jedan od jako bitnih je kako urediti poslovni prostor koji vas podržava u ciljevima i uz koji postižete bolje rezultate.

Osvještavanje smetnji u procesu rada jedan je veliki korak ka boljem planiranju našeg rada i stvaranju uvjeta za bolju produktivnost i zaradu, a vjerujte mi da tako podižete svjesnost općenito jer ćete početi gledati stvari na drugačiji način. Ova promjena istinski će Vam goditi jer ćete vidjeti da svojom promjenom lančano djelujete na produktivnost drugih ljudi s kojima dolazite u kontakt.

Smetnje nam dolaze iz najbliže okoline i okružja u kojem radimo, a to bih ja klasificirala u dvije skupine.

Fizički vidljivi problemi

1. Manjak prostora ili loše isprojektiran prostor (zgurani negdje u kut, manjak protočnosti oko vašeg stola, neadekvatan namještaj, previše ljudi blizu vas).
2. Pozicija stola/stolice nije dobro odabrana.
3. Neadekvatni radni stol i stolica.
4. Nepraktična rješenja za odlaganje.
5. Izloženost buci.
6. Manjak dnevne svjetlosti i prozora te ujedno loša kvaliteta zraka.
7. Improvizirani ured tj. radno mjesto koje nas ne motivira, nesklad stilova, boja, veličina, ugode. Ukratko, prostor koji nije estetski dobro osmišljen i koji ne podržava v+Vaš osobni stil.

Nevidljivi problemi

1. Manjak fokusa.
2. Raspršenost misli.
3. Umor.
4. Manjak kretanja (naročito ako radite iz kućnog ureda jer više ne izlazite često van).
5. Neproduktivnost jer se više trošimo, treba nam duže da obavimo zadatke.
7. Razni zdravstveni problemi; bolovi u leđima, vratu, glavi…

Kako taj problem riješiti?

Svaki prostor ima svoje prednosti i mane. One koje ne možemo mijenjati možemo uravnotežiti sa stvarima koje možemo mijenjati.

Postoje načini kako osmisliti Vaše radno mjesto da Vas ipak dulje drži produktivnim, a uz to da motivira i energizira. Kada je naše okružje pozitivno, ono djeluje na našu podsvijest – naša energija spontano raste, a mi tada bolje reagiramo, radimo i djelujemo.

10 savjeta za uređenje interijera koji će Vam pomoći u povećanju produktivnosti

1. Pronađite idealni položaj radnog stola

Ako možete stavite radni stol u blizini prozora, bočno, ali pazite da niste na putanji propuha i da vam iza leđa nisu vrata. Najbolje je biti što više udaljen od vrata.

2. Osigurajte prirodni prizor

Kada ne gledate u kompjuter, osigurajte si pogled u nešto zeleno ili neki prirodni prizor kako biste napravili potrebnu vizualnu pauzu i opustili očni mišić te u trenu dobili dozu opuštenosti koja vam je potrebna kao mini pauza u radu.

3. Odaberite kvalitetne i prirodne materijale

Za sve što Vas okružuje odaberite što više prirodnih materijala poput drva, prirodnih dekora, a izbjegavajte plastiku i sintetiku jer je to najveći sakupljač statičkog elektriciteta koji na sebe lijepi prašinu.

To najviše možete primijetiti na zaslonima računala, pa onda na sintetičkim tepisima, zavjesama i sl. Posljedice na naše zdravlje su oštećenja kože, alergije, bakterije, umor i dr.

Foto: Pexels

4. Pazite na vlažnost zraka

Pazite na vlažnost zraka u prostoriji i redovito provjetravajte, a ako nemate mogućnosti tada nabavite ovlaživač zraka. Ako je zrak suh, to je veća prisutnost statičkog elektriciteta.

Problemi koji nastaju ako ste dulje izloženi suhom zraku su: lakša zaraza virusima i bakterijama jer je oštećena sluznica nosa, upala sinusa, iritacija očiju i glavobolja.

5. Odaberite odgovarajuće boje u prostoru

Kada dođe vrijeme za bojanje zidova možete izabrati boje na bazi vapna, gline, kazeina (mliječnog proteina) i zemljanih pigmenata. Ako boja ima intenzivan miris, znači da su u njoj razna otapala i to je štetno za naše zdravlje. Prednost prirodnih boja je što neke nemaju rok trajanja, a to je veliki plus. Sve je to dostupno i kod nas u Hrvatskoj.

6. Osigurajte biljke

Biljke jako utječu na naše raspoloženje, no što je još važnije, neke nam pomažu da očiste zrak od elektromagnetskog zračenja i statičkog elektriciteta, formaldehida, benzena i drugih štetnih plinova. Neke biljke mogu pročistiti u jednom danu čak 80% štetnih tvari iz zraka.

Preporučujem zeleni ljiljan, fikus benjamin, spatifilum, sanseverija, kalanhoa, a lozica će pomoći u ovlaživanju zraka.

Foto: Pexels

7. Pazite na svjetlost

Dobro osvjetljenje čuva naše oči, no previše umjetnog svijetla može nam opet naštetiti. Optimalno je da preko dana imamo dostupno prirodno svjetlo kroz više prozora, no ako to nije moguće treba odabrati optimalnu jačinu i boju svjetlosti koja će nas držati budnima i koja neće izazvati letargiju. Hladno plavo svijetlo nas razbuđuje, za radni stol primjerice 300 lux-a tj. žarulja od 600 lumena.

Poželjna je zglobna podesiva stolna lampa, led tehnologije koja daje svijetlo bez treperenja. Regulator temperature pomoći će da po potrebi prilagodite temperaturu boje vanjskim uvjetima.

8. Odaberite kvalitetnu radnu stolicu

Kvalitetna stolica je komad na koji trebate potrošiti možda više novaca, no od velike je važnosti za vaše zdravlje i osjećaj dok radite. Izaberite stolicu koja je u skladu s vašom visinom, ergonomski dizajnirana, koja podupire vaša leđa i koja ima više mogućnosti podešavanja.

9. Odaberite povoljan pravac sjedenja

Odabir povoljnog pravca sjedenja prema Feng Shui načelima pružit će vam dodatni boost u radu, a to je kao da ste spojeni na dobru wifi internet vezu bez prekida.

10. Energetski čistite prostor

Povremeno napravite malo energetsko čišćenje radnog mjesta (sobe) koje će ukloniti negativne energije iz prostora jer do sada već znamo da se i loša energija taloži negdje u prostoru. Higijena prostora nije samo fizičko čišćenje, već i ono drugo koje ne vidimo, ali je stalno oko nas.

Osobno mi je jako bitno gdje radim i čime sam okružena, ali i da se energetski na tom mjestu odlično osjećam. Zbog toga u svojim projektima nastojim implementirati Feng Shui načela jer ona dodatno osiguravaju skok u procesima rada što rezultira povratom ulaganja.

Ako krećete u renoviranje, selidbu ili gradnju novog poslovnog prostora, obratite pažnju na materijale koje ćete ugrađivati, koliko svjetlosti imate, buku, kvalitetu zraka, ugodu i na koncu osjećate li se na tom mjestu dobro.

Iz iskustva znam da je mnogim ženama upravo taj osjećaj presudan za odluku hoće li rentati ili kupiti nekretninu, ali nemojte zanemariti niti sve ostalo što je dio dobro osmišljenog prostora u kojem ćete provoditi većinu svog vremena.

Foto: Domus Decorum

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

5 poslovnih lekcija koje možemo naučiti od sportašica

5 savjeta kako već danas smanjiti troškove kućnih ljubimaca

Evo kako organizirati vjenčanje uz minimalne troškove!

Prijava za članice

Pretraga

znn