Zdrav odnos
s novcem

Petra Krakić: Najbolji je osjećaj kada znaš da si nekome olakšao posao

Petra Krakić: Najbolji je osjećaj kada znaš da si nekome olakšao posao

Petra Krakić je Account Manager u Monri Paymentsu, tvrtki koja stoji iza svakog trećeg kartičnog plaćanja u trgovinama diljem Hrvatske. Kao i mnogima od nas, Petri se njezino formalno obrazovanje razlikuje od onoga što danas radi. Njen je posao pronaći najbolji način kako malim i srednjim poduzetnicima olakšati poslovanje osiguravajući im najbolja rješenja za naplatu, svakodnevno osluškujući njihove potrebe.

Petra je aktivno sudjelovala u kreiranju Monrijeve male fiskalne blagajne zahvaljujući kojoj mali poduzetnici mogu u samo tri klika klijentima izdati R-1 račun i poslati ga na e-mail.

Foto: Petra Krakić Monrijevom uredu, autor: Robert Gašpert

  • Kako je išao tvoj poslovni put? Što najviše voliš raditi?

Petra: Nakon završetka medicinske škole za primalje, nisam uspjela dobiti staž u struci i zaposlila sam se u jednoj trgovini kao prodavačica. To je bio moj prvi susret s prodajom te sam otkrila da mi to leži, jer je u prodaji bilo puno rada s ljudima. Otkrila sam da sam sretna kad prodam nekome nešto s čim je da osoba zadovoljna. Brzo sam napredovala do toga da toga da vodim dućan u Dubrovniku tijekom sezone, a nakon toga i jednu veću novootvorenu trgovinu u Zagrebu.

Neko vrijeme radila sam s bratom u ugostiteljstvu i na tom poslu sam stekla iskustvo koje mi danas pomaže u radu, ali moram priznati da mi je falila prodaja i da mi je drago da sam se vratila u to područje. Volim svoj posao, volim raditi s ljudima i ponosna sam kad vidim da su osobe od mene kupile proizvode s kojima su zadovoljne i koje im unapređuju ili olakšavaju posao. I ja se na taj način osjećam kao dio nečijeg poslovnog uspjeha, a to je lijep osjećaj.

  • Kako si se našla u Monri Paymentsu, te ono još važnije – kako si se snašla?

Petra: Dolazak u Monri predstavljao je novo poglavlje u mom profesionalnom putovanju. Preporuka me dovela u ovu dinamičnu radnu atmosferu gdje sam imala priliku sudjelovati u razvoju proizvoda i raditi s iznimno otvorenom i poticajnom ekipom. Posebno me veseli što su mi dani pružili slobodu da aktivno sudjelujem u projektima, uključujući razvoj novih featura. Na primjer, nedavno dodani obrazac za obrtnike na Start blagajni bio je izazovno, ali i iznimno zadovoljavajuće iskustvo suradnje s kolegama.

  • Osjetila se i ljubav i strast i ponos kad si na Business cafeu pričala o Start mobilnoj blagajni. Kako Start pomaže malim poduzetnicima i po čemu je različita u odnosu na sve ostalo na tržištu? Tko ju sve može koristiti?

Petra: Start mobilnu blagajnu stvarno mogu koristiti svi koji imaju potrebu za izdavanjem fiskalnih računa. Start blagajna stvarno je pronašla mjesto za naplatu računa u raznim djelatnostima; u estetskoj kirurgiji, odvjetničkim uredima, u kampovima i turističkim agencijama, u salonima za uljepšavanje, masera, slastičara, razne ambulante prodaje, taxi i auto prijevoznici, komunalci za naplatu usluga najma, modni dizajneri na sajmovima, razne event agencije za ulaznice.

Start pomaže poduzetnicima svojom jednostavnošću. U mali smo paket uspjeli dodati puno mogućnosti, tako da u tri klika sad možete izdati R1 račun i poslati ga klijentu direktno na e-mail bez potrebe da otvarate računalo, logirate se u backoffice, downloadate taj dokument i tek onda šaljete račun. Dva su koraka dovoljna za naplatiti račun karticom, bez pretipkavanja iznosa. Osim smanjenja grešaka i uštede vremena tijekom samog procesa naplate, klijentima je važno i da im novac uplaćen karticom sjeda direktno na njihov poslovni bankovni račun. Ne trebaju otvarati nove poslovne račune ili inozemne račune pa prebacivati novac.

Nema smisla sad nabrajati sve prednosti, pa bih samo htjela reći da mislim da se jedna od najvećih prednosti koje Start odvajaju od ostalih blagajni nalazi upravo u ljudima koji rade u Monriju. Nama je fokus klijent u svakom trenutku, od samog pristupa u prodajnom procesu gdje ćemo klijenta brzo upozoriti ako mislimo da Start nije dobro rješenje za njihove potrebe, do pripreme ponuda ili samog uređaja, koje se rješavaju unutar 24 sata. Naša korisnička podrška je tu za klijente 0-24 i pomaže mu riješiti problem jer su upoznati sa sustavom i imaju pristup svemu što im treba.

  • Kakav je tvoj odnos prema novcu i je li se on mijenjao s godinama?

Petra: Razumijem da novac igra ključnu ulogu u olakšavanju naših života i čini ih ugodnijima. On je osnovna potreba koja nam omogućuje rješavanje stambenih pitanja, nabavku hrane, odjeće, putovanja i drugih stvari koje doprinose našem zadovoljstvu. Zbog toga ne zazirem od trošenja novca, samo sam svjesna potrebe da se to trošenje pametno isplanira. Kao i većini, moj se stav prema novcu mijenjao kroz godine, rekla bih da sam sad financijski sazrela.

Ranije sam možda bila sklonija trošenju novca na impulzivne kupovine, dok danas pazim na to kako i koliko trošim te kojim prioritetima dajem prednost. Shvatila sam važnost odvajanja dijela prihoda za štednju ili ulaganje kako bih osigurala neku sigurnost u budućnosti.

  • Koje si pogreške napravila u poslu i s novcem? Što bi voljela da si znala ranije?

Petra: Što se posla tiče, prije sam često osjećala nesigurnost i nisam dovoljno cijenila svoj rad. Uvijek sam imala osjećaj da moram pružiti više i bolje, čak i za iste uvjete te sam se nadala da će to biti prepoznato bez izričitog isticanja. Možda sam propustila prilike za napredovanjem ili većom plaćom jer su oko mene napredovali oni koji se nisu toliko trudili kao ja. No, to je bila važna lekcija iz koje sam naučila mnogo. Svako iskustvo dodatno me osnažilo i naučilo kako se izboriti za sebe.

Kada je riječ o novcu, žao mi je da se kao mlađa nisam više educirala o ulaganju novca, a ne samo o štednji. Mislim da je to nešto što se ne govori često mladima. Uči nas se da uštedimo 100 kuna, 100 eura, ali ne uči nas se koliko naših 100 kuna ili eura vrijede nakon 15-tak godina štednje, a koliko vrijede nakon 15-tak godina ulaganja. Vjerujem da bih s drugačijim fokusom u prošlosti, danas s više odgovornosti mogla uživati u stvarima poput putovanja i drugih hobija koji me ispunjavaju.

  • Radiš u firmi koja ima puno digitalnih rješenja za poslovanje i naplatu, dakle sve je nešto vezano uz novac na ovaj ili onaj način. Koliko ti u svom osobnom životu koristiš tehnologiju i digitalne alate za upravljanje svojim financijama?

Petra: Tehnologija i digitalni alati su sastavni dio mog osobnog života, posebno kada je riječ o upravljanju financijama. Koristim različite digitalne alate i aplikacije kako bih pratila svoje financije, planirala budžete i plaćala račune. Osim toga, tehnologija mi omogućuje brz pristup bankovnim računima i transakcijama putem interneta i mobilnih aplikacija, što olakšava upravljanje financijama čak i u pokretu. Smatram da su digitalni alati neizostavan dio modernog načina vođenja financija i omogućuju efikasnije i praktičnije upravljanje novcem.

  • Što bi savjetovala mladima na početku njihove karijere?

Petra: Savjetovala bih im da njeguju vrijednosti kao što su upornost, marljivost te strpljenje. Naglasila bih im da uspjeh obično ne dolazi preko noći te da je potrebno stjecati iskustvo kako bismo postali sposobni postavljati uvjete i preuzimati odgovornost. Važno je razvijati dobru radnu etiku, prihvatiti izazove i biti otvoren za konstruktivnu kritiku kako bi se kontinuirano napredovalo prema uspjehu.

Foto: Petra Krakić, autor: Robert Gašpert

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podjelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

5 savjeta kako uštedjeti na osiguranju kuće

Je li Hrvatska porezna oaza ili samo pustinja?

Kako stojite financijski? Donosimo 5 izazova za procjenu osobne financijske situacije!

Prijava za članice

Pretraga

znn