Možda vam je promakla vijest da su Nizozemke masovno prošlog tjedna svoje ime na LinkedInu promijenile u Peter. Napravile su to da bi podigle svijest o manjku raznolikosti u velikim nizozemskim tvrtkama nakon što je otkriveno da se više direktora zove Peter nego što ukupno ima direktorica!
Dva različita istraživanja pod kapom Women Inc. pokazalo je da u 93 velike tvrtke u Nizozemskoj čak pet CEO-ova nosi ime Peter. Istodobno su samo četiri žene bile na čelu kompanija.
Kako bi ukazale na takvu zaista lođu distribuciju liderstva, više od 500 žena uključilo se u kampanju na LinkedInu pod hashtagom #MijnNaamIsPeter (#MojeImeJePetar).
Peter predstavlja ogroman manjak različitosti na radnom mjestu. Ne radi se samo o pitanju spola, nego i pitanju porijekla i godina. A taj manjak ne postoji samo u velikim kompanijama i na vodećim funkacijama, objasnili su iz Women Inc-a.
Kako bi se zvale hrvatske žene na LinkedInu?
Iz Analiza zastupljenosti žena na rukovodećim pozicijama hrvatskih poduzeća te utjecaj na uspješnost poslovanja (autori: Dreven i Kokot) prije nekoliko godina vidljivo je da se Hrvatska jako bori sa zastupljenošću žena na upravljačkim pozicijama.
Kako bi se mogle zvati žene u Hrvatskoj da osvijestimo ovaj problem?
Hrvoje? Tomislav? Stjepan? Ivan? Krešimir? Davor? Damir?
Ne znam.
Površnim pregledom LinkedIna pod kriterij CEO: lokacija Hrvatska ponavlja se nekoliko imena među rezultatima, no ovog istraživanja valjalo bi se uhvatiti ozbiljnije. I ime tu zapravo uopće nije važno, ono je tek simbol neravnopravnosti.
Žene koje jesu na upravljačkim pozicijama su rijetke kao određene sličice Životinjskog carstva. Nađe ih se, ali dok ih nađeš, nakupiš se duplića.
Nizozemska je donijela zakon koji od veljače ove godine dolazi na snagu, s ciljem ujednačavanja ovih trenutnih razlika.
Što mi radimo?
Foto: Women Inc.