Ako mislite da niste za prodaju, niste jedini. Većina to nažalost misli i zbog toga su nerijetko tu gdje jesu trenutno. Nadam se da ćete nakon ovog teksta uvidjeti zbog čega je od presudne važnosti za vaš uspjeh da tu rečenicu više nikada ni ne pomislite, a kamoli izgovorite, nego baš obrnuto – da konačno zavolite prodaju.
Zbog čega kažem da je biti dobra u prodaji presudno za vaš uspjeh?
Jer nema nijedne uspješne osobe koja nije dobra u prodaji. Nema. Želite biti uspješni u bilo čemu? Postanite najbolji što možete biti u prodaji.
Čudno ovo zvuči? Razumijem, i meni je tako zvučalo dok nisam znala ovo što znam danas.
Zbog čega ljudi misle da nisu za prodaju?
U većini slučajeva jer imaju krivu predodžbu o tome što prodaja je i što prodaja nije. Većina ljudi misli da je prodaja uvaljivanje nekome nečega, pridobivanje da kupe to nešto što im ne treba, dosađivanje ljudima, da će ići na živce ljudima.
Nije ni čudo da ljudi misle da nisu za prodaju ako misle da trebaju raditi ovo gore navedeno! Pa tko to želi raditi? Nitko!
Ako to nije prodaja, što onda prodaja je?
Prodaja je prvenstveno uspješna komunikacija. Svojim djelima i riječima pokazati drugoj strani da nam je stalo riješiti problem koji imaju. Postavljanje pitanja da saznamo što ih muči, slušanje, produbljivanje pitanjima, traženje dodatnih informacija koje će nam pomoći bolje razumjeti potrebu druge strane i sve to samo s jednim ciljem – da osobi uspješno riješimo problem. Prodaja nije uzimanje, prodaja je DAVANJE.
Osobi dajemo rješenje njihovog problema i zauzvrat nam oni za to daju (najčešće) novac. No ne dajemo im samo rješenje, dajemo im pažnju, posvećenost, brigu oko njih i još puno toga na čemu klijent biva prezahvalan. Prodaja zaista nije uvaljivanje nečeg nekome, to su nažalost neka kriva uvjerenja o prodaji i prodavačima. Prodaja je predivna stvar jer rješava problem drugoj strani i to upravo zahvaljujući nama i našem uloženom trudu da pomognemo drugoj strani.
Sada će dio vas reći – ok to ima smisla ali ja nisam u prodaji, kako ću onda biti uspješna ako ne prodajem ništa?
O da, svi smo mi u prodaji, čak i vi koji mislite da niste. Svi mi prodajemo nešto.
Recite mi – došli ste u banku i tražite od banke da vam snize kamate na kredit. Je li to prodaja? Naravno da je.
Ovisno o tome koliko ste dobri u prodaji će ovisiti hoćete li uspjeti u svojoj nakani ili nećete.
Drugi primjer, došli ste kod šefa tražiti povišicu, je li to prodaja? Naravno da je.
A da ne spominjemo da svom djetetu pokušavate objasniti zašto bi bilo dobro da nešto napravi ili da vaš partner pristane na neku vašu ideju. Sve je to prodaja.
Svi mi prodajemo po cijele dane čak i ako mislimo da ne radimo u prodaji.
Je li vam sada jasnije zbog čega sam rekla ono u startu da. ako želite biti uspješni u bilo čemu. trebate postati izvrsni u prodaji? Nema povišice za vas ni povoljnijeg kredita ako niste u stanju isto ispregovarati s drugom stranom, ako niste u stanju drugoj strani prodati vašu ideju.
Prodaja i poduzetnice
Vještina prodaje je od posebno velike važnosti ako ste poduzetnica. Često vidim sjajne ideje, žene koje žive svoju strast i provode je u realnost, no na žalost prečesto je ne znaju prodati, ne znaju doći do svoje ciljne skupine… A bez prodaje, nema uspjeha firme bez obzira koliko sjajan proizvod ili usluga bila. Kao što smo rekli, prodaja je rješavanje problema klijentu, – ako ne rješavamo probleme ljudima, firma će propasti.
Ako ne volite prodaju i upravo ste to osvijestili, odakle krenuti?
Prvi korak je osvijestiti si odakle dolaze uvjerenja o prodaji koja imate. Vrlo vjerojatno uopće ni nisu vaša. Razmislite o vašoj najbližoj okolini uz koju ste odrastali, kakav je njihov stav bio prema prodaji i prodavačima? Koje rečenice su govorili za prodavače? Velike su šanse da su te rečenice nešto što ste vi preuzeli i da je to postalo i vaše uvjerenje, a u stvari uopće nije vaše nego njihovo.
Drugi korak je edukacija.
Čestitam, već sama činjenica da čitate ovaj tekst znači da ste na dobrom putu, samo nastavite u tom smjeru. Edukacija je uvijek ključ kada imamo predrasude o nečemu, kada imamo strah od nečega – to je normalna pojava jer nam je to nepoznato i zato trebamo naučiti o tome nečemu da nam postane poznato.
Nažalost, prodaja se ne uči u školi (da se mene pita to bi definitivno bio obavezan predmet), no u današnje vrijeme se lakše educirati o prodaji nego ikada ranije. Toliko je besplatnog sadržaja samo na YouTubeu, a da ne pričamo o drugim platformama, samo treba potražiti. Svaki dan izdvojite vrijeme za vlastitu edukaciju, da postanete bolji i savladate neke nove vještine, bez toga nema naprijed.
Treći korak je akcija.
Nikada nije dovoljno samo se educirati (tu većina nažalost zaglavi i ostane trajno), uči se primjenjujući.
Odlučite postati najbolja u prodaji, najbolja verzija sebe. Vježbajte, primjenjujte naučeno i hrabro kročite naprijed. Opustite se i igrajte se, sve je to igra, testirajte naučeno i gledajte kako se stvari mijenjaju, kako se vaš život mijenja na bolje samo zato što ste postali uspješnija u pronalasku rješenja za drugu stranu i postigli win-win za obje strane. Svi smo mi plaćeni u skladu s tim koliko problema rješavamo drugim osobama, što veće probleme rješavamo više zarađujemo i zato je od presudne važnosti naučiti vještine koje će vam to omogućiti.
Kada spoznate da je prodaja DAVANJE – onda se sve mijenja.
Uvijek prvo dajte da biste dobili, ne tražite ako niste prije toga dali. Fokusirajte se na drugu stranu, saznajte što ih muči, koji problem imaju i riješite im ga. Ako ga ne možete vi riješiti, pomozite im i uputite ih tamo gdje im problem može biti riješen. Vratit će vam se, uvijek se vrati.
Od srca vam želim da se zaljubite u prodaju kako sam se zaljubila ja, a ja ću dati sve od sebe da dio te ljubavi prenesem na vas kroz moje buduće tekstove. Sretno i puno problema riješite drugima!
Foto: Unsplash