Zdrav odnos
s novcem

Nikolina Kemenović: Gušt je moja prva veća financijska investicija u poslovnom smislu, a cilj mi je staviti naglasak na hrvatske brendove

Nikolina Kemenović: Gušt je moja prva veća financijska investicija u poslovnom smislu, a cilj mi je staviti naglasak na hrvatske brendove

Nikolina Kemenović vlasnica je prve trgovine s domaćim beauty, lifestyle, fashion i wellness brendovima u Zagrebu, poznatijim pod nazivom Gušt beauty boutique. Iako je većinu svog dosadašnjeg radnog staža provela radeći u poduzeću u vlasništvu obitelji, odlučila je ostvariti svoj san i pokrenuti vlastiti concept store.

Što nam je ova poduzetnica otkrila o razvoju ideje, pokretanju biznisa i planovima za budućnost, pročitajte u nastavku!

Foto: Nikolina Kemenović

  • ŽIN: Kako je išao tvoj poslovni i poduzetnički put? Što si radila prije nego si otvorila beauty boutique Gušt?

Nikolina: Moj cijeli poslovni put prije Gušta je išao kroz privatni sektor. Više od 15 godina sam radila u poduzeću u vlasništvu moje obitelji koji su i sami hrvatski proizvođači pa je moj senzibilitet prema privatnom sektoru i kupujmo hrvatsko, domaće, lokalno bio uvijek jak i odveo me u samostalne poduzetničke vode kada sam osvijestila da je vrijeme za promjenu i korak dalje.

Moje osnovno fakultetsko školovanje nema nikakvu poveznicu s mojim dosadašnjim poslovnim putem. Diplomirala sam povijest i povijest umjetnosti te je moj rad u obiteljskoj firmi bio privremeno rješenje koje je postalo dugoročno. To je zahtijevalo puno dodatnog školovanja i učenja u području financija i računovodstva.

Moj muž se zna šaliti da sam ja renesansna žena. Mogu nekome knjižiti račune, izvode itd. uz to savjetovati koje umjetničko djelo da kupi ili biti nekom Jocker na kvizu. Eto, životni putevi su raznovrsni i zanimljivi i sada je tu Gušt gdje sam uspjela napokon izraziti svoju kreativnu stranu, senzibiliziranu na umjetnost, dizajn i povezati sa dosadašnjim iskustvom u prodaji i marketingu.

  • ŽIN: Kakvi su ti planovi s Guštom?

Nikolina: Gušt je vrlo mlada priča koja je na tržištu nekih skoro četiri mjeseca, a potrebno je bilo nekih dvije godine od ideje do realizacije. U tih dvije godine puno ideja se stvorilo u mojoj glavi kako i gdje želim odvesti Gušt, a sada će realno tržište pokazati da li je to moguće.

Gušt kao brend vidim kao multibrand projekt koji bi spojio beauty, lifestyle, fashion i wellness područje. Kao brend koji primarno daje naglasak na hrvatske brendove iz tih područja. Vjerujem da imamo predivnih proizvođača, kreatora, dizajnera i želja mi je približiti sve to ljudima.

Kao dućan, Gušt je mjesto koje okuplja ljude kroz svoje radionice, gdje se može naći nešto posebno za sebe, za dragu osobu. Povratak vjere u male lokalne kvartovske dućane koji su prije velikih centara bili žile kucavice kvartova. Cilj mi je imati što raznovrsniju ponudu radionica, brendova.

Foto: Gušt beauty boutique

Iako sam tek krenula i put je ispred mene, ne skrivam da bi bilo lijepo da negdje nikne još jedan Gušt, u još nekom kvartu, možda i beauty centar s tretmanima s primarno hrvatskom kozmetikom. Mislim moramo sanjati visoko, zar ne?

Za sada radim na tome da ljudi, kupci što bolje upoznaju Gušt i da dobije njihovo prepoznavanje i povjerenje.

  • ŽIN: Što je tebi najveći gušt raditi? Ne samo u poslu već i općenito u životu?

Nikolina: Ja sam veliki kreativac kojeg puno toga zanima. Osim što najveći dio svoga vremena volim provoditi s svojom obitelji, jako volim boraviti u prirodi, planinariti, putovanja, glazba, ples kojim sam se bavila cijelo djetinjstvo sve skoro do završetka fakulteta.

Veliki sam, kao se kaže, foodie, gurman. Vjerojatno bi zadnji euro dala za dobru hranu i dobro vino. Volim kuhati, peći i to je jedno veliko kreativno izražavanje za mene. Da Gušt nije concept store, vjerojatno bi bila slastičarnica.

Volim ljude, upoznavati nove i jako su mi biti moji ljudi, prijatelji koji su mi i uz obitelj velika potpora. Ne moram ni reći da mi je veliki gušt sve beauty, interior design i slično. Gušt je nastao iz moga gušta, jer sam sve brendove u mom storeu ja godinama poznavala kao stalni kupac pa mi je smjer bio vrlo jasan kada je trebalo odabrati brendove.

  • ŽIN: Kakav je tvoj odnos prema novcu i je li se on mijenjao kroz godine?

Nikolina: Iskreno, ja ne znam slažem li se s onom: novac je tu da se troši. Ja sam vrlo oprezna s novcem, mislim da me i roditeljstvo i neke životne okolnosti naučilo dobrom budžetiranju, kako iz malo napraviti puno.

Kako sam kao dijete osjetila rat i prognaništvo što nije bilo financijski lako i još su me odgojili roditelji s vrlo jakom radnom etikom, od rane tinejdžerske dobi sam radila za svoj džeparac. Radila sam svakakve poslove i kroz fakultet tako da sam uvijek znala dobro cijeniti novac, ali sam bila i oprezna s trošenjem.

I dan danas volim dobru staru štednju, fond za crne dane. Uvijek me razveseli kada naiđem na dobar deal, a potrošit ću na iskustva i uspomene. Putovanja, dobro druženje, dobra hrana i piće, poklon za dragu osobu – tu ne štedim. Sve u svemu nastojim biti umjerena i racionalna s novcem te dobro razmislim prije nekih velikih ulaganja i kupnje.

  • ŽIN: Kako štediš? U što investiraš?

Nikolina: Osobno mislim da su najbolje investicije u znanje i u svoje zdravlje. Edukacija koja će nam pomoći, dobra zdravstvena polica. Ništa nije bitnije od zdravlja. Molim ulagati u svoje zdravlje, kako fizičko tako i mentalno. Vježbanje, dobra prehrana, redoviti pregledi – sve je to investicija koja nije danas više ni povoljna.

Iskreno, sami Gušt je moja prva veća financijska investicija u poslovnom smislu. Nisam nikad bila sklona ulagati u dionice, fondove, nisam tip koji se igra s novcem, nisam nikad ni loto igrala. Možda ima istine u onome: tko riskira i profitira, ali ja bih radije polako i sigurno, pa ćemo vidjeti.

Iskreno sve više štedim na shoppingu, prije sam akumulirala puno stvari. Dobre klasične stvari koje će trajati duže i uvijek su u modi. Još ako su na super sniženju, još bolje.

  • ŽIN: Koje si greške napravila dosada s novcem, a koje u poslu?

Nikolina: Kako je ovo moja prva poduzetnička priča, ne mogu za sada reći neke greške koje sam napravila u poslu.

Iskreno, još se ne smatram poduzetnicom, već poduzetnicom in training. Učim svaki dan u prelasku iz zaposlenice u poduzetnicu. Iako dolazim iz privatnog sektora, nemam neki romantizirani pogled na poduzetništvo. Nije to lagan put, nemamo uvijek rezultate koje očekujemo. Greške su uvijek prisutne.

Pitajte me ovo pitanje za godinu, vjerojatno će odgovor biti puno zanimljiviji.

  • ŽIN: Što si naučila od roditelja i baka i djedova o novcu?

Nikolina: Uvijek imaj crni fond! Što god on bio. Moji roditelji su uvijek bili jako štedljivi, moj otac nikad nije imao kreditnu karticu. Mogao je potrošiti samo onoliko koliko je imao, nikad nije kupovao na rate, nije imao čekove. Kakvi ulasci u minus.

Meni je to iskreno uvijek bilo malo smiješno kad sam bila mlađa. Njegovo nepovjerenje prema tom sustavu u društvu gdje toliko ljudi živi van svoga dometa. Bio je vrlo oprezan s novcem, spretan s svojim rukama. Mislim da sam ja totalna tatina kćer.

Naravno, ja imam kreditnu karticu, ali me je naučio da pratim svoje troškove, da uvijek imam neku štednju, jer nikada ne znaš. Sad kad odgajam svoju djecu u ovom skoro megalomanskom kapitalizmu gdje je stalno prisutno daj još i još, stalno nešto novo, igračka, konzola, tenisice, mobitel, vrlo je teško odgajati djecu da budu i sami štedljivi i da znaju da ništa od toga ne dolazi na pladnju. Da znaju i prepoznaju vrijednost novaca.

  • ŽIN: Što bi poručila mlađoj sebi, ali i čitateljima portala?

Nikolina: Mlađoj sebi bi iskreno rekla: ne daj na sebe, ti nisi tvrdoglava ni svojeglava već jednostavno znaš što i kako želiš, ne daj da ti nitko taj žar makne. Malo više vjere u sebe, mala!

A čitatelje želim pozvati da posjete Gušt i da guštaju s nama!

Foto: Privatna arhiva Nikoline Kemenović

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Branimir Brkljač: Kroz Mokrin House u par godina prošlo je stotine digitalnih nomada iz preko 50 zemalja svijeta

Zašto je psihologija u investiranju toliko bitna?

DigitalPub Day 2024 okupio vodeće stručnjake digitalne industrije

Prijava za članice

Pretraga

znn