Zdrav odnos
s novcem

Nikolina Firm: Odrastajući u poduzetničkoj obitelji, odnos prema novcu je formiran idejom da novaca ima za sve dokle god smo spremni raditi za njega

nikolina.firm.joujou

Nikolina Firm: Odrastajući u poduzetničkoj obitelji, odnos prema novcu je formiran idejom da novaca ima za sve dokle god smo spremni raditi za njega

Razgovarali smo s Nikolinom Firm, mladom poduzetnicom i osnivačicom sve poznatijeg brenda prirodne kozmetike JouJou. Biznis je nastao iz hobija, danas je prepoznat na svjetskom tržištu, a o njemu je pisao i poljski Vogue.

Nikolina je zagovornica tzv. slow beauty ili prevedno spore ljepote čiji je fokus na zdravoj prehrani, tjelesnoj aktivnosti, ali i pravilnom i redovitom režimu njege kože umjesto oslanjanja na proizvode koji obećavaju trenutne rezultate.

Evo što nam je otkrila o pokretanju biznisa, značenju koje se krije iza upečatljivog imena brenda i važnosti vizualnog identiteta brenda.

Foto: Nikolina Firm

 

  • ŽIN: Kako je krenuo tvoj poduzetnički put? Odakle ime JouJou i po čemu se razlikujete od ostalih na tržištu?

Nikolina: Odrasla sam u poduzetničkoj obitelji, s obje strane roditelja, bake i djedovi su bili poduzetnici pa vjerujem da se taj mindset stvaranja vrijednosti prelio i na mene iako toga nisam bila svjesna.

Pamtim da sam, istraumatizirana velikom količinom posla koji je imao moj otac, uvijek govorila kako ću ja raditi negdje gdje imam godišnji odmor i da me nitko ne zove na telefon. U tom smjeru nisam nikada otišla, ali sam odmah na prvoj godini fakulteta počela raditi na svojim projektima. Tako je nešto kasnije uz moj tada osnovni posao krenula i priča sa JouJou Botanicals, sasvim slučajno, iz ljubavi (koliko god zvučalo klišej) i iz kuhinje moje mame gdje sam izrađivala prve sapune za prijatelje i obitelj.

Ime JouJou (još jedan klišej) dolazi od mog psa. Međutim, za to ime nisam se odlučila tek tako bez razmišljanja. To ime mi je predstavljalo i izazivalo velike emocije, ali i pas JouJou je sa mnom proputovao svijet pa sam znala kako ljudi međunarodno reagiraju na njegovo ime. Svi su ga pamtili. Iz tih razloga, odluka da se tako nazove i brend nije bila teška.

JouJou Botanicals se ističe na tržištu kao brend koji kombinira divlju prirodu i aktivne biljne sastojke u svojim organski certificiranim proizvodima. Naši proizvodi pružaju visoku razinu učinka i vrhunske rezultate, ali bez nuspojava i upitnih sintetskih sastojaka. Naša strast prema istraživanju i zelenoj biotehnologiji osigurava našim korisnicima najnovija otkrića u industriji po najvišim standardima prirodne njege kože.

  • ŽIN: Proizvodi su poznati po prekrasnoj i minimalističkoj ambalaži. Koliko ti je vizualni identitet pomogao kod izgradnje brenda?

Nikolina: Mislim da je vizualni identitet bitan kao i sastojci koji se nalaze u proizvodima, proizvod koji prodajemo uključuje još puno više od toga. Od komunikacije sa kupcima, cijele usluge kupnje, pakiranja i dostave do toga da smo najsretniji kada naši kupci odvoje trenutak i daju nam povratnu informaciju ili ostave recenziju.

Vizualni identitet daje potencijalnom kupcu prvi dojam o brendu, a kada taj identitet slijedimo, radimo na prepoznatljivosti i tek onda naš proizvod i postaje brendom.

Foto: JouJou

  • ŽIN: Danas se sve više govori o važnosti pravilne zaštite kože od svih vanjskih uvjeta. Imaš li neki savjet kako pravilno zaštititi i njegovati kožu ljeti?

Nikolina: Puno hidratacije i zaštite u obliku hranjivih proizvoda, kvalitetnih krema nakon sunčanja i izlaganja suncu.

Pobornik sam zaštite od sunca u obliku lana i laganih ljetnih materijala i hlada, ali ako ne možete odoljeti (kao ni ja) onda je bolji izbor uvijek prirodni SPF. Dakle, tražite one na bazi cinka i dobro nahraniti kožu nakon izlaganja.

  • ŽIN: Kakav je tvoj odnos prema novcu i je li se on mijenjao s godinama?

Nikolina: Rekla bih da sam tek nedavno postala svjesna novca i odnosa prema njemu. Odrastajući u poduzetničkoj obitelji taj odnos je formiran idejom da novaca ima za sve dokle god smo spremni raditi za njega. Ali ja sada učim raditi pametnije i bolje raspolagati svojim resursima, pogotovo vremenom.

  • ŽIN: Štediš li za mirovinu ili druge namjene, ako da, kako?

Nikolina: Nedavno sam navršila 30 i tu se pojavilo ovo pitanje iznad glave. Da me netko pitao sa 15, sanjarila sam da ću sa 25 biti umirovljena – veliki snovi, znam. Ali sada se samo nadam da do moje mirovine svijet neće prijeći u neko novo stanje koje bi mi bilo apstraktno za shvatiti u godinama kada planiram biti ‘umirovljena’. Ostalo ću putem prema tamo 🙂

  • ŽIN: U što investiraš?

Nikolina: Trenutno mi je u životu i poslu najvrjedniji resurs moje vrijeme, tako da ga investiram u naš posao, rad na sebi i kontakte.

  • ŽIN: Koje si pogreške napravila dosada s novcem, a koje u biznisu?

Nikolina: Nisam imala dovoljna saznanja o investiranju i funkciji novca u stadiju studiranja, a nepopularnog sam mišljenja da sam i previše godina provela na faksu i gledam na to kao ogroman oportunetni trošak.

S poslovne strane, JouJou je u početku nastao iz doslovne nule, a kroz vrijeme smo u njega investirali jako male količine novaca iz vlastitih mjesečnih prihoda. Male iznose u smislu biznisa, ali velike u smislu nečijih prihoda, tako da se tu desilo jako puno pogrešnih koraka i investicija koje mogu gledati kao greške, ali bili su škola da budemo tu gdje smo sada.

  • ŽIN: Što si naučila o novcu od svojih baka i djedova te roditelja?

Nikolina: Najbitnija stvar koju sam naučila i koja pomaže mom kreativnom duhu je ta da novac nije ograničeni resurs tako da me nikada kroz život nije vodio strah od ostanka bez novaca, ako bi se i javile naznake tog pitanja, urazumila bih samu sebe da uvijek ima nešto što mogu raditi.

Možda to dolazi iz gledanja vlastitih roditelja koji su me imali vrlo mladi (meni nezamislivo mladi) i doslovno me tada vukli svuda sa sobom, radili su stalno i sto i jedan različiti posao u tada poslijeratnoj državi.

S druge strane moj djed s kojim sam odrasla je bio obrtnik i upravo je njegova stolarska radiona bila prva koju smo uređivali za početak našeg JouJou. Stvaranje vrijednosti koju možemo ponuditi svijetu i razmišljanje što možemo napraviti bolje utkana mi je od malena, ali najveća škola koju sada prolazim je ona koje sam se i bojala, a to je kako sve to napraviti u određenom vremenskom okviru jer vrijeme nije kao novac, ono je vrlo jasno ograničeno.

Foto: JouJou

  • ŽIN: Vizija našeg portala su Financijski neovisne žene – koja je tvoja poruka našim čitateljicama i čitateljima?

Nikolina: Ne znam je li to zbog mentaliteta okoline ili vlastitih nesigurnosti, ovo pitanje mi dolazi baš teško. Žene i Novac nepresušan su izvor informacija za mene i teško je napisati suvislu poruku s obzirom na moj manjak godina u iskustvu kao financijski neovisna žena, ali znam da su me svi sputavali da ne umirem u ljepoti svega što stvaram.

Pa evo iz tog razloga ja sam valjda pronašla svu svoju ljubav i strast u beauty brendu gdje je umiranje u ljepoti svega što stvaram poželjno. Vjerujem da svi trebaju raditi ono što rade najbolje u kojoj god poslovnoj niši to radili, rezultati će sigurno doći.

Foto: Privatna arhiva Nikoline Firm

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Pucate zbog suradnika i poslovnih partnera? Evo kako vas glazba može spasiti!

Priča o cipelama, curama i novcu: Što je uzrok vječno praznog studentskog novčanika?

Je li Hrvatska porezna oaza ili samo pustinja?

Prijava za članice

Pretraga

znn