Zdrav odnos
s novcem

Ne ide Vam u poslu onako kako biste htjeli? Evo tko je zaista najvažniji u firmi.

Ne ide Vam u poslu onako kako biste htjeli? Evo tko je zaista najvažniji u firmi.

Mnogi biznisi (gotovo svi veliki) postavljeni su na način da im je cilj maksimizirati vrijednost dioničarima dakle investitorima. Je li to i koliko je to ispravno?

Iznenadit ćete se čitajući ovo – i ja sam kad sam došla prvi puta do ovakvih informacija.

Svi smo mi dio nekog sistema, pa su tako i naši (ili oni u kojima radimo) biznisi, sistemi koji imaju kao i svaki sistem sljedeća tri osnovna pravila/načela:

1. Pripadanje – svi u sistemu imaju pravo njemu pripadati.

Konkretno, to u praksi znači da moramo sve dionike uključiti, nikoga ne smijemo zanemariti, nikoga skrivati, negirati, isključivati i ničiji doprinos ne smijemo zaboraviti, umanjivati niti obezvrijeđivati.

Ne ide vam u poslu ili ne ide onako kako biste htjeli? Možda ste zaboravili da vam je, kad ste kretali u biznis, bivša cura/dečko dosta toga besplatno odradio/pomagao?

Je li (bivša) žena/muž zaslužan za dio uspjeha vaše firme – direktno (ako je radio besplatno u njoj) ili indirektno (tako što je preuzeo/la veći teret brige oko djece i kućanstva)? Imate li nešto ili nekog koga skrivate, za koga drugi ne znaju? Imate li neke tajne, nešto o čemu se kod vas baš i ne govori?

2. Poredak – svatko mora biti na svom, ne tuđem mjestu.

Poštujući poredak, poštujemo i načela mjesta i vremena. Da se zna tko je tu kronološki prije, tko kasnije i da se zna tko je gdje.

Mnogi od nas su, vjerujem, imali iskustva da ponekad zaposlenik zamijeni radno mjesto unutar iste firme i sve krene i procvjeta. Jednostavno svatko pronađe svoje mjesto.

Također, zna se tko je prvi došao. Da, ideje mladih kolega su vrijedne, no s pozicije menadžera i lidera prvo trebamo s poštovanjem poslušati što imaju za reći oni iskusniji koji tamo dulje rade i onda sve uzeti u obzir i donijeti odluke.

Tko je osnivač? Bez njega/nje nema ničega. A što ako su dva, tri ili više osnivača – uvijek je ideja nekom prvo došla u glavu, nije se spustila svima baš u istom trenutku, zar ne? Osnivač je onaj koji je to smislio u svojoj glavi prvi…

Foto: Pexels

3. Ravnoteža davanja i primanja

Dajemo li previše klijentima ili/i smo im previše dostupni, imamo li preniske cijene… i sve to jer imamo osjećaj manje vrijednosti? Znate li da na taj način dugoročno gubimo svoju moć i da nas sve manje poštuju?

Dobro se povremeno zapitati – želimo li se svidjeti svima/drugima ili želimo pošteno odraditi posao i zaraditi?

Priča o postavljanju zdravih granica i osjećaju vlastite vrijednosti te samopoštovanja ima pozadinu i u ovom načelu.

Poklanjate li nekom svoje proizvode i usluge jer on jadan nema novaca – pa onda to ne zna cijeniti pa se vi osjećate iskorišteno i kao da bacate bisere pred svinje. Imali ste dobru namjeru, a sad ste ljuti i puni zamjeranja… normalni ste, svima se to događa – samo osvijestite i prestanite.

Znači li ovo da nikad nećete pristati na kompenzaciju? Naravno da hoćete, ako to vama odgovara i ako je razmjena uravnotežena. Hoćete li ikad angažirati influencere – dati im nešto besplatno i platiti ih za to s ciljem da vas ispromoviraju – naravno opet ako postoji ravnoteža u davanju i primanju.

Hoćete li nekom ipak nekad nešto pokloniti ili ćete baš svaku sitnicu naplaćivati, smijete li pomagati drugima – naravno, ali mora postojati razmjena. Novac je energija. Vaš rad i znanje – proizvodi i usluge – sve je energija. Mora doći do razmjene energije. I to one uravnotežene.

Kako ćete znati – znat ćete po osjećaju. Bit ćete u miru. U suprotnom osjećat ćete zamjeranje i ljutnju, a ona druga strana teret i pritisak da vam je dužna. Samo moramo sve to osvijestiti i voditi računa da bude u ravnoteži. Inače dolazi do disbalansa u sistemu i sve se urušava kao kula od karata.

A nama jedan dan dok pijemo kavu nije jasno – pa kako?

Tko u poslu treba biti na prvom mjestu? Kupac ili osnivač ili investitori?

Često čujemo kupac je na prvom mjestu i da biznis postoji da rješava probleme kupaca odnosno u suštini biznisi kreiraju proizvode i usluge koji rješavaju probleme kupaca za koje su oni spremni platiti to rješenje i kupac nam zaista svima daje plaću.

Evo kako poredak treba izgledati:

1. Osnivač/ica- Zašto? Zato jer bez njega/nje ništa dalje ne bi postojalo.

2. Menadžment – koji upravlja poslovnim procesima.

3. Zaposlenici – koji rade s proizvodima i kupcima.

4. Proizvodi i usluge – I to kronološki. Nemojte zaboraviti čime ste se prvo bavili, ako se time i ne bavite više, neka to nađe svoje mjesto.

5. Kupac.

6. Investitori – oni daju samo novac i dolaze i kronološki na kraju, kad se sve ovo prije posloži, ako ne fizički, onda u glavi osnivača. Naravno mnogi ne daju samo novac i nije dati novac samo. Daju i znanje i kontakte, no uzimajući u obzir pravila sistema, ovo je redoslijed.

Razmislite štima li sve kod vas i što možete promijeniti i posložiti sukladno ovim trima načelima. Jeste li kupcima ili zaposlenicima dali preveliki značaj, sebi premali? Jeste li jednog investitora previše uvažili u odnosu na drugog, a bez razloga? Poštujete li hijerahiju (u svakom pogledu u odnosu na vrijeme i mjesto, tko je prvi investirao, zaposlio se…)?

Javite nam kako vam ide i ne zaboravite uživati na putu do uspjeha. U konačnici radi se o tome kakva osoba putem (p)ostajemo.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Održana još jedna promocija knjige “Ne radi se o novcu, radi se o nama” u jedinstvenom ambijentu imanja KuSshh na Krku

Planirate investirati u obveznice? Evo koje biste pojmove trebali znati razlikovati ako ste potpuni početnik

Malene Rydahl: Istraživanja su pokazala da novac ne utječe na sreću kod samo 1% ljudi

Prijava za članice

Pretraga

znn