Zdrav odnos
s novcem

Muči vas online prodaja? Evo kako ćete povećati konverzije gotovo instant

Muči vas online prodaja? Evo kako ćete povećati konverzije gotovo instant

Ako imate web stranicu, ali vam online prodaja ne ide dobro, unatoč tome što ste platili i oglase, možda je razlog tome posve jednostavan. U ovom članku pokušat ću s vama detektirati što je to što možda smeta vaše korisnike, a onda posljedično ometa i njihovu (motivaciju za) kupnju kada slete na vašu stranicu.

Te stranice na koje korisnici slijeću zovemo landing stranicama, dok konverzijama zovemo ciljeve koje je korisnik ispunio (bilo da se radi o direktnoj kupnji ili npr. ispunjavanju formulara).

Što može blokirati online prodaju?

Ponekad će od kupnje korisnike odvratiti neke sitnice na koje vi možda i ne obraćate pažnju ili koje su vama baš fora. I izbor riječi može zbuniti korisnike, baš kao i tehnička izvedba stranice.

Ovo je nekoliko stvari koje mogu škoditi vašem online biznisu, a koje bi valjalo izbjegavati:

1. Muzika

Iako je glazba odličan alat za povećanje prodaje u offline trgovinama jer može utjecati na to da se kupci osjećaju bolje ili kreću brže, u online trgovinama poželjno je izbjegavati glazbu.

Ljudi obično nisu sami kada surfaju internetom, pa tako pregledavaju stranice za vrijeme radnog vremena, u čekaonicama, u prijevozu i slično. Ako s neke web stranice trešti muzika, prva stvar koju će korisnik napraviti jest vjerojatno ugasiti tu stranicu kako ne bi ometali druge i privlačili pažnju na sebe. Maknite glazbu s weba ako je imate.

Foto: Pexels

2. Pomični elementi

Vrijeme flash web stranica je srećom odavno prošlo, a u povijest web dizajna otišli su i mnogi drugi dinamični elementi koji mogu izgledati fora na prvu, no zapravo ometaju pažnju posjetitelja.

Imate li na web stranici elemente koje se vrte, iznenada pojavljuju pa nestaju, ako potez miša prati neka strelica, ako pada snijeg pa čak i ako imate puno običnih slidera/carousela da biste prikazali što više sadržaja, znajte da to može drastično smanjiti konverzije.

Korisnici su, naime, sve više na mobitelima i kad im se učita web stranica, žele u miru saznati ono po što su došli, bez da ih ometaju raznorazni leteći elementi. Fora dinamične elemente ostavite za kampanjske prezentacijske web stranice, no imate li webshop ili stranicu putem koje želite da ljudi rezerviraju i/li kupe vašu uslugu, bolja je opcija imati smireni web.

Statični elementi su dobri, dinamični ne baš. Maknite rotirajuće i pomične elemente sa stranice te smanjite broj slidera koje imate, posebno u zaglavlju stranice.

3. Dugo učitavanje web stranice

Ukoliko se vaša stranica predugo učitava, to može bitno utjecati na konverzije. Korisnici danas očekuju da im se web stranica učita gotovo automatski, a ako se nešto predugo loada (učitava), gube interes i odlaze s web stranice. Na većim web shopovima svaka sekunda duljeg učitavanja može značiti gubitak od tisuća i tisuća eura mjesečno.

Optimizirajte stranicu kako bi se učitala za maksimalno 2-3 sekunde.

4. Manjak informacija u prvom zaslonu

Kada se posjetitelju učita vaša web stranica, znaju li što im je raditi? Znaju li gdje se nalazite i kako vas mogu kontaktirati? Razumiju li benefit koji imaju od vas? Imaju li odmah vidljiv gumb za akciju?

Nekoliko je elemenata na koje valja paziti da su prisutni u prvom zaslonu. Imate li proizvod ili uslugu vezanu za lokaciju, istaknite je odmah! Također, web trgovine, baš kao i razne poliklinike, privatne škole i uslužne djelatnosti poput frizera neka imaju vidno istaknut broj telefona (i mail) da vas ljudi mogu brzo kontaktirati.

Poruka koja dočeka posjetitelja na prvu odredit će hoće li on nastaviti dalje scrollati.  A nažalost 77% korisnika ne ide dalje, pokazala su to istraživanja. Ako na prvu ne razumiju što oni imaju od vas, ako ih dočeka pasivna ili nejasna poruka koja nije okrenuta njima, vjerojatno se neće dalje truditi istraživati što to vi nudite.

Tekst treba biti kratak, upućen posjetitelju i jasno naznačiti koji to problem vi za njih rješavate. Primjerice, pasivna poruka Svijet uz savršen vid ili ona okrenuta od kupca Mi smo najbolji lovci na nekretnine neće toliko dobro motivirati korisnike kao aktivne poruke poput Riješite se velike dioptrije u 45 minuta ili Pronađite stan u Zagrebu po vašim uvjetima.

Postavite se u ulogu posjetitelja koji ne zna ništa o vama. Naznačite jasno kako i gdje vas mogu pronaći, odnosno kako im vi možete pomoći oko nekog konkretnog problema. Pišite o njima, ne vama.

5. Previše prodajnih poruka

Pokušavate li kroz prvi zaslon prodati što više stvari koje nudite, moguće je da nećete prodati ništa jer će se korisniku rasuti pažnja. Fokusirajte se na prodaju jedne uslugu ili proizvoda, odnosno kategorije.

Možete istaknuti TOP uslugu koja vam donosi najbolji ROI, trenutnu akciju, novu kolekciju ili pak nešto četvrto na što će posjetitelj kliknuti bez previše razmišljanja. Ponudite li mu dvije, tri ili četiri opcije odjednom, moguće je da će prodaja izostati. Posebice često se to događa kad neki CTA gumb poput Saznajte više vodi na neki kategoriju gdje ih opet čeka puno teksta.

Istaknite jednu poruku i jasan CTA gumb. U izvanrednim slučajevima mogu postojati dva CTA gumba ako nudite dva rješenja za isti problem.

Ne znate ovo sve sami napraviti?

Online prodaja ovisi o brojnim drugim elementima, a za svaki tip biznisa neće uvijek vrijedi ista pravila. Imate li web stranicu i mučite se web prodajom te trebate nekog tko će vam odmah pomoći s rješenjem, upišite dvosatnu radionicu izrade prodajne landing stranice.

Mogli biste se iznenaditi koliko malo trebate izmijeniti svoje stranice da motivirate posjetitelje na kupce.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Kako napisati kvalitetno priopćenje za medije?

linkedin-profil

Ako tražite posao, pazite na ove 3 tipične greške na LinkedInu

Koliko koštaju estetski tretmani?

Prijava za članice

Pretraga

znn