Zdrav odnos
s novcem

Moda kao oblik investicije: Kojih je 9 luksuznih modnih dodataka isplativo kupiti?

Moda kao oblik investicije: Kojih je 9 luksuznih modnih dodataka isplativo kupiti?

Jeste li ikad uočili onu super kožnu torbicu, par cipela s poznatim vibrantnim crvenim potplatom ili nakit u poznatoj tirkizno plavoj kutijici? Što ste prvo pomislili? Što za vas predstavlja luksuz? Smatrate li da on može poboljšati Vašu garderobu?

Luksuzne artikle ne vežemo samo uz kvalitetu (koja često ne mora biti zagarantirana), već uz odličnu uslugu, ugled robne marke, dostupnost, ali i veliku investicijsku vrijednost. Njihova cijena uz pravilno održavanje raste, rijetko ih ili gotovo nikad ne možete kupiti na popustu, a sasvim je uobičajeno da svoj primjerak možete čekati i do nekoliko godina.

Razumljivo je da takvi artikli nisu prikladni svakom džepu i da ćete dva puta razmisliti prije nego se odlučite za kupnju, no ulaganje u luksuzne artikle isplativo je ako birate jednostavne, elegantne i bezvremenske komade koji mogu trajati godinama i uvijek biti moderni. O tome kada za neki brend možemo reći da je luksuzan smo već pisali.

Pa kojih bi 9 luksuznih artikala onda bilo isplativo kupiti?

1. Mala crna haljina

Mala crna haljina neizostavni je dio ženske garderobe. Zašto? Riječ je o klasičnom komadu odjeće koji ide gotovo uz sve i može se nositi u svakoj prilici. Mala crna haljina može idealno poslužiti za last minute zabavu, profinjeni poslovni outfit ili večernji izlazak.

Po maloj crnoj haljini bile su poznate princeza Diana odjenuvši haljinu dizajnerice Christine Stambolian i manekenka i glumica Audrey Hepburn.

2. Torba za svaki dan

Klasična torba manja od ruksaka, a veća od večernje torbe uvijek je uz Vas i pomaže vam da izgledate profinjeno. Ukoliko želite da ona potraje nekoliko godina, dizajneri savjetuju da torba bude napravljena od prave kože u neutralnim bojama i jednostavnih linija.

Brendovi kao što su Dior, Chanel, Hermes i Louis Vuitton ne odišu samo elegancijom i profinjenošću. Oni imaju i ogromnu investicijsku vrijednost. Cijene na tržištu rabljenih torbi im gotovo uopće ne pada, čak ponekad i raste, a s godinama ih možete prodati i skuplje nego što ste ih prvotno kupili.

3. Par udobnih salonki

Slažem se, teško je pronaći idealne cipele na petu u kojima ćete bez problema trčati cijeli dan – posebno ako uz posao trebate pokupiti djecu iz vrtića, odvesti ih u park i obaviti nabavku. I sam Christian Louboutin rekao je da je kreirao cipele da budu lijepe, ali ne nužno i udobne.

Vjerujem da većina žena ne bi izdvojila veću svotu novca na cipele koje zbog neudobnosti jednostavno ne mogu nositi, no odabirom kvalitetnih materijala, dobrog dizajna, odgovarajuće visine pete i modela, cipele na petu zbilja mogu biti udobne.

4. Par udobnih, ravnih cipela

Parižanke su poznate po tome koliko vole balerinke, no ovdje može biti riječ o elegantnim zatvorenim ili poluzatvorenim cipelama za svaki dan. Udobnost je ključna!

Kad je riječ o luksuznim komadima, Gucci je i dalje jedan od najpoznatijih proizvođača ravnih cipela za svaki dan i mnogima i dalje prvi izbor.

5. Traperice

Sjećate se Rosie the Riveter – fiktivnog lika žene koja se bori za prava žena u 2. svjetskom ratu? Jeste li primijetili što na posteru ima odjeveno? Traper! Materijal srednje kvalitete koji se zbog svoje izdržljivosti kroz povijest koristio za izradu radne odjeće. Najpoznatiji je model Levi Strauss hlača – čuveni 501, kreiran davne 1890.

Nema potrebe da ih zbog njihove uporabe prošlog stoljeća smatrate manje elegantnim komadom odjeće! Traperice možete kombinirati uz otkačene košulje, predimenzionirani sako, cipele na petu ili balerinke.

Danas gotovo svaki luksuzni brend u izradi koristi traper – bilo da je riječ o hlačama ili drugim odjevnim predmetima, a odnedavno je postao i popularan materijal na crvenom tepihu.

Foto: Pexels

6. Parfem

Kažu da je miris osjetilo koje nas najviše veže uz posebne događaje u prošlosti. U srednjoj školi sam na poklon dobila Versace parfem koji se i dan danas nalazi na samom vrhu meni omiljenih mirisa i zbog kojeg i dalje svakodnevno dobivam pohvale i upite.

Danas postoji čitav niz brendova koji osvajaju tržišta unikatnim mirisima i ambalažom. Pronađite sebi omiljeni miris. Onaj zbog kojeg se osjećate profinjeno i posebno.

Ovdje valja naglasiti da su danas sve popularniji nišni (ili niche) parfemi koji su itekako posebni i neobični. U proizvodnji nišnih parfema upotrebljavaju se najbolji prirodni i teško dostupni sastojci. Često nastaju u malim, obiteljskim radionicama s dugogodišnjom parfumerskom tradicijom, a znanje se prenosi s generacije na generaciju. Među poznatijim i dostupnim na našem području su Tiziana Terenzi – Luna Aollection, ali i Armanijev Armani Prive.

Dodatni savjet: Isprobajte parfem prije kupovine. Promatrajte kroz dan kako se ponaša na koži, koliko dugo traje miris i zapamtite da parfem drugačije reagira na različite tipove kože.

7. Bezvremenski komad nakita ili sat

Nakit ili kvalitetan sat će svaki outfit podići na višu razinu, a jedan je od rijetkih predmeta kojeg možete poklanjati iz generacije u generaciju bez da on gubi na vrijednosti.

Kvalitetan nakit izrađen je od srebra, zlata, dijamanata ili bisera i nešto što su u prošlosti nosile Vaša baka ili mama može biti najbolji dodatak dnevnom ili večernjem outfitu. Nakit je često vrlo osoban, ali i bezvremenski i zato ga toliko volimo.

Rolex se, primjerice, i dalje nalazi na samom vrhuncu najluksuznijih satova, a Lider je pisao kako baš oni mogu biti bolja investicija od dionica.

8. Sunčane naočale

Sunčane naočale sastavni su dio svakog proljetnog i ljetnog outfita i također mogu trajati godinama i prenositi se iz generacije u generaciju.

Ray-Ban, Gucci, Guess, Chanel, Dior i Prada samo su neki od poznatih brendova koji se već desetljećima nalaze na listama najposebnijih i najtraženijih modnih dodataka.

9. Klasični sako u neutralnoj boji

Sako odiše profinjenošću i elegancijom i svaki dnevni i večernji outfit učinit će posebnim. Trenutno su najpopularniji u kombinaciji s trapericama, t-shirt majicom, cipelama na petu, ali i otkačenim tenisicama za svaki dan.

Foto: Pexels

Odjeća, okoliš ili novac – što mi je najvažnije?

Za kraj se ne mogu ne osvrnuti na problematiku brze mode i njene neodrživosti. Trendovi se danas ubrzano mijenjaju, često padnemo pod utjecaj niskih cijena i sezonskih sniženja i kupujemo iz želje da iskoristimo super pogodnosti. Modna industrija je danas nakon naftne industrije drugi najveći zagađivač okoliša u svijetu.

Mogu li luksuzni artikli to spriječiti? Vjerujem i nadam se da barem donekle mogu.

Danas u Hrvatskoj i svijetu postoje brojne Vintage trgovine s rabljenom odjećom u kojima možete pronaći unikatne i dizajnerske komade iz prošlog stoljeća. Postoje i razne aplikacije putem kojih možete pronaći razne, gotovo nenošene luksuzne i kolekcionarske komade. Iskoristite to i razmislite prije svake kupnje. Proučite koliku bi vrijednost luksuzni komad mogao dostići u budućnosti.

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Stručnjaci dijele tajne SEO optimizacije i digitalnog marketinga uživo u Zagrebu

BDP će do kraja 2024. rasti na 3,5 posto

Znate li što je to surferski mentalitet i kakvu poveznicu ima s biznisom?

Prijava za članice

Pretraga

znn