Zdrav odnos
s novcem

Mirta Atlija: Za uspjeh u poduzetništvu potreban je zdrav stav o novcu, a za mene to podrazumijeva cijeniti sebe, svoj rad, svoje vrijeme i slobodu

Mirta Atlija: Za uspjeh u poduzetništvu potreban je zdrav stav o novcu, a za mene to podrazumijeva cijeniti sebe, svoj rad, svoje vrijeme i slobodu

Mirta Atlija mlada je poduzetnica koja je, zbog ljubavi prema kolačima, svoje prvo zanimanje odlučila zamijeniti pregačom, a mi smo se i same uvjerile kako to uopće nije bila loša ideja!

Mirta je danas vlasnica i osnivačica poznatog brenda keksića Miscotti, a evo što je otkrila za naš Žene i novac portal.

  • ŽIN: Po struci si arhitektica. Pa kako si onda došla na ideju da proizvodiš vlastitu verziju poznatih talijanskih keksića?

Mirta: Arhitektura (i dizajn kojim sam se kasnije počela baviti) je prekrasno zanimanje koje me i dalje interesira. Volim pratiti rad svojih kolega, izmjenjivati iskustva, a zapravo se često imam priliku i baviti time, primjerice kad smo renovirali vikendicu ili kad sam mijenjala kuhinju u stanu. Ali…

Oduvijek sam voljela kuhati, a pogotovo peći kolače. To su mi neke od najdražih uspomena na djetinjstvo, kad smo svi zajedno radili božićne keksiće, kolače za rođendane ili jednostavno deserte vikendom. Uvijek sam voljela i eksperimentirati s receptima, učiti o raznim metodama i malo po malo stvarati svoje kombinacije.

Rekla bih stoga da oba zanimanja – arhitektura i slastičarstvo – u sebi imaju i kreativni i tehnički pristup, što mi odgovara.

Do prije nekoliko godina, međutim, nisam uopće ni pomišljala da bi mi to mogao biti pravi posao, a pogotovo s obzirom na to da sam završila fakultet i radila u struci na sigurnom poslu, nego sam jednostavno uživala tako provoditi svoje slobodno vrijeme.

Ipak, s vremenom sam vidjela da sve više i više tog svog slobodnog vremena provodim s glavom u receptima i shvatila sam da, nažalost, nemam jednaku strast prema arhitekturi kao što imam prema kuhanju. Kad sam jedan dan zakasnila na posao jer sam ujutro prije posla pekla tortu, a pritom me najviše brinulo hoće li torta biti ukusna, ozbiljno sam se zapitala je li vrijeme za promjenu u karijeri.

Jednom prilikom odlučila sam napraviti cantuccine/biscotte za poklon i razmišljala sam što bih u njih mogla staviti da ih učinim posebnima. Uskoro sam recept skroz prilagodila svom ukusu i počela ih raditi u brojnim varijantama. Svaka osoba kojoj sam ih poklanjala dobila je keksiće s dodatkom koji voli.

Otkrila sam potencijal da jednostavan keksić svaki put pretvorim u nešto novo i tako se rodila ideja za biznis.

Foto: privatna arhiva Mirte Atlije

  • ŽIN: Po čemu se tvoji keksići razlikuju od onih tipičnih biscotta i cantuccina? Koje sve kombinacije okusa imaš u ponudi?

Mirta: Moji su Miscotti svakako inspirirani biscottima, i to ne samo imenom. Biscotti su suhi keksići koji su postali popularni u renesansi, a u početku su bili prilično tvrdi pa su se umakali u desertno vino. Htjela sam zadržati tu hrskavost, a netradicionalni dodatak maslaca im, osim finog okusa, osigurava da su prhki, ali ipak ne pretvrdi.

Također, Miscotti su manji i tanji od originala, što je samo stvar rezanja i svatko tko ih radi doma može sam odlučiti o njihovom obliku. Što se tiče okusa, original je u sebi sadržavao samo bademe, a ja sam i prije pokretanja posla bila napravila na desetke kombinacija, dodajući im suho i orašasto voće, čokoladu…

Početak poslovanja je ipak bio rezerviraniji. Počela sam sa šest okusa, razmišljajući koje su to kombinacije koje većina voli – tako su prvi keksići bili s čokoladom, lješnjacima i bademima… Uskoro sam postajala sve hrabrija u prezentiranju okusa, počela sam im dodavati začine i druge sastojke i osmislila sam pakete s po četiri okusa za svako godišnje doba. Tako primjerice jesenski paket ima keksiće s Pumpkin Pie začinom, kavom i kardamomom, dok zimski paket ima okus Hot Chocolate, tamni keksić s kakaom, čokoladom i mojim mixom začina s cimetom, klinčićem i anisom.

Tradicionalni način konzumiranja s vinom donio je neke lijepe suradnje gdje sam se povezala s našim vinarima, a osmislila sam i šest okusa napravljenih posebno na naše najznačajnije sorte vina. Osim toga, kupci su iskazali interes i za slanim keksićima koji, očekivano, također odlično pašu uz vino, budući da su lagano začinjeni mediteranskim biljem. Ali nije samo vino njihov najbolji prijatelj, slatki keksići super pašu i uz vruću čokoladu, kavu i čaj, što ih čini pogodnima za svako vrijeme i svačije ukuse.

Do sada sam napravila oko 60 različitih okusa, ali aktualna ponuda je uvijek limitirana na jedan slatki (sezonski) i jedan slani paket, dok trgovine i proizvođači s kojima direktno surađujem imaju svoje posebne okuse. Uvijek se trudim imati ponudu i za posebne prigode, tako da možete očekivati i posebnu božićnu ponudu Miscotta te božićne poklon pakete za poslovne subjekte.

Foto: privatna arhiva Mirte Atlije

  • ŽIN: Kako možemo doći do tvojih keksića i gdje ih sve možemo isprobati?

Mirta: Možete me naći na web stranici ili na društvenim mrežama Facebook i Instagram. Miscotti se rade samo po narudžbi pa se potrebno unaprijed javiti za vaš paket.

Neovisno o aktualnoj ponudi, uvijek mi se možete javiti za sve posebne upite poput naručivanja veće količine za vaše evente, cateringe, radionice ili posebne prigode.

Svakom takvom klijentu pristupam osobno, tako da neovisno o mojoj aktualnoj ponudi, za posebne upite možemo prilagoditi okuse, pakiranja, a čak i brendirati ambalažu vašim logom, čime doista dobivate personalizirani proizvod. To je odlično rješenje za firme, poklone dobrodošlice na eventima, zahvalnice na vjenčanjima…

  • ŽIN: Pokretanjem biznisa koji je potpuno drugačiji od tvog prvog zanimanja zbilja je bio hrabar potez. Jesi li u procesu pokretanja vlastitog biznisa napravila neke financijske pogreške?

Mirta: Jesam. Napravila sam dosta ambicioznu procjenu troškova na početku koja je pokazala isplativost s obzirom na moju predviđenu količinu prodanih keksa. Naravno, jedno je na papiru, a drugo u stvarnosti.

Također, jedna od grešaka bila je i postavljanje preniske cijene za jedan specifični proizvod. Po kalkulaciji sastojaka činilo mi se u redu, ali kad sam shvatila koliko mi vremena oduzima priprema jer se radilo o dosta kompleksnom procesu, shvatila sam da nikako ne mogu opravdati uloženo vrijeme. A još gore – to vrijeme ne mogu iskoristiti za nešto drugo, tako da sam ubrzo shvatila da je to dugoročno neodrživo.

Mislim da početnici često rade tu grešku iz straha da njihov proizvod neće biti prihvaćen ako mu dodijele za naše pojmove previsoku cijenu. Ali iz tih se grešaka uči, to je najvažnije. Ne treba ih gledati prestrogo, tada sam radila najbolje što sam znala i kako sam mislila da je ispravno.

  • ŽIN: Što misliš da je ključno za uspjeh u poduzetništvu?

Mirta: Rekla bih da je to upornost, ali na više načina. Upornost u učenju i unapređivanju našeg proizvoda ili usluge kako bi doista ispunili vrijednost koju komuniciramo svojim klijentima te kako bi svoj posao održavali svježim i modernim (naravno, ako nam je to primjenjivo).
Potom upornost u stvaranju kontakata. Mnogima, pa tako i meni, to predstavlja izlazak iz zone komfora, ali doista je potrebno biti prisutan, zvati, slati mailove, odlaziti na sastanke, evente…

Upornost kad ne ide baš sve kako treba. Lakše je bilo ljutiti se i brinuti kad sam bila na poslu gdje je plaća uvijek dolazila jednom mjesečno, ali ovdje su svi problemi moji problemi i moja primanja ovise o tome. Stoga treba biti uporan i raditi ono što znamo, najbolje što znamo i s time vjerovati da ćemo uspjeti.

Osim toga, naučila sam koliko je vrijedno okružiti se drugim poduzetnicima. Možemo toliko toga naučiti jedni druge, pomoći si i međusobno se podržati. Imamo ogroman potencijal kojeg samo treba otkriti.

I na kraju, rekla bih da je potreban zdrav stav o novcu. To za mene podrazumijeva cijeniti sebe, svoj rad, svoje vrijeme i slobodu. Svi radimo kako bismo živjeli dobro, iako za svaku osobu to podrazumijeva nešto drugo jer svi imamo drugačije vrijednosti. Ali svi bismo trebali stremiti tome da pošteno svojim radom zaradimo i da od toga lijepo živimo. Jer zato smo u to i krenule – da bismo bile sretne i ispunjene, zar ne?

  • ŽIN: Što možemo očekivati u budućnosti? Imaš li nekih želja ili neotkrivenih ideja koje bih voljela podijeliti s čitateljima?

Mirta: U budućnosti očekujte jednu kuharicu. Sad sam prilično duboko zaglibila u taj projekt da ga mogu i službeno najaviti. Radi se zapravo o mom prvom kulinarskom izričaju gdje sam radila torte, čija je posebnost ponovno da nisu rađene u klasičnim okusima koje već dobro poznajemo, nego su uvijek bile prilagođene ukusima onih za koje su rađene.

Kao što bi vam krojač izradio odijelo ili kaput, tako sam i ja zamišljala da radim svoje torte – imajući na umu njihov dizajn, sastojke i teksture. To je doista bio hobi, nije nikada komercijalno zaživjelo, ali sam jednom pregledavajući te fotografije vidjela da imam gotovo sto različitih torti od kojih ću probrati pedesetak najdražih i pretvoriti ih u knjigu.

Što se Miscotta tiče, voljela bih ih vidjeti i u inozemstvu te proširiti kapacitete proizvodnje, a veselim se i svim budućim suradnjama sa specijaliziranim okusima. Nekoliko je tih suradnji trenutno u začetku i jako se veselim vidjeti u što će to narasti.

Foto: privatna arhiva Mirte Atlije

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Božić pod opsadom konzumerizma

Božić pod opsadom konzumerizma: Jesmo li zaboravili pravo značenje blagdana?

Prijava za članice

Pretraga

znn