Zdrav odnos
s novcem

Mirjana Mikulec: Voljela bih da me netko podučio biznisu dok sam bila mlada jer sam sve morala naučiti sama

Mirjana Mikulec: Voljela bih da me netko podučio biznisu dok sam bila mlada jer sam sve morala naučiti sama

Mirjana Mikulec jedna je od najpoznatijih dizajnerica interijera na našem području, poduzetnica i autorica nekoliko knjiga na temu uređenja doma. Osim vrlo popularne TV emisije InDizajn s Mirjanom Mikulec, zajedno sa svojim timom koji broji više od 30 zaposlenika stoji i iza portala InDizajn, vlastitog brenda svijeća, posteljine i drugih dodataka za dom i poznatog sajma InDizajn čije je 6. izdanje održano u Zagrebu ove godine.

Foto: Mirjana Mikulec, autor: Darko Mihalić

  • Kako je krenuo tvoj poduzetnički put? Čime se sve sada baviš i što najviše voliš raditi?

Mirjana: Kao i kod većine – sporo i ponekad trnovito. Tijekom dvije godine paralelno sam radila dva posla, tražila klijente, pokušavala oformiti tim i probiti se na tržištu i malo po malo uz puno truda i tvrdoglavosti došla sam do ovoga danas. Ono što sam ja radila i to radim i dan danas, je da skočim u nepoznato pa si mislim; bit će kako će bit, isplivat ću. Tako sam i tada, ”grizla” i tražila poslove bez obzira na svoje neiskustvo i nesigurnost. Zaista je bitno da osvijestite da nikad niste 100% spremni i budete li čekali taj trenutak da sve bude savršeno i da u svemu budete 100% sigurni, 100% upoznati – zaboravite. Taj trenutak ne postoji.

A danas, nema čime se ne bavim od dnevnog posla vođenja tvrtke i rada s klijentima i arhitektima, sudjelovanja u svakodnevnom radu škole za stiliste i dizajnere interijera te agencije za nekretnine do vođenja emisije i traženja novih prilika…

Dizajn interijera je moja prva ljubav iz koje je nastalo sve ostalo i u biti to je ono što najviše volim raditi: kreirati, biti kreativna, bilo da se radi o nekom projektu uređenja ili stvaranju novih prilika i pomicanju granica.

  • Istaknula si se iz mora dizajnera. U čemu je tajna tvog uspjeha?

Mirjana: Mislim da je ključ mog uspjeha bio u timingu, širini poslovanja koju sam gradila godinama i upornosti.

U vrijeme kada sam ja počinjala je zaista bilo zahtjevno – trebalo je promovirati cijelu djelatnost i približiti je javnosti, objasniti što to mi dizajneri interijera radimo i zašto je naš posao bitan, ali tu je upravo bila i prilika za istaknuti se jer danas nije samo dovoljno dobro raditi svoj posao, za vas se treba i čuti, morate biti vidljivi i pronaći platformu za prezentirati svoj rad.

Širina mogu poslovanja mi to omogućava – od TV emisije InDizajn, portala i društvenih mreža InDizajn pa do sajma. Klijenti na taj način ne samo da čuju za vas već i znaju što mogu dobiti i što očekivati.

  • Kakav je tvoj odnos prema novcu i je li se on mijenjao s godinama?

Mirjana: Svakako se mijenjao s godinama. Ja sam kreativac i borim se s tim odnosom jer mi nije najprirodniji, ne kalkuliram previše. Neke odluke koje sam donijela nisu dale financijske rezultate kakve sam priželjkivala – naprosto sam odluke donijela prebrzo i nisu bile isplative, ali u konačnici kad se podvuče crta, većina odluka je ipak bila dobra za trenutak u kojem sam ih donosila i financijski opravdana. Svakako sam s godinama postala umješnija jer kada vam nešto prirodno ne leži, iskustvo vas nauči što i kako ako ste voljni učiti.

  • U što investiraš?

Mirjana: Kako sam ja neraskidivo vezana uz svoju tvrtku, sva moja ulaganja idu u nju i razvoj poslovanja.

  • Kako uživaš u novcu? Voliš li više potrošiti na proizvode ili iskustva, putovanja, edukaciju ili nešto treće?

Mirjana: Definitivno više volim potrošiti na iskustva, a putovanja su za mene velik dio tih iskustava. Ne samo da me pune energijom već na njima skupljam i inspiraciju. Ona svakog nepovratno mijenjaju na bolje i šire horizonte ma koliko već oni bili široki.

Naravno, potrošim i na proizvode – posebice odjeću i stalno nešto mijenjam po svom domu jer me to veseli, ali iskustva i putovanja prednjače.

  • Koje si pogreške napravila dosada s novcem?

Mirjana: Prebrzo donošenje odluka definitivno košta kao što sam već spomenula, ali kad si neiskusan i tek kreneš u neki posao i pri tome ti financije nisu jača strana, desi se, ali i to je škola…

  • Što bi voljela da ti je netko rekao dok si bila mlađa?

Mirjana: Svi savjeti koje sam dobila kao mlada su u biti bili kontra mog karaktera i poduzetničkog mindseta. Voljela bih da me netko podučio businessu, da nisam sve morala naučiti sama, ponekad i na vlastitim pogreškama. Dobiti savjet od ozbiljnog mentora iz sfere poduzetništva bi mi puno značilo i vjerojatno skratilo put.

  • Što si naučila o novcu od svojih baka i djedova te roditelja?

Mirjana: To je bilo drugo vrijeme i ljudi su imali potpuno drugačiji odnos prema novcu, a i životu. Nisu investirali već štedjeli i stiskali su na sve strane. Na žalost nisu živjeli punim plućima… Mama je bila ekstremno štedljiva, a i svi ostali, i sad joj je žao što si neke stvari nije priuštila. Tu si nađem opravdanje ako neki puta izađem van okvira.

  • Majka si dvije kćeri. Što i kako njih učiš o novcu?

Mirjana: Jako mi je bitno da moje cure znaju vrijednost novca i da u stvarnom životu nije sve kako se čini u ispoliranom svijetu društvenih mreža. Učim ih da treba biti jako uporan, da treba vremena da se zarade novci i da ga ne uzimaju zdravo za gotovo već da se prema njemu odnose odgovorno.

Počela sam ih učiti vjerojatno kao i većina roditelja kroz džeparac – dala bi im dogovorenu količinu novca i tražila da s njom izguraju mjesec. Unaprijed smo se dogovorile što taj novac pokriva i van tih okvira nisu dobivale ništa dodatno.

  • Što bi savjetovala mlađoj verziji sebe, ali i našim čitateljima?

Mirjana: Sebi bih prvenstveno savjetovala da udahnem par puta prije donošenja odluke i da budem opreznija. Vjerujem da bi na taj način izbjegla većinu pogrešaka koje su proizašle iz neiskustva i nestrpljivosti.

Čitateljima bih savjetovala upravo to, ali i da budu hrabri i uporni, da strastveno vjeruju u sebe i svoj poslovni plan jer kako će drugi vjerovati u nas ako mi ne vjerujemo. Pa čak i ako donesu neke loše odluke koje će ih i financijski koštati neka ne odustaju, samo neka budu mudriji i informiraniji dalje na svom putu.

Foto: Darko Mihalić

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Plaću skrivamo kao zmija noge – čak i od partnera

Martina Drezga: Novac mi nikad nije u fokusu, on je posljedica rada, inspiracije i kreacije

Evo kako se mediji obraćaju ženama i zašto je to pogrešno

Prijava za članice

Pretraga

znn