Zdrav odnos
s novcem

Martina Dumančić: Iskustvo rada za druge osvijestilo je ono što je uvijek bilo u meni – da želim raditi za sebe i sama stvarati svoj put

Martina Dumančić: Iskustvo rada za druge osvijestilo je ono što je uvijek bilo u meni – da želim raditi za sebe i sama stvarati svoj put

Martina Dumančić poznata je poduzetnica i vlasnica jedne od najboljih slastičarnica u Zagrebu, Slastičarnice M&M.

Biznis je naslijedila od svojih roditelja i iako je nekad mislila da je to posao kojim se sasvim sigurno neće baviti, danas priznaje da je to njena velika ljubav i potencijal koji se uvijek negdje skrivao!

  • ŽIN: Kako je krenuo tvoj poduzetnički put? Čime se sve sada baviš i što najviše voliš raditi?

Martina: Moj poduzetnički put krenuo je još nesvjesno u osnovnoj školi kad sam pomagala roditeljima u slastičarnici. Tada nisam ni slutila da ću preuzeti posao od roditelja. Uvijek sam govorila da ja to neću raditi, no iskustvo rada za druge osvijestilo je ono što je uvijek bilo u meni – da želim raditi za sebe i sama stvarati svoj put.

Foto: Martina Dumančić

Spoznaja da nastavljam nešto što su stvorili moji roditelji za sobom je nosilo veliku odgovornost, strah, mogu li ja to, ali i ponos i radost jer duboko u sebi sam znala da to želim. Nije bilo lako, dosta toga sam trebala učiti u hodu, no savjet i pomoć roditelja dosta su pomagali. Ipak, najviše moraš slušati sebe i biti svoj. Taj osjećaj kad znaš da si stvorila neki proizvod i da je on prihvaćen ili da sam nešto unaprijedila je neopisiv.

To je ono što volim kod poduzetništva – slobodu stvaranja te iako provedem u slastičarnici 12 sati svaki dan, uživam u tome i volim to raditi. No, da se ne zavaravamo, nije uvijek sve med i mlijeko ima tu i teških trenutaka pa se tako rado sjetim da sam prije par godina htjela prodati biznis jer mi je bilo dosta svega.

No, sve je lakše kad imate dobar tim na koji se možete osloniti. Kako volim reći, oni su moja druga obitelj i lakše je kada se okružite ljudima koji razmišljaju slično kao vi tj. drugim poduzetnicima.

  • ŽIN: Kakvo je bilo tvoje iskustvo preuzimanja obiteljskog posla? S kojim si se izazovima susrela tom prilikom? Što ti je pomoglo i što bi savjetovala ostalim nasljednicima koji se nađu u toj poziciji?

Martina: Iskreno govoreći, preuzimanje nije bilo lako jer sam ja to uvijek odgađala jer nisam bila spremna. No, onda vas obično okolnosti natjeraju (mama se razboljela, a i tata je trebao na operaciju) te sam preuzela vođenje slastičarnice od financija, nabavke, pa do organizacije posla.

Iako sam radila s roditeljima dugi niz godina prije nego su sve prepustili meni, ne mogu reći da je sve išlo po špagi jer smo brat i ja preuzeli baš u godini kada je počela financijska kriza 2008. te sam tada morala otpustiti par djelatnika što mi je bilo vrlo teško. Trebala nam je i digitalizacija što sam postupno uvodila od financija pa do zaprimanja narudžbi.

Bilo je tu puno izazova, no uz savjet roditelja i dodatnu edukaciju u pojedinim segmentima mogu sada reći da smo na dobrom putu. Moj savjet nasljednicima obiteljskog posla bio bi da ulažu u sebe, da se ne boje neuspjeha i da vjeruju u sebe i svojoj intuiciji.

Foto: Slastice iz slastičarnice M&M

  • ŽIN: Kako rješavaš kroničan nedostatak radne snage u tvom području?

Martina: Većina mog tima, odnosno moje druge obitelji (kako volim reći jer s njima provodim većinu dana) su zaposlenici koji su s nama godinama. No, kako posao raste, tako smo uvijek u potrazi za slastičarima, konobarima i čistačicama.

U zadnjih par godina osjetimo baš veliki nedostatak kvalificirane i kvalitetne radne snage te smo bili prisiljeni uvesti radnu snagu.
Nakon dosta istraživanja odlučili smo se za Filipince i pokazalo se dobrom odlukom jer su se dobro uklopili u naš tim. Ne volim kad netko kaže da je to jeftina radna snaga jer to nije istina. Troškovi su veliki, no nismo požalili niti jednog trenutka.

Jedino što me jako boli je loša briga ključnih institucija za strukovno školstvo koje je zastarjelo i nema dovoljno prakse, a turizam nam je glavna gospodarska grana.

  • ŽIN: Kakav je tvoj odnos prema novcu i je li se on mijenjao s godinama?

Martina: Neću lagati pa reći da mi novac nije bitan. Bitan je, no to nije ono što me gura naprijed. Njega vidim samo kao neku vrstu nagrade za ono što radim i volim raditi.

Odnos prema novcu mi se dosta promijenio u zadnjih par godina, te više ulažem i štedim. To ne znači da ga ne volim potrošiti, no više trošim na neke užitke kao edukacije, knjige, putovanja.

  • ŽIN: Štediš li za mirovinu ili druge namjene? Ako da, kako?

Martina: Da štedim, jer želim imati neku sigurnost. Uplaćujem u različite investicijske fondove, životno osiguranje te imam poseban račun na koji odvajam mjesečno dio novca te koji služi za krizne situacije.

Ulažem i u kriptovalute, no samo onoliko koliko mi je ugodno izgubiti, jer to je dosta nesigurno tržište za moj pojam.

  • ŽIN: U što investiraš?

Martina: Najviše u sebe, svoje djelatnike kroz razne edukacije, a u nekoj skoroj budućnosti u planu je i neka dodatna nekretnina.

  • ŽIN: Koje si pogreške napravila s novcem?

Martina: Uh ima toga. 🙂 No, na greškama se najbrže uči.

Investirala u krive ljude i biznise, no sada sa odmakom vremena ne žalim jer sve me je to naučilo dragocjene lekcije da više cijenim sebe i ono što radim.

  • ŽIN: Što bi voljela da ti je netko rekao dok si bila mlađa?

Martina: Najbolje bi to opisala u rečenici da budem dobro, a ne dobra. Da je uredu reći ne i staviti sebe na prvo mjesto.

  • ŽIN: Što si naučila o novcu od svojih baka i djedova te roditelja?

Martina: Najviše mi je u sjećanju ostalo mamino da uvijek moram imati svoj novac i ne ovisiti o nikome.

  • ŽIN: Vizija našeg portala su Financijski neovisne žene. Koja je tvoja poruka našim čitateljicama i čitateljima?

Martina: Da budu svoje/i te da je važno kome daju moć da vam je njegovo mišljenje bitno.

Foto: privatna arhiva Martine Dumančić

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
što genercija z više ne kupuje

Generacija Z otkriva što više neće kupovati: Evo kako TikTok trend svjesne potrošnje mijenja navike potrošača

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Prijava za članice

Pretraga

znn