Zdrav odnos
s novcem

Lipstick effect: Što je efekt crvenog ruža?

Lipstick effect: Što je efekt crvenog ruža?

Neki dan sam na jednoj konferenciji od muškog kolege predavača na temu novca, čula po mojoj procjeni u tom trenutku seksistički komentar – a taj je da u vrijeme krize žene više ulažu u svoju vanjsku, fizičku ljepotu da bi privukle ili sačuvale pozornost suprotnog spola, valjda u stilu da kad krene sve nizbrdo – da si lakše nađu (bogatog) muža. Jer eto kriza je, pa se one ne mogu same snaći i pobrinuti za sebe.

Hm. Međutim i kod muškaraca se primjećuje promjena u potrošačkim navikama u vrijeme krize, no o tom malo kasnije u tekstu.

Prije svega, voljela bih da mi na ovom portalu same osvijestimo da je uvijek najbolje uložiti u sebe i u svoje znanje jer će nam naše sposobnosti i vještine dati pravu sigurnost i biti put do financijske slobode bez obzira na bilo kakve izvanjske okolnosti. U tom slučaju uvijek ćemo se nekako snaći u životu, bez obzira što nas zadesi.

Sve ostalo, razni tzv. zlatni kavezi, sve to ima svoju često preveliku cijenu.

Zatim bih voljela da to isto naučimo svoje kćeri i generacije koje nam dolaze. Dakle, ni u šali da ih ne učimo da se bogato udaju i još bogatije razvode, nego da one same uvijek budu bogate i financijski neovisne.

Naravno, osim što me iskreno predavač kratko iznervirao, ponukao me da zapravo u miru istražim detalje ovog fenomena.

Pa o čemu se radi? Tko je smislio naziv – lipstick effect?

Leonard Lauder bivši CEO firme Estée Lauder chairman, koji je primijetio da prodaja ruževa raste u vrijeme recesije prije 20-ak godina i netom nakon terorističkih napada na Ameriku.

O čemu se tu zaista radi?

Efekt ruža za usne poznati je fenomen koji pokazuje kako se u teškim vremenima nismo spremni odreći omiljenih luksuznih stvari, suprotno svim očekivanjima – i usprkos tome što prodaja gotovo svih drugih dobara opada.

Foto: Pexels

Naime, prošlost je pokazala kako se u vremenima najvećih kriza povećava kupnja koja ne ugrožava egzistenciju, a donosi osjećaj zadovoljstva. Kod žena su to najčešće proizvodi za uljepšavanje, a kod muškaraca skuplja pića, cigare ili pak obuća koju inače ne bi kupili.
Dakle, zadržavamo sitna zadovoljstva.

Pa ako razmišljate koji biznis pokrenuti, možda da se bacite u ruževe i slično jer su potrošači skloni kupiti i u najvećim krizama male luksuze koje si mogu priuštiti.

I da ponovimo drage žene, kupite si naravno sve što vas veseli, što vas čini da se osjećate lijepim, zadovoljnim ženama, no ne zaboravite ulagati u sebe i ono što je trajno. Jer svo svoje znanje uvijek nosimo sa sobom i to nam nitko ne može nikad oduzeti. To je prava sigurnost. To je ono na što se jedino uvijek možemo osloniti. Bez obzira na sve i svakog izvana.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Una Zečević Šeparović: Neki muškarci nakon razvoda imaju viziju da uzdržavanje svoje djece plaćaju bivšoj ženi, pa se tome opiru iako svi znamo koliko što košta

Zvuči smiješno? Svi smo mi, na neki način “idioti” i to nije uvredljiva tvrdnja, već realnost ljudskog iskustva. Evo i zašto!

Što zapravo trebaš znati na prvom poslu ako želiš postići ekonomsku neovisnost

Prijava za članice

Pretraga

znn