Zdrav odnos
s novcem

Legendo progovori: Kakve veze imaju javni nastup i prezentiranje s novcima i zaradom

Legendo progovori: Kakve veze imaju javni nastup i prezentiranje s novcima i zaradom

Prije par dana smo na konferenciji u Varaždinu imali temu Od – nemojte mene do – dajte mi taj mikrofon – govorila je Silvija Podoljak. O tome ćemo pričati i na idućem retreatu u Rogaškoj.

Prošle godine na jesenskoj konferenciji u Zagrebu jedna od poruka je bila Žene su puno snažnije nego što su vidljive i također lani, ali na ljetnom retreatu u Skradinu naša nas je Una Bejtović potaknula rečenicom Legendo progovori da izađemo iz sjene i osvijestimo da imamo što za reći i da trebamo to reći i radi sebe i drugih.

Nismo tu da šutimo. Kako je Una rekla – Nisu nas majke rodile da se skrivamo i šutimo. Moramo progovoriti i za sebe i za svoje pretkinje koje to nisu mogle. Ne znam koliko ste svjesne činjenice na koju nam je na jednoj konferenciji ukazala Mirta Fraisman Čobanov – da su se naše bake rodile bez prava glasa.

Moramo progovoriti i za naše kćeri, snahe, pokćerke, unuke… da im budemo primjer i uzor, jer djeca se tako odgajaju – primjerom. Oni ne slušaju što im mi govorimo nego samo upijaju i primjenjuju kako se mi ponašamo.

Foto: Pexels

Uglavnom, tema javnog nastupa jedna je od tri najtraženije u našem Žene i novac VIP klubu pa smo prije nekoliko dana imale internu edukaciju s Mirelom Španjol, vlasnicom tvrtke Ciceron, koja je pionirka u tom području i autorica evergreen priručnika – Moć uvjeravanja.

Ja se šalim da sam ja Ciceronom najbolji proizvod jer su me davne 2006. naučili sve o javnom nastupu. No da se vratimo na temu. Ovo su neke dileme mnogima u glavi.

1. Talent ili vještina: Može li se to naučiti ili si rođen takav?

Kaže Mirela – 10% je talent, no javni nastup i prezentacija je vještina, dakle da se naučiti. I uvježbati. Stoga – nema izgovora.

2. Je li javni nastup za introverte?

Itekako! Istraživanja kažu da su introverti bolji u slušanju, pa stoga i bolji prodavači. Opet smo vas ostavili bez izgovora, znam. Zato smo tu. Da vam ne damo da sami sebe kočite i zavaravate.

3. Trema

Javni nastup jedan je od najveća tri straha. Možemo li se riješiti treme? Ne, međutim i ne trebamo. Trema je znak poštivanja publike, ali trema je i znak da smo zdravi, da nam organizam zdravo radi. Hormoni štimaju.

Ali dobra vijest je da se tremom može upravljati. Ona se može tehnikama disanja umiriti i netom prije nastupa. Dodatno, nemojte piti kavu i gazirana pića te alkohol netom prije govora.

No najvažnije od svega je nemojte se baviti sobom nego publikom. Stavite fokus na publiku i poruku – tu ste da im nešto kažete. Tu ste u službi. Tu ste da date doprinos.

4. Perfekcionizam

Ženska bolest broj 1. Savršenstvo ionako ne postoji. Radite na samopouzdanju. U pozadini svega je zapravo – strah da nismo dovoljno dobri. A to je posao za terapeute. I isto se da riješiti.

5. Ne znam

Pa što? U redu je nešto ne znati! Nismo u školi. Nismo na ispitu.

U redu je na pitanje iz publike reći ne znam, provjerit ću i javiti Vam.

6. Izlaganje

Vježba čini majstora. Recite da svakoj prilici da javno nastupate i prezentirate i vidjet ćete kako ćete s vremenom biti wow. Samo akcija. Ništa ne može zamijeniti iskustvo. Nećete postati super govornik gledajući na You Tube-u tuđe govore. Može pomoći za pripremu, no samo se akcija broji.

7. Trikovi

Postoje razni trikovi u javnom nastupu. Npr. kako početi prezentaciju – evo možete pozdravom, pričom, pitanjem, statističkim podatkom, slikom, primjerom…

Svakako je važno postaviti strukturu predavanja vođeni motom manje je više. Možemo sporije pričati. Možemo koristiti pauze umjesto poštapalica. Možemo se bolje pripremiti. Možemo sve više puta uvježbati. Možemo naučiti tzv. tehnike premošćivanja – da što god nas tko pita, da mi prebacimo na jednu od tri ključne poruke koju želimo prenijeti itd itd.

I vježbati, i prezentirati i javno nastupati i nastupati…

Što god vi mislili, publika misli o sebi, a ne o vama. I želi čuti nešto korisno za sebe. I želi da vi kao govornik uspijete. Stoga, ušutkajte unutarnjeg kritičara, neka se odmori i odbacite previsoka očekivanja od sebe. Nismo u školi na ispitu. Ne morate znati sve odgovore i biti spremni na sve kao zapeta puška. Ok je da stanete i razmislite. I da kažete sve pa i ne znam.

Što god, budite i ostanite svoji. Ako ste duhoviti budite i u nastupu, ako niste, nemojte. I da još jednom ponovimo najvažnije – a to je zapravo i glavna veza javnih nastupa i novaca. Nismo se rodile u ovo vrijeme da šutimo. Moramo progovoriti i za sebe i za pretkinje koje to nisu smjele i nisu mogle, a htjele su i znale su. Njima zato da im zahvalimo i da budu ponosne na nas.

I za one žene koje dolaze nakon nas. Njima zato da im pokažemo primjerom. Legendo – progovori.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
što genercija z više ne kupuje

Generacija Z otkriva što više neće kupovati: Evo kako TikTok trend svjesne potrošnje mijenja navike potrošača

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Prijava za članice

Pretraga

znn