Zdrav odnos
s novcem

Koliko košta umrijeti? od 2500 eura nadalje

Koliko košta umrijeti? od 2500 eura nadalje

Na ovaj svijet dolazimo i s njega odlazimo goli i bosi, no i rođenje i smrt koštaju.

Evo koliko košta umrijeti

Cijene grobnih mjesta su različite ovisno o načinu ukopa, groblju, lokaciji na samom groblju i naravno razlikuju se od grada do grada, od mjesta do mjesta.

Kreću se doslovce od 330 do 10.000 eura. Nužni troškovi koje sam ja nedavno imala (lokacija: Zagreb, Mirogoj, Gaj urni, kremiranje) su bili:

  • Ispraćaj 1.110 eura preko posmrtne pripomoći čija sam članica pa sam dobila popust.
  • Sjećam se s računa da je tu bio lijes 200 eura, urna 80 eura.
  • Tata je otprije kupio grobno mjesto za sebe i mamu. Inače bih platila još 750 eura.

Varijabilni troškovi koje sam imala:

  • Tri pjesme (angažirali smo dva tenora da uživo otpjevaju) – 105 eura.
  • Svećenik dolazak na sprovod i misa zadušnica – 45 eura.
  • Karmine – piće za 40-ak ljudi – 60 eura, večera za užu obitelj 15 eura po osobi.
  • Cvijeće – buket 60 eura.

Posmrtna pripomoć: da ili ne?

Ljudi me pitaju zašto sebi plaćam posmrtnu pripomoć. Imam 46 godina, uplatila sam je prije četiri godine na period od pet.

Tri su razloga:

  1. Ne želim iza sebe ostaviti nikakve troškove i dugove (nema veze što nasljednik od mene dobiva imovinu).
  2. Sve će mu biti dosta povoljnije.
  3. Ne želim nikoga opterećivati svim organizacijskim detaljima dok je u dubokoj boli. Organizirati pokop je poput organizacije složenog eventa, a nemaju svi ni znanja ni sposobnosti ni mogućnosti za to, posebno u trenucima najveće boli.

Ostavite jasnu situaciju iza sebe

Raščistite imovinu (mislim na gruntovnice da sve bude 1/1). Vratite dugove. Napišite oporuku.

Djeci ili drugima ostavite sve jasno uz informaciju kome točno što pripada nakon vaše smrti – nemojte ih dovoditi u situaciju da se svađaju. I ostavite im jasne upute gdje, što, koliko čega imate i što želite nakon smrti, kako da vas se i gdje sahrani. Razgovarajte otvoreno o novcu.

Puno toga je, posebno u ova vremena neizvjesno, no jedno je sigurno – svi ćemo jednog dana umrijeti.

I zato nema smisla ne razgovarati o tome i ne pripremiti se.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
što genercija z više ne kupuje

Generacija Z otkriva što više neće kupovati: Evo kako TikTok trend svjesne potrošnje mijenja navike potrošača

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Prijava za članice

Pretraga

znn