Zdrav odnos
s novcem

Koje opcije plaćanja trebam imati na webshopu?

Koje opcije plaćanja trebam imati na webshopu?

U radu s klijenticama jedno od prvih pitanja kada krenemo raditi na planu za web shop jest upravo koju uslugu za sigurno procesiranje kreditnih i debitnih kartica odabrati.

Ok, ovo sigurno sam ja dodala, male poduzetnice i poduzetnici su obično duboko fokusirani na svoj posao i dnevne obaveze, pa im sigurnost web stranice pa i kada se radi o procesiranju uplata klijenata rijetko padne na pamet. Kod izrade web stranice najveća je bojazan često trošak cijele izrade web stranice ali i popratnih servisa koji se plaćaju na mjesečnoj ili godišnjoj bazi.

Tech stanje nacije

Hrvatsko je tržište još među tehnološki jako nerazvijenim tržištima, najviše zbog toga što školski sustav jako kaska, pogotov u dijelu sigurnog korištenja osnovnih tehnologija.

To jest neugodna istina, no budući da su moje klijentice 90% iz Hrvatske mogu potvrditi da na tjednoj bazi imam upite o tome kako spasiti hakirani email račun, web stranicu, profil na društvenim mrežama, račun za oglase na facebooku ili više toga povezanog zajedno.

O osnovama sigurnog korištenja interneta, društvenih mreža, pametnog telefona, kompjutera ću uskoro pokrenuti tečaj upravo fokusiran na poduzetnice i ŽIN VIP članice će imati popust (yay!), zato ajmo dalje o plaćanju.

Načini plaćanja na webshopu

Zbog straha od nepoznatog i loših iskustava, logično, postoji i nepovjerenje oko korištenja kartica za plaćanje.

Generalno, cilj kada imate webshop je da kupac ima što manje klikova do završetka kupnje (dakle idealno 2), da se u međuvremenu ne predomisli i napusti košaricu ili još gore, ako niti ne dođe do stranice naplate.

Stoga je plaćanje pouzećem još uvijek jedno od najpopularnijih načina kupnje na internetu uz uplatu na račun. Iako jednostavni za postaviti, ti načini plaćanja su u logističkom smislu skuplji.

Uz plaćanje pouzećem i uplatu na račun, klijent može platiti putem Paypal računa. Kako biste na svom web shopu postavili plaćanje putem Paypala, morate imati paypal business račun.

Plaćanje putem Paypala je popularno jer kupac ne mora ustajati i ići po karticu već se sa 2 klika prijavi u svoj Paypal račun na kojemu ima novac ili koji je povezan sa bankovnim računom ili karticom i tako brzo završi kupnju. Povezujete ga sa webshopom pomoću besplatnog woocomerce dodatka.

Paypal automatski prepozna lokaciju kupca pa i prema lokaciji eventualno ponudi dodatne načine plaćanja. Paypal također ima ugrađeni sustav protiv prevara i vrlo visoke sigurnosne standarde.

Negative strana Paypala za webshopove u Hrvatskoj dok ne uvedemo euro u sječnju 2023 jest što preračunava HRK/EUR prema vlastitoj, nerijetko skupljoj konverziji od fiksirane.

Trošak transakcije: Za primanje novca trošak Paypala jest 3.40 posto od transakcije + fiksni trošak od 0.35 eura.

Opcije za plaćanje karticama

Foto: Stripe

Od relativno nedavno je u Hrvatskoj dostupan Stripe. Stripe je alat pomoću kojega vaš kupac može platiti vaše proizvode ili usluge putem bilo koje od većih kreditnih i debitnih kartica u preko 135 valute, također može platiti Apple Payom, Google Payom ili raznim lokalnim platnim metodama.

Stripe se sa web shopom povezuje vrlo brzo, kreira se Stripe račun za firmu i preuzme se besplatan Stripe dodatak za Woocomerce.

Nakon što vam prvi puta kupci uplate, ako ste ispravno postavili Stripe račun, trebali biste primiti novac na svoj bankovni račun povezan sa stripeom između 7-14 dana poslije. Za sve kasnije transakcije u svom Stripe profilu postavite želite li dnevne, tjedne, mjesečne ili manualne transfere.

Kada se radi o sigurnosti, Stripe ima PCI sigurnosne mjere, visoko razvijenu zaštitu od prevara i sumnjivih transakcija, te snažnu identifikaciju kupaca (SCA) te 3D sigurnosnu podršku.

Trošak transakcije: Stripe ima jednostavne i transparentno objašnjene troškove transakcije. Troškovi su 1.4 posto + fiksni trošak od 0.25 Eura za EU kartice te 1.1 posto za kartice iz Ujedinjenog Kraljevstva te 2.9 posto + 0.25 Euro trošak za druge zemlje.

Mnoge moje klijentice koje su pokrenule web shopove prije dolaska Stripea na hrvatsko tržište koriste i WSPay ili CorvusPay, a neke i Monri ili Keks Pay.

Za CorvusPay i WSPay nije moguće ugovoriti uslugu online, već je potrebno ispuniti kontakt obrazac ili nazvati te ispuniti obrasce koje pošalju na email, potpisati ugovor odvojeno sa svim kartičnim kućama, tada se tek spaja putem APIa na web. Cijena je mjesečna i postoji fiksni dio te onaj koji se naplaćuje po transakcijama. Cijene su više od cijena Stripea.

Cijeli proces postavljanja i manualnog nošenja papira u banku itd. traje po iskustvu mojih klijentica minimum tjedan dana ako sve teče savršeno.

I CorvusPay I WSPay imaju podršku za klijente na hrvatskom jeziku i to može biti valjani razlog za ugovaranje za one koji se ne snalaze sa engleskim jezikom. Kada se radi o sigurnosti, oba su alata (payment getawaya) apsolutno sigurna za korištenje i poštuju iste standarde kao i slične strane kompanije.

Oba su alata nešto teža za povezivanje sa webshopom nego Stripe.

Trošak transakcije CorvusPay: Minimalna mjesečna naknada za uslugu je 220,00 HRK + PDV i odnosi se na mjesečne promete do 44.000,00 HRK.

Kada mjesečni promet prijeđe vrijednost od 44.000,00 HRK, minimalna naknada se ne obračunava, već se obračunava samo postotna naknada od 0,5% na vrijednost mjesečnog prometa.

Za mjesečne promete veće od 500.000,00 HRK može se ugovoriti posebna naknada. Dodatne funkcionalnosti kao što su Tokenizacija, PayByLink i ostale naplaćuju se dodatno za uspješno realizirane transakcije.

Trošak transakcije WSPay: Cijena osnovne WSPay licence je 2.380,00 kuna + PDV godišnje.

Prihvat kartica se ugovara sa PBZ / Erste / ZABA / Worldline SIX kartičarskim kućama. Za osnovnu integraciju vam je dovoljan jedan kartičar. Ugovaranjem sa više njih povećavate opcije plaćanja na rate vašim kupcima. Ako se prihvat kartica ugovori sa Worldline SIX kartičarem, obračunavamo i dodatnu naknadu od 0,60 kuna + PDV po transakciji.

Račun se ispostavlja po izvršenoj aktivaciji i licenca vrijedi godinu dana od datuma aktivacije. Ukoliko se ugovore i neke od brojnih dodatnih usluga, šalje se ponuda sa navedenim obračunom.

Završno, za početnike koji se ne žele obvezati na fiksne mjesečne troškove i koji nemaju stalni stabilni prihod od webshopa svakako predlažem Stripe jer se lako se postavlja, a troškovi su transparentni.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Drugima smo prvo ludi, kasnije kad ostvarimo svoje ideje, onda smo im vizionari: Održan 11. poslovni retreat Žene i novac VIP kluba u Mokrin house-u

Održivost, inovacije i snaga obiteljskog biznisa! 9. regionalni poslovni skup poduzetnica – “Žene i točka”

Kako potrošiti manje u kupovini

Kako pametno trošiti: Uz ovu besplatnu aplikaciju uštedite i do 200 eura mjesečno u kupovini

Prijava za članice

Pretraga

znn