Zdrav odnos
s novcem

Katarina Štimac: Svakodnevno bilježim što sam mogla napraviti bolje u komunikaciji s ljudima

www 38

Katarina Štimac: Svakodnevno bilježim što sam mogla napraviti bolje u komunikaciji s ljudima

Katarina Štimac poznata je i uspješna poduzetnica koja već nekoliko godina živi i radi u Barceloni. Vlasnica je The Brand Tale-a – poduzeća koje se bavi kreiranjem brendova, veliki je zaljubljenik u modu, a vlastitu karijeru razvijala je na svjetskoj razini.

Katarina je ljubav prema marketingu i storytelling-u  započela u djetinjstvu izradom DIY slikovnice za koju voli reći da je bila najbolji uvod u posao kojim se danas bavi.

Što nam je otkrila o radu u inozemstvu i savjetima važnim za razvoj brenda otkrijte u nastavku!

  • ŽIN: Kako ste vi krenuli u vlastiti biznis?

Katarina: Jako sam često poslovno putovala jer sam radila regionalne projekte u korporaciji Procter & Gamble, a onda su me promovirali i preselila sam u Budimpeštu, pa je moja veza na daljinu od Zagreb – Madrid, postala zbog selidbe mene i partnera Budimpešta – Barcelona.

U vlastiti biznis sam krenula zbog privatne selidbe u Španjolsku. Muž mi radi posao gdje iz godine u godinu nije sigurno u kojoj ćemo zemlji živjeti pa je bilo vrlo teško organizirati karijeru oko takvog načina života.

Rad od kuće činio se, pogotovo uz djecu kao najfleksibilnija opcija.

  • ŽIN: Radili ste za veliku korporaciju u SAD-u. Je li to bilo ostvarenje vašeg sna? Kako sada gledate na to iskustvo?

Katarina: Tako je, u SAD-u točnije u Connecticutu pa i New York-u sam radila za Abercrombie and Fitch, zatim i za Ralph Lauren. Rad u modnoj industriji bio je moj san tada.

Istovremeno sam stažirala u showroomima visoke mode i grabila doslovno svaku priliku da naučim o poslovanju u visokoj modi.

Sada se pitam kako sam preživjela taj period života, budući da sam doslovno radila od šest ujutro do deset navečer, zatim bismo odlazili u noćne klubove, odlazili se doma presvući i vraćali na posao.

Jela sam vrlo malo, jer modna industrija ima jasna pravila o tome kako zaposlenici moraju izgledati, a živjeli smo na litrama kave i Red Bulla, što svakako nije najzdraviji način života.

Radili smo vikendom i praznikom, no istovremeno smo se jako, jako dobro zabavljali i puno naučili u apsolutnom centru svijeta.

  • ŽIN: Koje ste lekcije naučili iz tog iskustva?

Katarina: Naučila sam da postoji dob u životu kada se treba zapeti i iskoristiti mladost, ludost, neustrašivost i mladenački elan i gurati i testirati svoje granice. Ja sam imala sreću što su mi roditelji bili tolerantni za sve moje ambicije te što su me naučili da se jedino radom postiže nešto u životu.

Igrala sam košarku u djetinjstvu i ona mi je priuštila kvalitetno visoko školovanje i otvorila vrata (kao i još nekim mojim prijateljicama iz košarkaške ekipe) da unatoč tome što smo iz male Hrvatske dobijemo šansu sa punim stipendijama koje i malo amerikanaca dobiva.

  • ŽIN: Što vi točno radite u okviru svog biznisa?

Katarina: Svoju nišu sam našla u online prodaji i marketingu, gdje moj set znanja izrade web stranica i organizacije poslovanja i marketinga nudi dobar paket malim biznisima za vidljive rezultate i rast.

U Procter & Gambleu sam radila na razvoju brendova i komunikaciji te sam radila na puno digitalnih projekata uključivši suradnju s influencerima, kampanje na društvenim mrežama, PR projekata i evenata gdje sam surađivala sam svim hrvatskim urednicima i najboljim PR agencijama, projekata društveno odgovornog poslovanja i slično.

Katarina-Štimac

Foto: Katarina Štimac

  • ŽIN: Koja je cijena mjesečno za segmente – strategija, edukacija tima, web…?

Katarina: Ovisi o tome što klijentu treba, ne volim forsirati klijente da kreću samnom od nule.

Consulting naplaćujem po satu. Za web stranice iz templatea imam fiksnu cijenu na koju idu dodaci ovisno o potrebama klijenta te da li prevodim stranicu na više jezika, koliko ima sadržaja, da li postavljam podcast i da li nastavljam raditi mjesečno održavanje i redoviti consulting.

Za članice Žene i novac VIP kluba imam 50 posto popusta na sat consultinga trajno i nudim prvih trideset minuta konzultacije besplatno.

Radim s onim što imaju i pokušavam ih naučiti da organiziraju i mjere sve što rade, kako bi nastavili raditi ono što prodaje i prestali trošiti vrijeme na ono što ne funkcionira. Zvuči jednostavno, no to je najčešća pogreška, većina ljudi ne mjere učinkovitost onoga što rade.

Izradu marketinške strategije i komunikacijskog kalendara (plan objava na društvenim mrežama, blog postova, hashtag strategija, newsletter kampanje) nudim odvojeno i cijene su fiksne.

Prema povratnoj informaciji od klijentica znam da su mi cijene vrlo konkurentne.

  • ŽIN: Kada govorimo o pripremi projekata, što je važno da klijentice znaju – koji dio pripremaju one, a koji vi? Često se dogodi da klijenti očekuju više od web developera, a ne znaju na koji način idu plaćanja, vremenski rokovi i drugo.

Katarina: Klijentica priprema tekst i slike za izradu web stranice, ne počinjem rad na web stranici dok nemam sve materijale spremne zbog toga što je inače jako teško planirati radni raspored.

Imam upitnik i obrasce koji klijentice ispunjavaju kako bi mogla napraviti marketinšku strategiju, uz to napravim jednosatni intervju. Sve što radim klijenticama šaljem na odobrenje prije lansiranja.

Mislim da mnogima nije jasno da developer nije marketingaš i marketingaš često nije developer.

Developer postavlja web stranicu tehnički, klijenti često imaju želju postaviti elemente stranice na način koji nije dobra praksa i intuitivan za korisnika, tu sam pronašla svoju nišu, važno je educirati klijenta što funkcionira i što će prodati na webu, a što ne i zašto.

Između ostalog, trideset minuta besplatnih konzultacija koristim i da vidim da li smo klijentica i ja dobar fit za suradnju tj. da li je otvorena za sugestiju i edukaciju. Tu mislim da sa marketinške i prodajne strane mogu dosta toga ponuditi, no nije svatko otvoren naučiti i primijeniti.

Dogodilo se da sam loše procijenila, ali u zadnjih jedanaest godina u vrlo malo slučajeva na sreću.

Rokovi plaćanja moram reći da nisu nikada problem, jednom mi se samo dogodilo da netko nije platio u roku, smatram da odmah na početku to dovoljno jasno u ponudi i usmeno iskomuniciram.

Rokovi isporuke nekad jesu problem, u velikom dijelu razumijem jer su većina mojih klijentica male poduzetnice koje su zaista čarobnice sa svojim vremenom i produktivnošću. Moram priznati da su toga 99 posto njih svjesne i jasno im je da se kod kašnjenja slanja materijala pomiču rokovi isporuke.

  • ŽIN: Što je važno da mali biznisi znaju o strateškom dijelu marketinga?

Katarina: Postoji jedna jako primjenjiva izreka ovdje – tko ne planira, planira neuspjeh.

Zbog toga što su često one women show mnoge klijentice se zapetljaju u mrežu mikromenadžmenta gdje rade 100 posto vremena u biznisu a ne na biznisu, tada niti ne mjere da li im je biznis profitabilan na mjesečnoj ili tjednoj bazi i osim što dolazi do burnouta, dolazi često i do financijskih problema ili zatvaranja firme.

Strateško planiranje u smislu razvoju usluga ili proizvoda, prodaje i marketinga su DNK svakog uspješnog biznisa. To ne moraju biti neki stručni elaborati od četrdeset stranica, no plan mora postojati jer, ako ne znam kuda idemo, nećemo nigdje ni stići.

Rekla bih dakle da je bitno imati dugoročni plan i ciljeve, zatim kratkoročne na nivou kvartala i onda iz toga ispisujemo akcije na nivou dana koje će nas voditi prema cilju. Svaki mjesec ispisujemo analitiku što smo radili i koliko od toga zaradili.

Ono što se ne može mjeriti ili nije profitabilno prestajemo raditi, ono što funkcionira u to ulažemo i pojačamo.

Katarina-Štimac

Foto: Katarina Štimac

  • ŽIN: Kada govorimo o prodaji i automatizacijama, e-mail marketing nam može odlično poslužiti u istome. Zašto je on sve važan i mogu li poduzetnice same raditi ovaj tip marketinga?

Katarina: Email marketing je, iako najstariji alat, i dalje najprofitabilniji u smislu koliko vremena i novaca uložite, a koliko dobijete nazad. On je jedna od osnovnih grana marketinga, ali ja uvijek predlažem miks marketing strategiju.

  • ŽIN: Ako neke stvari ne mogu napraviti same, kako odabrati tech-savy asistenta?

Katarina: Odlično pitanje! Mislim da mnoge poduzetnice trebaju asistenticu ili asistenta koji će moći raditi puno stvari koje su zapravo 2-3 ili čak 4 zanimanja u jednom.

Iz iskustva znam da je skupo zaposliti nekoga za vođenje webshopa tko to ne zna raditi. Klijentica misleći da će uštedjeti zapošljava studenta nadajući se da će brzo naučiti i zapravo dobije osobu koja se jako trudi, no bude frustrirana tehnikalijama i brojem uloženih sati za malo napravljenog posla i onda nitko ne bude zadovoljan.

S razlogom je webshop manager jedno od najtraženijih zanimanja, a potrebni su: dobra organizacija, poznavanje rada u wordpresu/shopifyu, poznavanje barem rada u editorima kao što su Gutenberg, Elementor, Bakery Editor, poznavanje i praćenje SEO-a i SEM-a, napredno znanje engleskog jezika, odnos sa potrošačima, poznavanje online marketinga i PPC kampanja, poznavati programske jezike i znati pisati kod Eprise, JavaScript, Jenkins, organizirati online oglašavanje, znati organizirati praćenje ROI-a na oglašavanje i postavljeni sadržaj, pisati i održavati mjesečni newsletter i slično.

  • ŽIN: Savjet za kraj – koji su ključno faktori za uspjeh u biznisu?

Najteže pitanje na kraju!

1. Mora imati svrhu i smisao,
2. Mora biti profitabilan i skalabilan (ovo drugo pogotovo vrijedi za tech),
3. Mora biti društveno koristan i barem što neutralniji za okoliš.

Svaki dan učim, zapravo sam jako zahvalna svojim klijenticama jer poput spužve upijam njihov sadržaj i zapravo od svake, pogotovo onih starijih i iskusnijih učim svakodnevno, ne samo o njihovim industrijama nego od njih učim o odnosima prema ljudima i odnosu prema poslu te kako postići balans između privatnog i poslovnog života.

Doslovno su mi klijentice govorile da spustim ramena, dišem, izađem iz ureda u pauzi za ručak, ne radim vikendom. Mogu reći da mi je par klijentica zaista pomoglo da se ugledam na njih i drugačije posložim radni raspored.

Ono što religiozno radim (nije baš vježbanje, nažalost), imam blokić pored kreveta i svaki dan bilježim što sam mogla napraviti drugačije i bolje taj dan u odnosu s ljudima.

Druga stvar koju radim jest dajem i tražim feedback redovito od klijenata, radim kvartalne i mjesečne analize poslovanja (fokus na brojke) svog i onoga klijentica te im barem jednom godišnje prezentiram širu sliku njihovog poslovanja naspram konkurencije u industriji.

Foto: Privatna arhiva Katarine Štimac

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Božić pod opsadom konzumerizma

Božić pod opsadom konzumerizma: Jesmo li zaboravili pravo značenje blagdana?

Prijava za članice

Pretraga

znn