Zdrav odnos
s novcem

Kako zaraditi preko interneta u 2023.?

Kako zaraditi preko interneta u 2023.?

Postoji zaista ogroman broj načina kako možete zaraditi na internetu, čak i kad vam se čini da je previše konkurencije ili da nemate talenta. Talent je tek dio uspjeha, upornost i motivacija da se ostvare rezultati donijet će vam puno više zarade od pukog oslanjanja na talent.

Kad ste mladi i tek počinjete raditi, jedna od najvećih zamki u koju možete upasti jest da poslušate savjete starijih i zaposlite se negdje na sigurnom. Tako ćete sigurno do kraja života raditi za nekog drugog, a nije sigurno hoćete li biti zadovoljni. To zaposli se na sigurno mjesto ubilo je više snova nego bilo kakav neuspjeh kojeg osoba može doživjeti.

No odrastamo u društvu gdje se ljudi ponose kako su se negdje uspjeli uvaliti, gdje se na nečiji uspjeh gleda ispod oka, pokušavajući pronaći bilo koji razloga da ga se diskreditira. A kad netko doživi neuspjeh, masa će stajati sa strane i rugati se, umjesto da pruži ruku pomoći.

Nemojte upasti u sigurnu zamku, pokušajte barem ostvariti dio svojih snova. Internet je pun prilika za zaradu. Neki zarađuju čisto online putem, dok drugi koriste Internet da bi zaradili offline. Kako god, ne propustite izvanrednu priliku koju vaši roditelji nisu imali, a to je da ste povezati sa cijelim svijetom i da je Internet ogroman bazen prilika.

Evo kako zaraditi na internetu u 2023. godini uz konkretne savjete i primjere

Za neke stvari će biti potrebna ulaganja, za neka gotovo i ne, ali za nijedan prijedlog vam ne trebaju bogati roditelji da ulože u vas.

Foto: Unsplash

Počnite prodavati

Kada se događa prodaja? Uglavnom kad ljudi imaju potrebu za nečim. Potreba za može i stvoriti na umjetan način marketingiranjem određenih stvari kao vrlo nužnih za olakšavanje ili uljepšavanje nečijih života. No ako ne želite stvarati hype, već se ukrcati na vlak onog što ljudi već traže, trebat će vam malo istraživanja tržišta ili barem SEO alat da istražite što to ljudi na određenom tržištu pretražuju i koliko vam je jaka konkurencija.

Proizvode možete prodavati putem tzv. dropshippinga ili ih kupiti od trgovaca na veliko pa imati vlastito skladište proizvoda kako biste brže dostavljali proizvode. A možete i samo početi prodavati nešto što sami proizvodite ili nudite.
Ako znate slikati ili dizajnirati plakate, izrađivati jastuke ili majice, vaze ili šalice, već imate proizvode koje možete prodavati.

Ako posjedujete neki talent, poput pisanja, snimanja ili pjevanja, imate što prodavati. No možda to što želite prodavati baš i nema veliki tržišni potencijal.

Pronađite nišu u kojoj se najbolje snalazite, odnosno onu koja ima stabilan ili rastući trend. Želite pronaći onu nišu u kojoj su potrebe korisnika velike, odnosno u kojem korisnici imaju potrebu da budu bolji ili da riješe neki specifičan problem, ali konkurencija još nije tako snažna.

Niže su četiri niše koje mogu generirati dobru prodaju, a koje se već desetljećima na našim područjima odlično prodaju, no neka vas to ne ograničava. Pojavljuju se novi trendovi i nove potrebe.

1. Što prodavati ako nemate ideju otkud početi?

  • proizvode i usluge za mlade roditelje,
  • proizvode i usluge za pse i mačke,
  • proizvode i usluge za auto,
  • Tech proizvode i usluge.

Stvari i usluge za mlade roditelje na prvom su mjestu jer su novopečeni roditelji skupina ljudi kojoj najviše treba pomoć, odnosno ona koja najviše pretražuje Internet u potrazi za odgovorima.

Prosječna osoba dnevno pretražuje Google između 3 i 4 puta, dok mladi roditelji guglaju čak 8 puta dnevno! Što si u većem problemu, panici ili nedoumici, to više tražiš rješenja.

Osim toga, roditeljima uvijek treba nešto novo jer djeca rastu i stalno imaju nove potrebe. A i mladi roditelji žele svom djetetu pružiti najljepše trenutke pa će gotovo uvijek dati novac prije za nešto za dijete nego za sebe.

Vlasnici kućnih ljubimaca također su u kategoriji kupaca koji redovito troše, kao što i mi moramo stalno u trgovinu kupiti nešto za jesti. Vlasnici automobila nerijetko su jako osjetljivi na svoje limene ljubimce te im možete prodavati sitnice za automobil koji će ga unaprijediti. Spojite li ovu kategoriju korisnika s roditeljima, dobili ste ciljanu skupinu koja će obožavati cool stvari za djecu u automobilu.

Nekidan sam vidjela da se neki predmet za automobil za zabavu djece prodaje za 21,90 eura + dostava. Našla sam taj proizvod za kupiti na veliko, cijena po komadu je bila 1,84 dolara. Minimalni broj naručenih artikala je bio 100. Dakle za 184 dolara netko je kupio 100 takvih komada i sad ih prodaje našima, a sudeći po reakcijama, prodaja će biti hit.

Ono što je ovdje bitno je svakako timing jer je sad vrijeme kad brojni roditelji kreću na putovanja s djecom i znaju da je djeci dosadno u autu.

Ne morate samo prodavati proizvode. Danas jako dobro idu edukacije raznih formata i sadržaja. Ljudi žele učiti, i to žele učiti putem onlinea.

Što još možete prodavati drugima, odnosno kako možete zaraditi novac na internetu?

  • izradu video sadržaja,
  • izradu pisanog sadržaja,
  • izradu AI sadržaja,
  • community management,
  • online treninge,
  • recenzije proizvoda,
  • virtualno asistiranje,
  • web dizajn.

Naravno, za sve ovog trebate imati talenta i znanja. Ako ništa ne znate raditi dobro, nemojte ni očekivati zaradu.

Foto: Unsplash

2. Gdje prodavati?

Dvije su opcije:

a) društveni mediji
b) web stranice

Prodaja putem Facebook stranice ili Instagrama ne doživljava se ozbiljnim, a od vas zahtijeva puno više angažmana nego da imate web trgovinu gdje potencijalni kupac može lako pregledati ponudu i naručiti pa na vama ostaje da mu proizvod dostavite.

Napravite vlastitu web stranicu, odnosno pokrenite online trgovinu. Zvuči strašnije nego što doista jest. Jednostavnu web stranicu i online trgovinu možete pokrenuti za 500-ak eura ukupnih troškova ako ima i sami neka znanja, odnosno 1000 eura, ako baš sve prepustite nekoj osobi da vam postavi.

Kreirajte webshop ili webstranicu na WordPress platformi. Postoje brojni gotovi predlošci (Theme Forest je dobar početak da istražite neke od predložaka) koji će vam u startu smanjiti troškove izrade webshopa ili pak možete koristiti neke e-commerce platforme kao što su Shopify, WooCommerce ili Etsy gdje možete postaviti svoju online trgovinu.

Customizirajte je da reflektiraju vaš brend i pobrinite se da korisnik na prvu zna što kupuje te da sve može obaviti na njemu lagan način u svega par koraka.

Proizvod kojeg prodajete treba izazvati želju za kupnjom. Napišite detaljan opis proizvoda, s fokusom na rješenje nekog problema kupca, postavite desetke fotografija koje prikazuju proizvod u upotrebi ciljane skupine, jasno istaknite cijenu, dostavu i način plaćanja te po mogućnosti ponudite neki dodatan benefit za kupnju više proizvoda odjednom ili motivirajte kupce na kupnju naglaskom na limitiranu ponudu.

Brend ime, kao i logotip, možete sami izraditi putem nekih generatora kao što je Namelix. Možete naručiti samo izradu logotipa za 25USD ili za veće iznose imati i brand vodič, grafike za društvene mreže ili dizajn prezentacija.

Ako prodajete edukacije, možete ih ponuditi na različitim platformama. U našoj regiji postoje Masterbox i Eduza, no možete svoje tečajeve postaviti i na Udemyju gdje vam je publika čitav svijet. Ja pak prodajem svoje SEO edukacije putem vlastite web stranice, baš kao i mnogi drugi. Postoje različite mogućnosti i na vama je da odabere koja vam najbolje odgovara.

3. Gdje nabaviti proizvode (ako to prodajete)?

Ne prodajete li usluge ili proizvode koje sami izrađujete, treće važno pitanje jest odakle nabaviti proizvode? Kod velikih trgovaca jer ćete tako imati najveću profitabilnost. Pročačkajte što se nudi na Alibabi i sličnim platformama.

4. Kako doći do kupaca?

Marketing je jako bitna stavka u prodaji. I ne gledajte na marketing kao trošak, već kao investiciju. Jer to i jest.
Najvažnije je detektirati gdje se nalazi vaša ciljana skupina.

Mnogi ljudi pretražuju Google u potrazi za odgovorima, no možete iskoristiti društvene mreže za stvaranje potražnje.
Nakon toga treba detektirati što to boli vašu publiku. Na primjer, kasno proljeće i ljeto je vrijeme kada obitelji kreću na putovanja, a većina ih putuje automobilom. Dulje relacije su zamorne za sve, posebno za djecu. Bol ciljane publike: kako smanjiti dosadu kod djece u vožnji tako da je svima ugodnija?

Vratimo se na već ranije spomenut predmet za automobil za djecu. Riječ je bila o stalku za tablet za sjedalo. Što taj stalak rješava? Dosadu kod djece!

Gdje su se oglašavali? Tamo gdje su roditelji!

Vidjela sam objavu jer me na Facebooku tagirala jedna prijateljica. Komentari ispod objave vrvjeli su upitima, ali i izjavama kako je to baš potrebna i korisna stvar jer smiruje djecu u vožnji. Brojni korisnici, baš kao i moja prijateljica, tagirali su svoje prijatelje da ne propuste ovu fenomenalnu ponudu.

Kliknula sam iz znatiželje i vidjela da se proizvodi prodaje za 21,90 eura te da je dostava 5 eura za područje Hrvatske. Dostava je unutar 7 radnih dana. Dakle, ukupno kao kupac plaćate 27 eura.

Zatim sam otišla na Amazon.de i vidjela da taj isti proizvod mogu naručiti i dobiti kući za 5 dana za 23 eura. Ako odete na kineski Aliexpress ili i voljni ste pričekali nekoliko tjedana, taj proizvod koštat će vas duplo manje nego na Amazonu.

Za prodaju je optimalno da kupite više proizvoda odjednom na Alibabi, to vam u startu smanjuje cijenu proizvoda. Konkretno sam ovaj držač tableta našla za $1.35 – $1.84!

No brojna publika nije poput mene već kupuju direktno od onih koji oglašavaju neki proizvod, baš kao u slučaju ovog držača. Ipak, možda vaše publike nema na Facebooku, već je na TikToku ili LinkedInu. Nerijetko se ljudi zeznu pa krenu s aktivnostima Facebooku i Instagramu iako je njihova publika na nekoj drugoj mreži.

Valja ima na umu da se mnogi proizvodi neće ni olako prodavati putem društvenih mreža, čak i kad pogodite pravu mrežu. Nisu svi proizvodi tzv. instant kupnje.

Ako prodajete nešto što nije trenutna potreba, a posebice se želite fokusirati na dugoročnu prodaju, htjet ćete smanjiti potrošnju vremena na održavanje social media kanala i trošak oglašavanja. Tada je dobro fokusirati se na SEO optimizaciju vlastitog webshopa. Želite da vas pronađu ljudi koji pretražuju na Googleu ono što vi nudite, a nisu još čuli za vas.

Nikako ne zaboravite na recenzije! Recenzije su najveći motivatori kupnje kad se ljudi nećkaju. Podižu kredibilitet trgovca i povjerenje u valjanost proizvoda/usluga te povećavaju konverzije.

Svakako pratite metrike svojih aktivnosti kako bi vam brojke pokazale što najbolje funkcionira za vaš tip biznisa.

Zapamtite: Za start svakog online biznisa treba truda i vremena. I to da možda neće uspjeti iz prve. Ako vam se dogodi neuspjeh, probajte nešto drugo. Mnogim uspješnim ljudima bilo je potrebno nekoliko promašaja da pronađu svoju zlatnu koku.

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Networking je podcijenjen. Jeste li znali da se druženjem s pravim ljudima zapravo možete obogatiti? Evo i kako!

Održana još jedna promocija knjige “Ne radi se o novcu, radi se o nama” u jedinstvenom ambijentu imanja KuSshh na Krku

Planirate investirati u obveznice? Evo koje biste pojmove trebali znati razlikovati ako ste potpuni početnik

Prijava za članice

Pretraga

znn