Zdrav odnos
s novcem

Kako pokrenuti blog i zaraditi i koliko uopće zarađuju blogeri?

Kako pokrenuti blog i zaraditi i koliko uopće zarađuju blogeri?

Poprilično novo zanimanje na našim prostorima diže veliku prašinu, kada se u pitanje dovede njihov honorar. Kako i koliko blogeri zarađuju, kako sklapaju suradnje sa sponzorima i koja je prava istina iza njihovog honorara – saznajte u članku!

Biti bloger, influencer, kreator digitalnog sadržaja, prilično je novo zanimanje na našim prostorima te je kao takvo izloženo neodobravanju i podcjenjivanju. Blogovi mogu biti različiti, a najčešće pokrivaju teme koje ljude zanimaju. Knjige, modne marke, kozmetika i šminka, tehnologija, putovanja… Međutim, kao i svaki drugi posao, ono iziskuje vrijeme, trud i kreativnost autora koji na inovativan način treba predstaviti proizvod tržištu, što znači da kao takvo treba biti i plaćeno.

Kako blogeri mogu zarađivati?

Blogeri-početnici ili oni koji žele izgraditi identitet na društvenim mrežama trebaju se probiti na tržištu među ostalim blogerima. Jedini način kako to uspijevaju jest koristeći se vlastitim načinima promoviranja proizvoda, pristupačnim stavom, jednostavnom i iskrenom komunikacijom s pratiteljima. Time im raste broj pratitelja, odnosno krug ljudi koji im vjeruje, a kada dođu do određene brojke, započinju suradnje sa sponzorima.

Oni mogu biti različiti, ovisno o tome što bloger želi predstavljati na društvenim mrežama (npr. knjiški bloger za sponzore traži izdavače, osoba koja želi promovirati kozmetiku ili šminku dogovara suradnje s drogerijskim markama i sl.)

Važno je napomenuti da svaki sponzor za suradnju ima svoja pravila, stoga ne možemo uopćeno govoriti o tome na koji su način koncipirane suradnje između blogera, s jedne, i sponzora, s druge strane. U svakome slučaju, gotovo svaki sponzor želi da se njegov proizvod tržištu predstavi u što boljem svjetlu, a to često može zasmetati blogerima koji zadržavaju pravo na kritičko mišljenje. To pravo omogućava kreatoru digitalnog sadržaja da iznese svoje iskreno mišljenje, dojam ili recenziju publici, koja će naposljetku njima više vjerovati, nego marketinškoj tvrtki, koja odrađuje marketing velikim korporacijama.

Koliko blogeri zarađuju?

Ovisno o internom dogovoru između sponzora i blogera, autor digitalnog sadržaja na internetu može zarađivati. Ti honorari uvelike ovise o broju pratitelja na društvenim mrežama, vjernosti i aktivnosti publike, kvaliteti predstavljanja proizvoda, broju objava u obliku fotografije i videozapisa, ali i količini kupljenog proizvoda nakon što ga je bloger promovirao.

Često se blogeri i sponzori znaju dogovori za određen popust. Kada vidite da netko preko svojega koda nudi određenu količinu popusta, znajte da on dobiva proviziju od toga. Kako? Recimo da netko promovira modne marke na društvenim mrežama i nudi 15% popusta pri kupnji, uz kod s njegovim imenom i znamenkom, a vi isti iskoristite za kupovinu odjevnog predmeta. Njegova provizija ovisi o cijeni koju ste platili taj proizvod, jer on uzima 15% cijene kupljenoga.

Može li se od toga honorara i živjeti ovisi o veličini i vrsti bloga, zainteresiranosti publike, broju suradnji i kvaliteti predstavljenoga. Što je broj suradnji veći – zarada je veća. Blogeri cijene postavljaju s obzirom na dosadašnje iskustvo i znanje o marketingu na društvenim mrežama, ali i količini usluge koju nude.

Međutim, jesu li im te svote novca dovoljne za svakodnevne potrebe, ne znamo! Kao i u svakom drugom poslu, hijerarhija je važna. Što su njihovi blogovi poznatiji i što imaju veći broj pratitelja na društvenim mrežama – to će uslugu više naplaćivati, zbog velikog broja ljudi koji će ju vidjeti. Uz to, stvorili su publiku koja im vjeruje i spremna je kupiti sve što njihov najdraži bloger preporuči!

Zato, pametno birajte osobu koja će promovirati vaše proizvode, kao i onu osobu kojoj ćete vjerovati na društvenim mrežama!

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Održana još jedna promocija knjige “Ne radi se o novcu, radi se o nama” u jedinstvenom ambijentu imanja KuSshh na Krku

Planirate investirati u obveznice? Evo koje biste pojmove trebali znati razlikovati ako ste potpuni početnik

Malene Rydahl: Istraživanja su pokazala da novac ne utječe na sreću kod samo 1% ljudi

Prijava za članice

Pretraga

znn