Zdrav odnos
s novcem

Kako napisati kvalitetno priopćenje za medije?

Kako napisati kvalitetno priopćenje za medije?

Dobra komunikacija je ključ i tu nema previše filozofije. Osim što, naravno, ima. Sa sobom nerijetko nosimo dva mobitela, laptop, pametni sat na ruci, kupujemo s različitih online platformi u isto vrijeme, koristimo nekoliko društvenih mreža, više kanala za komuniciranje i svjetski se trudimo uvijek i svugdje biti prisutni. Svima nam je jasno da živimo u vrijeme u kojem smo opterećeni informacijama. Ne trebate biti stručnjak za komunikaciju da bi to znali, tako stvari stoje bez obzira koliko godina imali i u kojoj životnoj fazi se nalazili.

Možemo se truditi koliko god želimo, no svejedno nikad nećemo znati sve, vidjeti sve. I to je u redu. Biramo one informacije koje nas interesiraju, koje su nama važne i koje nam unutar prvih nekoliko sekundi uhvate pažnju. Zvuči vrlo jednostavno, no da bi tako i bilo krajnjem čitatelju iza toga leži velika riznica znanja, iskustva i dobrih odnosa.

Foto: Unsplash

U kontekstu komunikacije, priopćenja su bazično sredstvo distribuiranja selektiranih informacija do krajnjeg korisnika i legenda kaže da niti jedan PR-ovac nije još pobjegao od njega. Isto tako, svaki PR-ovac će se složiti da je priopćenje sredstvo sa svrhom. Jeste li novi na tržištu? Ili ste pak dovoljno dugo prisutni da želite promijeniti percepciju javnosti o nekom proizvodu/usluzi? Dobro priopćenje za medije učinkovito prenosi informacije vrijedne objavljivanja na jedan vrlo uvjerljiv način, a uz jasan cilj lakše ćete selektirati informacije, te samim time odrediti ton priopćenja.

Sposobnost prenošenja važnih informacija putem priopćenja za medije može značiti razliku između ostvarenja ciljeva i propuštanja prilika. Nemojte ih propustiti zbog nepotrebnih informacija – ne duljite i držite se bitnog. Novinari nemaju vremena za to. Svaka rečenica trebala bi doprinijeti glavnoj poruci priopćenja. Tekst gradimo po dobro starom principu obrnute piramide. Počnite s najvažnijim informacijama, a nadograđujte s onime što novinari u slučaju manjka medijskog prostora (prvenstveno se to odnosi na tisak) mogu kratiti, bez da to utječe na poruku koju želite prenijeti. Potrudite se da bude objektivno i informativno, bez kićenja i nepotrebnih fraza.

Naslov neka bude privlačan i prenosi bit poruke. Je li potrebno napominjati da uvijek prije treba provjeriti pravopis i gramatiku? Na kraju samog priopćenja ili u tijelu maila, navedite kontakt osobu koja je dostupna za dodatna pitanja. Brza i lako dostupna komunikacija ključna je za izgradnju dobrih odnosa s medijima.

U idealnom scenariju pokušat ćete uvijek personalizirati komunikaciju, prilagoditi priopćenje za svakog novinara ili medijsku kuću. Da, često je to idealan scenarij, ali trendovi kažu kako bi mogao postati i jedini ako želimo da naše informacije nađu put do objave. Personalizacija sadržaja pokazuje da ste uložili trud, da želite razumjeti kako vaša priča odgovara potrebama medija. Dajte im fotografiju koja je samo za njih, izjavu koju smiju koristiti, dogovorite im intervju u kojem će proširiti priču s jedinstvenim informacijama ili iz jedinstvenog kuta. Uvijek pružite novinarima „nešto više“. Osim što će cijeniti to, ovo će sigurno doprinijeti odnosu koji gradite s njima.

A to je dugoročno gledano i ključ za vaš uspjeh.

Tekst je nastao u suradnji PR agencijom Komunikacijski laboratorij.

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Storytelling kao alat za povećanje prodaje: Evo zašto dobra priča zarađuje novac!

Kako utišati unutarnjeg kritičara i zavoljeti sebe?

Dior i torbice od 53 eura – skandal ili senzacionalizam?

Prijava za članice

Pretraga

znn