Zdrav odnos
s novcem

Kako muškarci biraju automobil, a kako žene? Ako žene kupuju više automobila, zašto je dizajn i dalje tako “mačo”?

Kako muškarci biraju automobil, a kako žene? Ako žene kupuju više automobila, zašto je dizajn i dalje tako “mačo”?

Nedavno sam kupila novi automobil i partner mi je pomagao u izboru. I dok je on istraživao i analizirao 100 osobina pojedinih modela i marki vozila i pratio me prilikom probnih vožnji, ja sam se naizgled impulzivno (a dugo sam prethodno razmišljala o tome) odlučila za meni provjereni brend kojeg godinama vozim, model koji mi se svidio i za konkretan automobil presudila je boja (tzv. emotional red). Dok sam čekala da mi automobil isporuče, partner me pitao jel’ ima ovo, jel’ ima ono – pola toga nisam ni pitala, niti sam znala odgovoriti.

No šalu na stranu, u svijetu je podjednak broj žena i muškaraca koji voze. Za Hrvatsku se iskreno ne bih kladila s obzirom na to koliko sam žena na intervjuima za posao pitala voze li i rekle su ne, iako imaju vozačku dozvolu. Ili voze samo u Zagrebu ili samo van Zagreba ili samo po autoputu ili svuda samo ne uzbrdo ili po rotoru i sl.

Prema podacima iz USA iz 2022. čak 62% svih novih automobila kupile su žene, a utjecale su čak na 85% svih kupnji automobila. Pa zašto je onda dizajn i dalje tako mačo, a ankete pokazuju da je ženama bitan i izgled.

Evo još par zanimljivih podataka: ljudi najviše kupuju automobile u dobi 25 do 54 godine, najprodavaniji automobil u svijetu je Toyota Corolla. Koji brend vozi najveći broj bogatih ljudi? Opet Toyota. Toyota nam nije ovo ništa platila i ja slučajno godinama vozim Toyotu.

Muškarci imaju poseban odnos sa svojim automobilom. Neki kažu da svoj automobil doživljavaju kao produžetak svoje osobnosti pa im je zato taj odnos poseban. Automobil im često daje osjećaj moći, slobode, nekima čak i avanture. Ako pitate muškarce kako biraju auto, većina ima slične odgovore: na prvom mjestu je svakako brend automobila, nakon toga slijedi paket opreme, jačina motora i još neke specifikacije, a naravno, neće zanemariti ni troškove održavanja.

Kad smo nedavno radili anketu u Facebook grupi Moj novac, odgovori su bili za oba spola uglavnom isti. Prvo se gleda brend pa tehničke karakteristike, zatim veličina, cijena i sigurnost. Tek 3% žena automobil bira po boji/izgledu. Priznajem da sam u tih 3% i bitan mi je brend i da je crveni. Opet ja i moja emotional red boja.

Ima li razlike među spolovima kad biraju automobil?

Nataša Pevec, voditeljica marketinga u Carwizu nam je rekla:

  • Stil i marka: Muškarci ponekad stavljaju veći naglasak na marku automobila i njezinu reputaciju. Povezivanje s određenom markom može imati važnost, ponekad i osobne prirode. Primjerice, gotovi svi znaju da se Alfa prije često kvarila i vlasnici Alfi i dan danas slušaju šale na tu temu. S druge strane, ako netko vozi BMW postoji stereotip da su vlasnici BMW-a najbezobrazniji u prometu.
  • Performanse i snaga: Muškarci se često povezuju s interesom za performanse i snagu vozila. Brzina, ubrzanje i ukupna vozačka iskustva mogu biti ključni faktori. Što to zapravo znači? U narodu se to kaže “Koliko konjskih snaga ima?”, ali, zašto je to toliko važno? Jednostavno, ako je netko baš veliki ljubitelj automobila, važno mu je ubrzanje.
  • Tehničke značajke: Tehničke inovacije i napredne značajke, poput najnovijih informacijsko-zabavnih sustava svakako nisu za zanemariti. Muškarcima auto dođe poput igračke u odrasloj dobi. Još kao mali su sanjali o njemu i u ranoj dobi se igrali s autićima, a kasnije to nastave kroz razne igrice na računalu ili postanu fanovi raznih utrka poput rallya.
  • Troškovi i održavanje: Iako ovo može biti relevantno za oba spola, muškarci se često usredotočuju na financijske aspekte koji uključuju troškove održavanja, goriva i osiguranja, pri tome uzimajući u obzir da popravci nekih automobila mogu biti jako skup sport. Također, skloniji su aute dodatno opremiti nakon kupnje – primjerice drugačije felge.

Foto: Carwiz

S druge strane, sami smo dodatno istražili kako na odabir automobila gledaju žene.

Na prvom mjestu je sigurnost. Ankete pokazuju da žene cijene povišena sjedala, kameru iza za lakše parkiranje, oznake za mrtvi kut i slično.

Ženama je bitno da auto što manje troši te atraktivan izgled izvana – tu spada i boja i onih 3% iz naše ankete, pa i ja! 🙂

Dakle, sigurnost, dizajn i niska potrošnja, to je ženama bitno. Naravno nije svima sve jednako bitno, ovisno o fazi života jesu li majke i načinu života, jesu li često na putu ili dr. i u svakom slučaju – ženama je važno da im i automobil olakša život.

Da zaključimo, kupnja automobila velik je izdatak i oba spola mu pažljivo pristupaju, no svatko iz svog kuta. A žene suprotno uvriježenim stereotipima kupnja automobila ne donose odluku o kupnji bazirano na emocijama, već su vrlo informirane prije same kupnje. A ja sam čini se, opet iznimka. 🙂

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
što genercija z više ne kupuje

Generacija Z otkriva što više neće kupovati: Evo kako TikTok trend svjesne potrošnje mijenja navike potrošača

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Prijava za članice

Pretraga

znn