Zdrav odnos
s novcem

Kako dobiti novac od poslovnih anđela?

Kako dobiti novac od poslovnih anđela?

Pronaći investitora za Vašu poslovnu ideju nije jednostavno, no nalaženje za vas pravoga investitora može biti još izazovnije. Treba vam novac, ali bi vam puno pomoglo i iskustvo nekoga tko je sam prošao poduzetnički put, uspješno izgradio svoj poslovni pothvat i osigurao financiranje (a sve češće napravio i exit).

Ako imate inovativnu poslovnu ideju i prepoznajete da novac nije jedino što vam treba, vaša adresa su poslovni anđeli.
To su poslovni ljudi koji u zamjenu za vlasnički udio investiraju svoj novac u firme koje su u ranoj fazi razvoja, ali imaju veliki potencijal rasta i značajnoga povrata investicije. Zanima ih često globalni potencijal. Dobra vijest je da ih u Hrvatskoj ima sve više! No, prije nego im pristupite, bitno je da razumijete što takvi investitori od vas očekuju.

Poslovni anđeli obično selektiraju poslovne pothvate u koje žele uložiti prema nekoliko kriterijajedinstvenoj ideji, propulzivnoj industriji koja ih zanima (ili imaju iskustva u njoj i dobro je poznaju ili se radi o brzorastućoj industriji) te odličan tim – ključni ljudi koji vode firmu moraju imati izvrsne vještine, iskustva i znanja te sposobnosti da mogu uspješno implementirati poslovnu ideju i ostvariti zadane ciljeve.

To su najčešće i glavni razlozi odluke za ulaganjem, no pored toga, poslovne anđele mogu ponekad privući i projekti društvene važnosti tzv. Social impact, ako imaju potencijal rasta i šireg utjecaja na društvo.

Kada prezentirate svoju ideju, najprije prezentirate sebe i svoj tim, jer ulagače zanima kakva iskustva, štoviše ne samo uspjehe, nego i neuspjehe imate iza sebe, iz kojih ste nešto naučili, pa iste greške nećete ponovno ponavljati. Ne trebate se bojati biti otvoreni i sramiti se padova (to je konačno i kod nas passee, jer ovi ljudi to zapravo razumiju i vrednuju), pogotovo ako možete objasniti što ste iz istih naučili te demonstrirati da ste iz takvog iskustva izašli mudriji i snažniji i bili se u stanju ponovno dići i krenuti dalje.

Foto: Pexels

Poslovni anđeli žele procijeniti i koliko ste spremni riskirati. Što ste vi kao osnivač(ica) uložili ? Jeste li uložili samo svoje vrijeme ili i vlastiti novac (i ako da, koliko)? To govori u prilog tome koliko vjerujete u svoju poslovnu ideju.

Važno je dobro prezentirati svoj poslovni plan kroz prodajnu prezentaciju (tzv. Sales pitch), koji sadrži sve važne elemente za razumijevanja razvoja i plasiranja proizvoda/usluge te njegove prodaje, počevši od analize tržišta, konkurencije, jedinstvenosti proizvoda, SWOT analize te posebno potencijala rasta u brojkama (financijski plan sa projekcijama rasta) kako bi investitor razumio o čemu se tu zapravo radi i procijenio dobru priliku za ulaganjem i povratom svoje investicije. To ne treba biti duga i komplicirana prezentacija, već kratka i jasna da onaj tko nije u to upućen kao vi, može brzo razumjeti bit.

Imajte na umu da poslovni anđeli često investiraju grupno tzv. sindicirano, jer tako smanjuju rizik pas toga više poslovnih anđela može investirati manje uloge do ciljanoga iznosa, a vi od toga možete dodatno profitirati dobivanjem više različitog korisnoga iskustva. Često je to slučaj kada pristupate Udruženjima poslovnih anđela (kod nas je to CRANE) ili pak poslovnim anđelima, koji se međusobno dobro znaju i neformalno udružuju pri investiranju u zanimljive projekte. Kada jedan poslovni anđeo sazna za dobru priliku, često poziva druge anđele, koje cijeni i vjeruje da mogu doprinijeti, da se pridruže u investiranju.

Dobro ste se pripremili, no ne znate kako naći poslovne anđele koji bi investirali u vašu ideju?

Internet istraživanje će vam pomoći da dođete do informacija, koje firme su kod nas već privukle poslovne anđele, pa ćete opet lako saznati tko su. Proučite njihov background, što su sami do sada napravili i procijenite da li bi vama odgovarali.

Ne ustručavajte se kontaktirati ih preko Linkedin-a, odlaskom na start-up konferencije, start-up inkubatore. Povezivanjem možete doći do svakoga (u svijetu je to obično u 6 koraka – 6 degrees of separation, a kod nas nije više od 3), jer sigurno kroz kontakte u samo nekoliko koraka možete doći do tih ljudi.

Uvjerite ih da ste vi i vaša ideja prava investicija za njih! Sretno!

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Networking je podcijenjen. Jeste li znali da se druženjem s pravim ljudima zapravo možete obogatiti? Evo i kako!

Održana još jedna promocija knjige “Ne radi se o novcu, radi se o nama” u jedinstvenom ambijentu imanja KuSshh na Krku

Planirate investirati u obveznice? Evo koje biste pojmove trebali znati razlikovati ako ste potpuni početnik

Prijava za članice

Pretraga

znn