Zdrav odnos
s novcem

Kada dati otkaz zaposleniku s kojim nismo zadovoljni: Nema smisla da u vlastitu firmu dolazite s grčem u želucu

kako-dati-otkaz

Kada dati otkaz zaposleniku s kojim nismo zadovoljni: Nema smisla da u vlastitu firmu dolazite s grčem u želucu

Zapošljavamo ljude zbog vještina, ali otpuštamo ih zbog nečeg drugog

Razmislimo malo o situaciji kada intervjuiramo kandidata prilikom zapošljavanja. Glavne činjenice koje doprinose samom zapošljavanju su one koje proizlaze iz životopisa i generirane su od strane kandidata. Iako nam životopis daje pregled vještina, edukacija i iskustva, ipak su to informacije koje nam prezentira zaposlenik.

Sličan je postupak i prilikom kupnje polovnog automobila. Prodavač nam prezentira cijeli niz prednosti ali ipak, u većini slučajeva, automobil odvezemo kod vlastitog mehaničara na pregled.

Zbog čega zapravo dajemo otkaz zaposlenicima?

Uglavnom se odluke o zapošljavanju temelje na vještinama i iskustvu kandidata, dok se odluke o otkazu donose zbog loše motivacije i brzine učenja.

Zaposlenici se ne otpuštaju niti oni daju otkaz zbog životopisa. Odlaze iz tvrtki zbog toga što se jednostavno ne uklapaju u taj posao.

A što je to pošlo po krivu ukoliko imaju dobre vještine, često se zapitamo? Zaposlenikova motivacija i vrijednosti koje dijeli s tvrtkom često nisu usklađeni. I, lako nam je ući u zabludu – ali ima znanje i vještine, dat ću mu još malo vremena.

Sjećam se bivšeg kolege iz računovodstva koji ima izvrsno znanje, vještine i radno iskustvo. Bio je najbolji kandidat i isticao se među ostalima. Međutim, nakon tri mjeseca je dao otkaz.

U razgovoru s njim, shvatila sam da ga guši rutina i ponavljajući poslovi koji su mu bili dio svakodnevnice. Kasnije, nakon što smo napravili procjenu ponašanja, shvatili smo da je njegova osnovna potreba za dinamikom, slobodom i multitaskingom oprečna zahtjevima posla.

Srećom, otkaz je nastupio nakon samo tri mjeseca i navedeni primjer je svijetli.

Češće se događa da zaposlenik u strahu od gubitka radnog mjesta ostaje na istom i uvjerava nas da to može, a vlasnik ili osoba zadužena za ljudske resurse idu linijom manjeg otpora jer će se situacija popraviti.

Još jedan aktualan primjer je poduzetnica s dva zaposlenika. Vlasnica i radnik drže 80% posla, dok je zaposlenica zadužena za 20% koji samostalno drži. U posljednje vrijeme, zaposlenica svaki dan kasni, nezadovoljna je plaćom, oštra je i zahtjevna u komunikaciji.

Vlasnica je svjesna da otkazom zaposlenici gubi 20% prihoda i linijom manjeg otpora – tolerira i pomalo ignorira zahtjeve zaposlenice.

Ukoliko se ovakvo ponašanje i atmosfera u firmi nastavi, ne samo da će izgubiti 20% ukupnog prihoda već će sigurno gubitak biti veći. Nije zanemarivo ni da negativni utjecaj doprinosi i lošem osjećaju ostatka tima, a loš osjećaj i nezadovoljstvo siguran su generator gubitka motivacije i produkcije.

Rješenje je ili promjena ponašanja zaposlenice što je upitno je li moguće ili otkazivanje istoj bez obzira na gubitak poslovanja.

Jednom kada ste u sebi donijeli odluku o otkazu – vrijedi samo jedno pravilo – neka otkaz bude što brži. Naravno, poštujte Zakon o radu. Čak je ponekad manja šteta ispoštovati Zakon o radu i platiti sve, a da zaposlenik nema obvezu dolaska na posao. Jer jedna trula jabuka začas pokvari cijelu gajbu.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Wall Street porastao uz prevagu kupaca, ali ekonomski podaci nameću dozu opreza

Trinaest lekcija za budućnost FinTecha: Što nas je Money Motion 2025 naučio o digitalnim financijama u Europi

Nije svako zlo za zlo: Pouke koje nam donosi bolest

Pretraga

znn