Zdrav odnos
s novcem

Isplati li se uložiti u apartmane? Donosimo 10 prednosti za sve iznajmljivače

Isplati li se uložiti u apartmane? Donosimo 10 prednosti za sve iznajmljivače

Rijetko ćete čuti vlasnika apartmana kako se hvali odličnom sezonom i kako je zadovoljan svojim poslovanjem. Češće ćete čuti kako su podignuti iznosi paušala, kako su čistačice podigle cijene svojih usluga, kako su praonice rublja preskupe, kako je ovaj posao sve manje isplativ i slično.

Sve je to istina. Ali isto tako broj apartmana iz godine u godinu neprestano raste i to dvoznamenkastim brojevima. Svi koji imaju ikakvu mogućnost ulaganja u privatni smještaj to i rade.

10 prednosti ulaganja u apartmane

1. Moramo imati čisto vlasništvo

Kako bi se mogli baviti turističkim najmom, trebamo kategorizirati objekt koji mislimo staviti na turističko tržište. Da bi objekt bio kategoriziran, jedan od osnovnih uvjeta je imati uporabnu dozvolu i vlasništvo 1/1. Ako i nismo vlasnik 1/1, potrebno je dobiti suglasnost osobe koja je vlasnik ili je s nama u suvlasništvu.

Ako još nemamo riješene odnose unutar obitelji vezane za vlasništvo nad nekretninama, ovo je odlična prilika za započeti ovu temu.

Možda i ne znamo da primjerice naša zgrada nema uporabnu dozvolu. A nema je ukoliko je primjerice susjed zatvorio balkon, proširio stan na vrt, izravnao krov u potkrovlju i slično. Nažalost, mnogi saznaju da njihova zgrada nema uporabnu dozvolu tek kad dižu kredit i trebaju banci priložiti uporabno dozvolu za zgradu u kojoj se nalazi stan kojeg daju u hipoteku.

2. Sigurno ulaganje

Svaki posao nosi određeni rizik. Ali od raznih poduzetničkih pothvata u koje ste se upustili ili se planirate upustiti, ovo je jedan od najmanje rizičnih u svakom pogledu.

Često je pitanje, koji su apartmani ili kuće za odmor najbolji? Predrasuda je da najbolje prolaze oni koji su prvi red uz more ili koji su u centrima velikih gradova. Takve nekretnine se najlakše prodaju, odnosno iznajmljuju, ali ne moraju i najbolje. Osim toga, to su nekretnine koje zahtijevaju izuzetno visoka ulaganja.

Najbolje prolaze oni apartmani i kuće za odmor u koje se ulaže najviše rada. Imamo brojne primjere gdje se brže isplati kuća za odmor na kontinentu u šumi, nego ona koja je prvi red uz more.

Isto tako, imamo brojne primjere gdje više zaradi apartman u manjem kontinentalnom gradu nego apartman na obali. Tajna je, naravno, u angažmanu vlasnika.

3. Rast cijene nekretnine

Oduvijek su cijene nekretnina bile u stalnom porastu stoga je to u Hrvatskoj jedno od najisplativijih ulaganja. Cijene tih nekretnina trenutno rastu u nebo, a svi pokazatelji idu u smjeru daljnjeg rasta.

Malo je investicija u zadnjih pet godina koje se mogu mjeriti sa stanovima i kućama za odmor.

4. Imamo mjesto za ljetovanje/zimovanje

Ulaganje u apartman ili kuću za odmor na moru, ukoliko živimo na kontinentu, može značiti i osigurano mjesto za ljetovanje. Ovo je posebno zanimljivo onima koji nemaju obitelj na moru, imaju malu djecu i aktivne bake. Odlična je i prilika da nam djeca provedu čitavo ljeto na moru.

A kad počnu vrtić ili škola, možemo u pred i post sezoni iznajmljivati kako bi pokrili godišnje troškove režija i održavanja.

Isto tako, ako volimo snijeg, a živimo na moru. U postpandemijskom periodu ovo je sve zanimljivije među onima koji žive na moru.

Foto: Pexels

5. Mali porezi

Ako smo mali poduzetnik, ovaj dio će nam biti najprivlačniji.

Kao mali poduzetnik znamo koliko plaćamo doprinose, porez i slično. Kao mali iznajmljivač plaćamo paušalnu turističku pristojbu po krevetu, paušalni porez po krevetu i turističku članarinu.

Nakon što to platimo, čitava zarada ide nama, nema nikakvih dodatnih poreza, prireza i ostalog. I tako sve dok ne pređemo prag PDV-a od 40.000,00 €.

Loše je što nam svi ostali troškovi: režije, čišćenje, pranje posteljine, provizija portalima i slično ne idu u nikakve priznate troškove, ali oni ovise o popunjenosti i puno toga možemo samostalno odraditi.

6. Keš

Na kraju sezone ili godine, kad platimo paušalne pristojbe, ostaje nam čisti novac na koji ne plaćamo ni poreze, ni prireze.

7. Poligon za djecu

Kao vlasnici apartmana ili kuće za odmor možemo djecu od najranije dobi uključiti u poduzetništvo.

Većina turističkih djelatnika na obali je svoju karijeru započelo najčešće između 8-12 godina i to na način da su najprije nosili prijavnice u turističku zajednicu za prijaviti goste, pa su pomagali pomesti oko kuće, nositi prljavu posteljinu. Kako su odrastali, mijenjao im se opis poslova.

Napredovali su čišćenjem apartmana, pranjem i peglanjem posteljine, dočekivanjem gostiju i kao kruna iznajmljivačke karijere – punjenje apartmana (ovo je slijedilo kad bi postali studenti).

8. Održavamo nekretninu koju smo naslijedili

Mnogi naslijede nekretnine s kojima nemaju viziju što bi radili, a žao im je prodati naslijeđeno, posebno ako imaju emocije prema toj nekretnini.

U nekim godinama imamo malu djecu, kredit za stan, auto, želimo putovati, investirati u nove projekte i nasljeđivanje kuće nam zna biti samo teret. Osim naravno, ako smo naslijedili kuću u traženoj turističkoj destinaciji.

Zadnjih godina se znatno promijenila uloga lokacije u uspješnosti, odnosno isplativosti turističkog iznajmljivanja. Danas imamo sve više primjera kuća na selima koja su daleko od turističkih atrakcija, a koja ostvaruju značajne prihode od turističkog najma.

Postavljanje ovakvih kuća na turističko tržište će nam naslijeđenu nekretninu valorizirati na više načina: imati ćemo novac za održavanje, nešto ćemo čak i zaraditi na njoj, kad je prazna ćemo češće dolaziti i na taj način doprinijeti oživljavanju ili održavanju života destinacije u kojoj se ona nalazi, angažirati ćemo lokalno stanovništvo koje će početi razmišljati o turizmu kao dodatnoj djelatnosti… Sve to dovodi do ostanka lokalnog stanovništva u ruralnim krajevima.

9. Pasivni prihod

Turističko iznajmljivanje apartmana i kuća za odmor može biti i pasivni prihod. Ukoliko želimo da nam to bude pasivni prihod, moramo znati da ćemo imati znatno manje prihode od mogućih.

Prihodi od ove vrste najma se mogu gotovo izjednačiti s dugoročnim najmom (ako se primjerice radi o apartmanu u gradu. Ako se radi o apartmanu u turističkom mjestu na otoku, onda ne možemo baš računati na dugoročni najam) stoga je važno promisliti jesmo li spremni i želimo li turistički najam voditi kao pasivni ili aktivni prihod. To ovisi o mnogo faktora, a najviše o vremenu koje imamo na raspolaganju.

10. Temelj za nove projekte

Kad se bavimo turističkim najmom, posebno ako nam to nije pasivni prihod nego mnogo aktivnosti radimo samostalno, steknemo nove vještine.

Ako smo uz to već poduzetnik ili imamo poduzetnički duh, vremenom ćemo vidjeti brojne mogućnosti širenja.

Najčešće vlasnici apartmana počinju:

  • voditi tuđe apartmane i vremenom otvore turističku agenciju,
  • surađivati s tvrtkama za transfer i vremenom otvore vlastitu tvrtku za transfer,
  • otvarati rent a car ili rent a bike agencije, suvenirnice, agencije za organizaciju vjenčanja ili evenata, praonice, agencije za čišćenje, integralne hotele, pa čak i građevinske tvrtke.

Što više iskustva imaju, to su ideje sve bolje, veće i sve ih je lakše realizirati.

Osim što imaju odličan poticaj za nove poduzetničke pothvate, iznajmljivači pozitivno utječu na poslovanje i širenje mnogih tvrtki: od građevinskih, trgovačkih, auto industrije i slično i to ne samo kao kupci roba i usluga koje su i potrebne da bi uspješno poslovali, već imaju gotovinu kojom mogu kupovati robe i usluge kojima će povećati kvalitetu vlastitog života i poslovanje svih onih koji takve robe i usluge prodaju.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podjelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Jere Dumanić: Cilj nam je postati nacionalni brend koji će pružati vrlo kvalitetne usluge mobilnih autopraonica diljem Hrvatske

Poduzetnik ste i nemate vremena? Katarina Zubatović otkrila je zašto vam treba virtualni asistent, ali i kako postati jedan

Hustle kultura: 3 načina kako da se rasteretite od ovog zabrinjavajućeg trenda

Prijava za članice

Pretraga

znn