Zdrav odnos
s novcem

Isplati li se biti virtualni asistent u Hrvatskoj?

Isplati li se biti virtualni asistent u Hrvatskoj?

Zanimanje virtualnog asistenta doživjelo je pravu malu revoluciju u Hrvatskoj. Od potpunog nepoznavanja pojma virtualni asistent ne tako davne 2020. godine, do cijele jedne industrije ljudi koji pružaju poslovne usluge na daljinu, koristeći svoju opremu i radeći od doma.

Virtualni asistenti u Hrvatskoj danas surađuju s domaćim poduzetnicima kojima najčešće pomažu oko zadataka iz područja administracije, operative, organizacije i marketinga. Mahom su to visokoobrazovane žene koje imaju prethodno radno iskustvo iz srodnih područja, a sada svoje usluge nude samostalno putem vlastitih obrta ili tvrtki.

100 novih virtualnih asistenata u Hrvatskoj godišnje

Točan broj virtualnih asistenata koji svoje usluge pružaju u Hrvatskoj nemoguće je odrediti jer ne postoji službeni registar virtualnih asistenata, no rezultati istraživanja pokazuju da danas u Hrvatskoj ima oko 400 aktivnih virtualnih asistenata.

 

Promatrajući trend rasta broja virtualnih asistenata kroz godine vidimo da Hrvatska dobije oko 100 novih virtualnih asistenata godišnje.

Brza i laka zarada nije glavni motiv za ulazak u ovaj posao

Prosječna cijena sata usluge virtualne asistencije u Hrvatskoj porasla je s 15,26 eura 2020. godine na 20,50 eura po satu 2023. godine.

Ako računamo da virtualni asistent u prosjeku naplati 3 sata dnevno jer naplaćuju isključivo efektivne, tj. produktivne sate, dolazimo do prosječnih mjesečnih (bruto) prihoda od 1.230 eura (3 sata x 20 radnih dana x 20,50 EUR).

Kada taj bruto iznos usporedimo s prosječnom mjesečnom isplaćenom neto plaćom po zaposlenome u pravnim osobama u Hrvatskoj koja je za travanj 2023. godine iznosila 1.122 eura jasno je da se većina virtualnih asistenata neće brzo i lako obogatiti baveći se samo virtualnom asistencijom.

Fleksibilnost radnog vremena, samostalnost prilikom odabira klijenata i poslova te mogućnost rada od doma su za većinu virtualnih asistenata razlozi zbog kojih odabiru raditi taj posao. Usprkos činjenici da se virtualnom asistencijom neće lako obogatiti, samostalnost i fleksibilnost ih čine jako zadovoljnima.

Strah od promjena i novih načina suradnje glavna kočnica rastu

Broj domaćih poduzetnika koji su spremni krenuti u suradnju s virtualnim asistentima stagnira usprkos sve većoj informiranosti. Iako im suradnja s virtualnim asistentima može donijeti znatne uštede i pomoći u rastu i razvoju poslovanja, većina će radije i dalje podnositi svakodnevnu preopterećenost na koju su navikli nego uvesti promjene i inovacije u svoje poslovanje.

Zato virtualnim asistentima ne preostaje drugo nego i dalje educirati domaće tržište, i to ne samo u smjeru informiranja o tome da virtualni asistenti postoje, već konkretnije u smjeru pomoći malim poduzetnicima da se ohrabre i nauče delegirati svakodnevne operativne zadatke.

Više informacija o virtualnim asistentima u Hrvatskoj pronađite u detaljnom istraživanju.

_____________
O istraživanju:

Istraživanje proveo: Go2human Hub (Go2human Hub je brand Ljudomata; LJUDOMAT, obrt za usluge, vl. Sanja Veletanlić). U Go2human Hubu spajamo virtualne asistente i tvrtke i pomažemo im izgraditi dobar i pouzdan poslovni odnos.

Uzorak: Ukupno 433 ispitanika, od toga 104 virtualnih asistenata.

Svrha istraživanja: utvrđivanje činjeničnog stanja i spremnosti hrvatskog tržišta na korištenje i pružanje usluga virtualne asistencije u 2023. godini. Istraživanje je provedeno nastavno na vol. 2 istog istraživanja provedenog 2021. godine i vol. 1 iz 2020. godine.

Način istraživanja: ispitanici su putem interneta odgovarali na upitnik koji se sastojao od tri grupe pitanja:

  • opća socio-demografska pitanja (9 pitanja)
  • pitanja za ispitanike koji su se deklarirali kao virtualni asistenti (24 pitanja)
  • pitanja za sve ostale ispitanike (oni koji nisu virtualni asistenti) (14 pitanja)

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Stručnjaci dijele tajne SEO optimizacije i digitalnog marketinga uživo u Zagrebu

BDP će do kraja 2024. rasti na 3,5 posto

Znate li što je to surferski mentalitet i kakvu poveznicu ima s biznisom?

Prijava za članice

Pretraga

znn