Zdrav odnos
s novcem

Gea Kariž: Money Motion konferencijom želimo pozicionirati Hrvatsku na karti financijske industrije

Gea Kariž: Money Motion konferencijom želimo pozicionirati Hrvatsku na karti financijske industrije

Gea Kariž direktorica je marketinga u Mastercardu u Hrvatskoj, jednog od organizatora Money Motion konferencije koja će se 09. i 10.03. održati u Zagrebu.

Što nam je otkrila o nadolazećoj konferenciji, trendovima u fintechu, ali i o vlastitom odnosu s novcem, pročitajte u nastavku!

  • ŽIN: Gea kako je išao tvoj poslovni put i čemu si sada najviše posvećena?

Gea: Kad malo bolje razmislim, bio je to dosta vrludav put, ali mi se trenutni cilj čini baš kao mjesto na kojem sam trebala biti. Naime, završila sam Filozofski fakultet, a nakon toga završila u prodaji i marketingu pri čemu se već neko vrijeme čvrsto držim financijske industrije.

Znam da mnogima riječ financije zvuči dosadno, ali kad zagrebete malo u taj sektor shvatite koliko tu interesantnih stvari ima. Zato mi se čini da je baš trebalo biti tako da sam učionicu zamijenila sobama za sastanke, a skripte poslovnim prezentacijama.

  • ŽIN: Zašto Money Motion konferencija? Kako je nastala potreba za njome i koji je cilj?

Gea: Financijski sektor se u zadnjem desetljeću značajno promijenio. Napokon izlazimo iz čvrstih i tradicionalnih okvira i krećemo se u skladu s inovacijama koje nam donose digitalizacija i dostupnost informacija. O svemu tome je potrebno pričati jer je najbolje znanje ono koje dobivamo iz iskustava, svojih ili tuđih.

Upravo zato je i nastala ova konferencija, a njome ujedno želimo i pozicionirati Hrvatsku na karti financijske industrije. Često možemo čuti da smo mala država za velike stvari. I fintech je jedna od tih velikih stvari.

Foto: Gea Kariž

  • ŽIN: Da svima pojasnimo, što se točno krije iza pojma fintech?

Gea: Najjednostavnije rečeno – financijska tehnologija. Malo šire rečeno – riječ je o tvrtkama koje uz pomoć inovativnih i modernih tehnologija nama pojedincima nude praktične, tehnološke zamjene za standardne bankarske usluge koristeći pritom internet, pametne telefone, razne softvere…

  • ŽIN: Što je sve novo? Kakvi su trendovi u fintechu?

Gea: Financijska, a posebice bankarska industrija prolazi kroz radikalne promjene potaknute pojavom fintecha, promjenom poslovnih modela, osnaživanjem regulative, ali i sve većih pritisaka oko usklađenosti tehnoloških procesa.

Pojava fintecha i nebankarskih startupa mijenja odnos snaga, prisiljavajući financijske institucije da preispitaju svoje modele poslovanja.

Cilj nas u Mastercardu nije samo omogućiti bankama pružanje sigurnijih i prikladnijih sustava, tj. usluga plaćanja kroz njihove aplikacije, već i uspostaviti ekosustav plaćanja koji svim dionicima, posebice novima, donosi jednake uvjete i sigurnost. U tom smislu, fintechove ne promatramo kao konkurenciju, već dapače, oni su partneri i to partnerstvo gradimo na temelju zajedničke suradnje.

Mi smo primjerice pokrenuli Mastercard FinTech Express, svojevrsni digitalni inkubator koji stvara uzbudljive i raznolike nove suradnje, ali istodobno tradicionalnim financijskim institucijama pruža nove proizvode i usluge. Fintechovi su nadolazeća prilika za cjelokupan sektor.

  • ŽIN: Kako sve to konkretno pomaže svakodnevno običnim ljudima, ali i poduzećima?

Gea: Pa evo vrlo plastičan primjer – ako ste danas otišli na bankomat ili ste platili račun preko mobilnog bankarstva, koristili ste alate fintecha. To je korisno i nama kao individualcima, ali i poduzećima samo što često uopće ne razmišljamo o sustavima koji stoje iza nečega što nam olakšava svakodnevnicu. Fintech je zapravo svugdje oko nas i vjerujte, kad krenete malo analizirati, shvatite koliko nam čini život jednostavnijim.

  • ŽIN: Kako smo mi portal na kojem se otvoreno govori o novcu i podjednako nas prate i muškarci i žene, voljeli bismo da s nama podijeliš i neke svoje stavove i iskustva oko novca. Kakav je tvoj odnos prema novcu i je li se on mijenjao s godinama?

Gea: Iz svojih cipela bih rekla da je to zdrav odnos, ali kao za mnogo stvari u životu tako i odnos prema novcu i percepcija istog ovisi o nama samima, životnim navikama koje smo dobili u naslijeđe, kao i onima koje smo stekli i mijenjali putem.

Nisam baš, kad je novac u pitanju, otvorena prema svemu i svačemu, rekla bih da sam blago konzervativna. Ne rasipam ga, ali to s druge strane ne znači ni da si neću priuštiti neke stvari koje me vesele. Kupnja boce dobrog vina nikako nije rasipanje, zar ne?

  • ŽIN: Što bi voljela da ti je netko rekao dok si bila mlađa?

Gea: Voljela bih možda da sam imala suvislu financijsku edukaciju prilagođenu dobi kao i dostupnost informacijama i izborima koje imam danas. Zaista vjerujem da je edukacija iz nekih životnih stvari poput financijske ili medijske pismenosti poprilično važna za svakodnevnicu.

  • ŽIN: Što si naučila o novcu od svojih baka i djedova te roditelja, a što si prenijela dalje na djecu?

Gea: Mi smo, rekla bih, živjeli onaj klasičan život brojnih hrvatskih obitelji – trošili smo koliko smo imali, nismo investirali i to mi je možda malo žao.

Ja se danas trudim svoju djecu naučiti da novac ne shvaćaju olako i dosta smo dosljedni i čvrsti u kontroli potrošnje. Mada, možda možemo biti i više 😊. Želim osvijesti djecu o vrijednosti novca i znanja koje dolazi s trudom.

  • ŽIN: Vizija našeg portala su Financijski neovisne žene. Koja je tvoja poruka našim čitateljicama i čitateljima?

Gea: Smatram da je financijska neovisnost jedan od ključnih elemenata u rastu i napredovanju svakog čovjeka. Znamo često čuti da novac kvari ljude i nikad mi nije bilo jasno zašto ljudi u to vole vjerovati. Mislim da što više novca netko ima, ima bolju šansu ulaganja u stvari koje ga zanimaju i u kojima uživa, a to onda djeluje na naš cjelokupan život.

Ali ipak, mislim da trebamo biti svjesni realne financijske situacije i živjeti u skladu s tim. Na kraju dana, znamo svi da sreća nije (samo) u novcu.

Foto: Privatna arhiva Gee Kariž

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Božić pod opsadom konzumerizma

Božić pod opsadom konzumerizma: Jesmo li zaboravili pravo značenje blagdana?

Prijava za članice

Pretraga

znn