Zdrav odnos
s novcem

Empatija u liderstvu: Slabost ili snaga?

Empatija u liderstvu: Slabost ili snaga?

Empatija se definira kao sposobnost razumijevanja emocija drugih ljudi i primjerenog reagiranja na te emocije, tj. možemo zamisliti kako bi se osjećali da smo u situaciji neke osobe. Već od prvih dana života ključno je razvijati empatiju kod djece jer razvojem empatije stvara se osjećaj sigurnosti, grade se snažne veze s drugim živim bićima i prihvaćanja, gradi se emocionalna snaga i stabilnost.

Kod djece kojima je razvijana empatija, u odrasloj dobi može se primijetiti da ostvaruju veći osobni i poslovni uspjeh, imaju bolju mogućnost razumijevanja drugih ljudi, veći uspjeh u liderskim pozicijama, veze i odnose koji su snažniji, zadovoljni su i harmonični te imaju veću razinu otpornosti na stres.

Često se zna dogoditi da se miješaju pojmovi empatije i suosjećanja. Za razliku od empatije, suosjećanje je kada netko ima razumijevanje za osjećaje drugih, no ne mora nužno dijeliti emociju ili perspektivu druge osobe.

Ako se vratimo na empatiju u poslovnom svijetu, je li ona snaga ili slabost?

Kad članovi tima razumiju kako se drugi osjećaju i što misle, poboljšava se komunikacija jer se bolje interpretira poruka i poboljšava reakcija na nju, a samim time smanjuje se rizik od nesporazuma. U slučaju konflikta lakše je doći do rješenja jer se u obzir uzmu potrebe svih strana. Članovi tima koji su empatičniji spremniji su pružiti podršku i pomoći kolegama kad je potrebno što potiče timsku solidarnost, interakciju i zajedničku odgovornost te ojačava timsku dinamiku. Samim time se jača povjerenje unutar tima kada imate osjećaj da vas drugi članovi tima razumiju i brinu o vama.

Kada tim ima osjećaj da su emocije prepoznate i važne, potiče se proaktivnost, želja za uključenosti i posvećenosti timskom cilju. Isto tako timovi koji potiču empatiju u pravilu su kreativniji u generiranju inovativnih ideja jer razumijevanje različitih perspektiva potiče kreativan pristup rješavanju problema.

Empatija gradi snažne međuljudske odnose, a osjećaj da vas drugi razumiju i podržavaju potiče snažan osjećaj pripadnosti i zajedništva. U novije vrijeme postoji mnoštvo istraživanja koje pokazuju i dokazuju važnost empatije i pozitivne utjecaje na razvoj tvrtke, povećanje produktivnosti i zadovoljstva, a samim time i ostvarenje rezultata i ciljeva.

Bitno je znati i postaviti granice u empatiji kako se ne bi usmjerili prema nekoj od negativnih strana poput apatije.

Ono što je meni empatija donijela je osobna stabilnost, snaga, bistar um i mogućnost samoregulacije u stresnim situacijama što me je posljedično učinilo sretnijom, mirnijom i kreativnijom. Poticanje empatičnog pristupa unutar mog tima, prema tržištu i sjedištu ili ostalim odjelima donijelo je samo pozitivne rezultate. Povećalo se međusobno razumijevanje, podrška i zajedništvo u ostvarenju ciljeva. Povećalo je zadovoljstvo i kreativnost. Posljedično i ostvarenje vrhunskih rezultate u svim odjelima i svim razinama.

Vjerujem da se sada već može zaključiti moj stav o empatiji!

Foto: Unsplash

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podjelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Jere Dumanić: Cilj nam je postati nacionalni brend koji će pružati vrlo kvalitetne usluge mobilnih autopraonica diljem Hrvatske

Poduzetnik ste i nemate vremena? Katarina Zubatović otkrila je zašto vam treba virtualni asistent, ali i kako postati jedan

Hustle kultura: 3 načina kako da se rasteretite od ovog zabrinjavajućeg trenda

Prijava za članice

Pretraga

znn