Zdrav odnos
s novcem

Damir Ciglar o kampanji “Trgni se za ravnopravnost”: Želimo da današnje djevojčice imaju više prilike da se po njima nazove ulica ili trg ukoliko to zasluže

Damir Ciglar o kampanji “Trgni se za ravnopravnost”: Želimo da današnje djevojčice imaju više prilike da se po njima nazove ulica ili trg ukoliko to zasluže

Razgovarali smo s Damirom Ciglarom, generalnim direktorom agencije Imago Ogilvy te velikim humanitarcem koji je svojim radom doprinosi ekološkoj zaštiti, smanjenju ugljičnog otiska, ali i ravnopravnosti spolova.

Evo što je otkrio za naš portal!

Foto: Damir Ciglar

  • ŽIN: Kako ti zarađuješ novac?

Damir: Svojim radom! Ja sam kao Seinfeld, ne znam kako da novac radi za mene, pa ja radim umjesto njega.

Ozbiljno, jedini način kako znam zaraditi novac jest radeći. Radio sam da bih otvorio svoju firmu, radim kako bih je vodio prema uspjesima. Uglavnom mi je svaki drugi način zarađivanja (investicije!) koji sam pokušao bio neuspješan, pa više niti ne pokušavam van okvira svojeg poslovanja. Ok, u vlasništvu sam više poduzeća – Imago, Drap, Hearth, Riba ribi grize rep, no sva su u području marketinga.

  • ŽIN: Da te pitam koliko si poreza uplatio ili ne? 🙂

Damir: Uf, odgovor mi uzrokuje više duševne boli nego ponosa! Samo u Imagu smo kroz 30 godina poslovanja platili oko 400 milijuna kuna poreza! To je neusporedivo puno više nego što sam osobno zaradio, tako da mi i feudalni sustav djeluje poštenije od ovog liberalnog kapitalizma. A pogotovo kada vidim kako se taj novac poreznih obveznika troši. I pijani se Rusi pametnije razbacuju novcem!

  • ŽIN: Kakav je tvoj odnos prema novcu. Je li se mijenjao kroz godine? Ako da, kako?

Damir: Dijete sam radničke klase, tako da sam odrastao uz neki zdrav odnos prema novcu – važan je, ali ne smije biti najvažniji.

Uvijek smo ga imali taman, ni premalo da oskudijevam, ni previše da me iskvari. Dapače, odgojen sam da gledam na novac kao posljedicu, a ne cilj, što je sigurno najbolji savjet koji sam dobio od roditelja kad je novac u pitanju, kao i da trošim pametno, jer je glupo misliti da će novac lako doći.

S godinama sam izgubio tu racionalnost po pitanju novca, pa ga ne trošim na načine koji se uobičajeno smatraju pametnima.

  • ŽIN: U što ulažeš? Kako štediš?

Damir: Sva moja ulaganja izvan okvira posla kojim se bavim nisu baš bila uspješna, tako da ne ulažem niti ne investiram, jer se svaki put opečem. Pa sam naučio da ulažem u poslovanje s kojim se bavim i to mi je dosad najpametnija odluka što se tiče investiranja.

A što se tiče štednje, tu se ponašam kao Z generacija – ne štedim, niti mislim da štednja djeluje motivirajuće na rad i stvaranje. Možda se predomislim kad budem (još) stariji, nadam se da neće biti prekasno. 🙂

  • ŽIN: Kako daješ nazad društvu?

Damir: Misliš, osim plaćanja ogromnih poreza i nameta? Iako su ti iznosi veliki i trebali bi biti dovoljan doprinos društvu, moji kolege i ja ipak vraćamo puno više i to kroz društveno korisne aktivnosti.

Vjerujem da se već zna za Boranku, aktivnost kroz koju pošumljavamo opožarena područja Dalmacije. Kroz Compensating by Planting također pošumljavamo i to šume koje su uništene uslijed klimatskih promjena u cilju kompenziranja ugljičnog otiska za poduzeća koja ne mogu u potpunosti eliminirati emisjiu CO2.

Happycentar je lijepa aktivnost kroz koju smo prošle godine sakupili igračke za djecu s potresom pogođenih područja. Suglasnik za život je prije nekoliko godina doveo Hrvatsku na vrh Europe po doniranju organa… Ima toga dosta, čak smo prije dvije godine napravili neprofitnu agenciju Hearth koja se bavi isključivo društveno korisnim projektima.

Kao što znaš, radimo puno i na ravnopravnosti spolova, na sam Imagov 30. rođendan, 11.11. pokrenuta je kampanja Trgni se za ravnopravnost kojom na simbolički način želimo podijeliti Trg hrvatskih velikana na dvije polovice, te drugoj polovici dati ima Trg hrvatskih velikanki (i onih koje će to tek postati).

Naime, svega 2 posto ulica u Hrvatskoj nose ženska imena, u Zagrebu samo 0,98 posto, što je ne samo nepravedno, već i jako žalosno. Možda je simbolično, no zaista želimo da današnje djevojčice imaju više prilike da se po njima nazove ulica ili trg ukoliko to zasluže i postanu velikanke! Lijepo, zar ne?

  • ŽIN: Što bi poručio mlađem sebi – što bi volio da si znao o novcu ranije?

Damir: Po svemu dosad rečenom nije teško zaključiti da bi mi najpametnija poruka bila da se ne petljam u stvari o kojima ne znam puno. Odnosno, da se ne investiram ni u što o čemu ne znam dovoljno ili ne sudjelujem aktivno.

  • ŽIN: Koja je tvoja najveća financijska pogreška?

Damir: To čak i nije bila pogreška, već katastrofa!

Naime, kao mlad sam bio, između ostalog, i brand ambasador za Silicon graphics, tada najnaprednije i najjače grafičke radne stanice. Stoga sam bio pozvan u Švicarsku na prezentaciju novih tehnologija i njihovih partnerskih start up-ova (iako se tada nisu tako zvali). Tehnologija koju su nam prezentirali je bio – world wide web, a firma koja je tražila investitore – Netscape, prvi pravi internet browser.

A ja sam propustio da sa 25.000 dolara, koliko je bio minimalni paket, postanem multimilijunaš. E, to bi se moglo nazvati pravom investicijom! Kolega iz Slovenije koji je bio pametniji od mene i uložio u poneki paket (i prodao na vrijeme!) još uvijek spada među najbogatije Slovence!

Foto: Damir Ciglar

  • ŽIN: Koji je najgori, a koji najbolji financijski savjet koji si dobio?

Damir: Najbolji – Novac je posljedica, a ne cilj.

Najgori – Neka novac radi za tebe. 🙂

  • ŽIN: Zašto smatraš da je važno educirati žene i novcu? Ima li novac zaista spol? Je li novac samo novac ili je ipak ženama potreban poseban pristup?

Damir: Žene su po svojoj prirodi racionalnije i razumnije, manje sklone ludim rizicima, što je jako dobra predispozicija za pametno upravljanje novcima.

To što novac još uvijek ima muški spol (čak je i imenica muškog roda) je povijesno, društveno i religijsko nasljeđe, tako da je ravnopravnost stvar prirodne ravnoteže. No, ne zaboravimo, investicije su ženskog roda!

Foto: privatna arhiva Damira Ciglara

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
Božić pod opsadom konzumerizma

Božić pod opsadom konzumerizma: Jesmo li zaboravili pravo značenje blagdana?

Kako možete povećati vjerojatnost da banka prihvati kreditni zahtjev?

sentor

Iskusan ste poduzetnik, ali ipak trebate mentora? Sentor je mjesto gdje ćete ga pronaći!

Prijava za članice

Pretraga

znn