Zdrav odnos
s novcem

Brendiranje sebe vs. firme i proizvoda: Kako se brendirati online ako mrzite brendiranje?

Brendiranje sebe vs. firme i proizvoda: Kako se brendirati online ako mrzite brendiranje?

Znam da se trebam reklamirati, ali meni je to neugodno. Jel’ stvarno trebam stalno nešto objavljivati online?

Ako trebate posao ili klijente, a mrzite tzv. brendiranje na društvenim mrežama, niste sami. Štoviše, mislim da ste u većini. Brendiranje pojedinaca teže je nego brendiranje firme ili proizvoda jer traži od vas da postanete prepoznatljivo lice, ali ako uspijete u tome da postanete i sami brend, i vaša tvrtka će profitirati.

Samopromocija je danas sveprisutna, ali ne mora nipošto biti agresivna. Ne morate lupati reklame i uvjeravati druge da baš vas trebaju. Uostalom, ne treba se svatko izlagati, posebice ako mu je to teška muka. Kao što ne trebate imati dijete u svijet punom svetih majki, ne trebate ni imati aktivan LinkedIn/Instagram/TikTok profil. Možda je za vas pravo rješenje web stranica s jako optimiziranim sadržajem kojeg će ljudi naći onda kad budu u problemu – i kad krenu guglati!

Brendiranje ne mora biti agresivno. I ako ga mrzite, možete ga raditi na svoj način. O tome se radi kad je riječ o content marketingu, odnosno marketingu putem sadržaja na internetu.

Ali valja priznati jedno: kad ljudi znaju što radiš, lakše će te angažirati.

Ako drugi ne vide što radiš, gdje i kako radiš, ako ne čuju što znaš i kako im možeš pomoći, teže je dobiti klijente. Jer klijenti nisu čitači misli. Lakše je započeti posao kad ste vidno aktivni online, nego kad ste pasivni promatrač.

Možete li stati na pozornicu – bilo kakvu, dobit ćete vjerojatno upit prije nego netko tko se skriva iza ekrana.

Brendiranje sebe vs. firme i proizvoda

Dok kod brendiranja firme ili proizvoda možete brzopotezno posegnuti za oglasima, brendiranje pojedinaca ipak traži malo mekši i indirektniji pristup. Takav način traži od vas drugu taktiku, ali nipošto nemojte zanemariti ulogu vlasnika, CEO ili neke druge osobe u firmi koja može nositi posao.

Reklama je ionako previše, kao i raznih teorija. Radite li na brendiranju, fokusirajte se da budete KORISNI. Jer svi pamte korisne stvari, šalju ih drugima, vraćaju im se.

Stvarajući koristan sadržaj za druge, reklamirate se bez reklame. Najbolji sadržaj jest onaj koji pomaže ljudima da se prepoznaju u problemu i da nađu rješenje, a upravo ćete kroz takav sadržaj sebe pozicionirati u nečijim očima kao stručnjaka za određeno područje.

Sa svakom objavom i komentarom radite na brendingu. Tada to vjerojatno ni nećete zvati osobni brending. Ja ga ne zovem. Jer mi zapravo sve to lako ide, ekstrovert sam po prirodi.

A što ako vi niste ekstrovert i ide vam na živce to moranje da se bude na društvenim mrežama?

Nisam za forsiranje izlaganja ako nekom to ne odgovara. Komunikacija na internetu je glasna, brza, prekrcana i interaktivna. Traži od vas stalnu prisutnost i aktivnost, reklamiranje i dijeljenje, a u svoj toj gužvi valja se nekako istaknuti i nametnuti. To umara čak i ekstroverte, a gdje neće introverte?

Online najviše uspijevaju postati vidljivi oni koji su agresivni. A to traži i da budete direktni. I pristojni.

Vratimo se na temu: Što ako ste vi introvert koji pokreće posao i sad se trebate predstaviti online ili offline, odnosno napraviti osobno brendiranje?

1.Uključite se u neke zatvorene stručne grupe gdje ćete se lakše uključiti u razgovor, odnosno gdje ne trebate prvi napraviti neki potez, a mogu vas drugi primijetiti. Kao što je grupa Žene i novac. Tamo ćete u sigurnijem okruženju testirati sebe, svoju komunikaciju i osluhnuti potrebe drugih.

2. Napravite neki okvirni Content marketing plan. Trebate li pomoć, javite se.

3. Napravite SEO-friendly web stranicu kako bi vas pronašli oni koji traže usluge i znanje koje posjedujete, a koji još nisu čuli za vas. Najbolji način da vas ljudi kontaktiraju bez ikakvog izlaganja jest da vas sami pronađu kada guglaju. Uostalom, ROI od SEO-a je daleko veći onog onog putem oglasa ili društvenih mreža.

Ne trebaju svi sve raditi.

Trebate li pomoć oko postavljanja Content marketinga i podizanja vidljivosti vaše web stranice na Google rezultatima putem SEO-a (search engine optimizacije), upišite edukacije i nakon dva vikenda ćete znati što raditi.

Foto: Barbara Slade Jagodić

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Kako napisati kvalitetno priopćenje za medije?

linkedin-profil

Ako tražite posao, pazite na ove 3 tipične greške na LinkedInu

Koliko koštaju estetski tretmani?

Prijava za članice

Pretraga

znn