Prije nekoliko godina, osobe koje su promovirale poznate brendove bile su većinom one s puno pratitelja poput Kim Kardashian i Rihanne. Tad je koncept influencera bio sasvim nov i zbog toga vrlo učinkovit.
Mega influenceri imaju na tisuće milijuna pratitelja na društvenim mrežama i shodno time i najveći doseg publike. Često naplaćuju i milijun dolara za jednu promotivnu objavu. Ipak, pristup je manje efikasan. Makro influenceri su slični prvoj vrsti – najčešće su to vlogeri, blogeri i osobe koje snimaju podcaste. Obično imaju između 100.000 i milijun pratitelj
Ipak, taj se (mega) koncept u međuvremenu promijenio.
Kompanije koje žele izgraditi dugoročne odnose sa svojim kupcima prepoznale su mikro influencere kao glavnu komunikacijsku strategiju za 2022. godinu i nadalje.
Prema istraživanju provedenom u SAD-u, influencer marketing industrija je u porastu zadnjih nekoliko godina. Njena vrijednost na globalnom tržištu je iznosila jednu milijardu dolara u 2016. godini, a pretpostavlja se da će do kraja 2022. godine narasti i do 16,4 milijarde dolara.
U 2021. godini, 91 posto influencer marketinga je odrađeno od strane nano i mikro influencera.
Popularnost mikro i nano influencera može se pripisati većem angažmanu kod kupaca. Kada govorimo o kupnji proizvoda ili usluga, ljudi će radije pratiti i vjerovati influencerima koji imaju manje pratitelja, nego celebritijima.
Mikro influenceri imaju raspon publike od 1.000 do 100.000 pratitelja. Iako imaju manji broj ljudi koji ih prati, publika im više vjeruje i poštuje ih jer imaju nišna znanja. Oni stvaraju prisniju i angažiraniju zajednicu. 82 posto kupaca radije će prihvatiti savjet mikro influencera.
Nano influenceri imaju između 1.000 i 10.000 pratitelja, a pomislit ćete da su manje efikasni kada govorimo o promociji. Ova vrsta influencera ima najbliskiju vezu sa svojom publikom.
5 razloga zašto angažirati mikro influencere
1. Veći angažman
Kao brend, najmanje što želite je imati neangažiranu publiku na društvenim mrežama. Umjesto toga, cilj je stvoriti interakciju – potaknuti publiku da razgovaraju, postavljaju pitanja, komentiraju, dijele mišljenja i dobju priznanje.
Mikro influenceri mogu pomoći u tome jer imaju visoko angažirane pratitelje. Za usporedbu, makro influenceri imaju stopu angažmana od oko pet posto.
Nekoliko je razloga zašto su stope angažmana veće za mikro influencere:
- imaju nišu i ciljaju na nišno tržište
- strastveni su i upućeni u određeno područje interesa stoga imaju tendenciju pokretati više interakcije
- imaju više vremena stoga je vjerojatnije da će češće odgovarati na poruke i komentare svojih pratitelja
2. Autentičnost
U današnje vrijeme, autentičnost na društvenim mrežama je jedan od najučinkovitijih načina za izgradnju digitalne zajednice.
Tradicionalni influenceri su celebritiji, dok su mikro influenceri ljudi s kojima se publika može lakše povezati i lakše će ih doživjeti kao prijatelje.
Istraživanje Trust Baromtera pokazalo je kako će pratitelji imati više povjerenja u ljude poput sebe.
3. Veća svijest o brendu (brand awareness)
Mikro influenceri pomažu izgraditi svijest o brendu na više načina. Primjerice, možda će snimiti tutorijal kako koriste određeno proizvod, napravit će unboxing proizvoda, darivanje na svom profilu…
4. Mikro influenceri manje koštaju
Veliki celebritiji će svoje usluge naplatiti puno više radi velikog broja pratitelja. Platit ćete puno novaca, a pratitelji neće biti zainteresirani za vaš proizvod ili uslugu.
5. Veće stope konverzije
Uz veći angažman dolaze i veće stope konverzije. Ako radite s mikro influencerima, a broj prodaje značajno raste, znate da je kampanja bila uspješna.
Kako pronaći mikro influencera za svoj brend?
Aktivirajte se u svojoj niši. Istražite koji influenceri rade u vašoj industriji – bilo na Instagramu, YouTubeu, TikToku… Obratite pozornost na dob pratitelja, lokaciju i spol.
Jedan od najboljih načina je pronaći influencera u svojem gradu budući da oni često podržavaju lokalne brendove.
Mikro influenceri su pristupačiji za vaš biznis: i fizički i financijski. Dobrog mikro influencera bit će lako za kontaktirati, a on će biti sretan izgraditi odnos s vašim brendom. Naravno, ukoliko se uklapate u njegovu nišu.
I Hrvatska ima svoju prvu platformu za mikroinfluencanje – Webfluential.
Budući da je na Zapadu ovaj trend već u velikom porastu zadnjih nekoliko godina, u porastu je i angažiranje nišnih portala za marketinške aktivnosti. Veliki broj čitatelja također ne znači i da će doći do konverzije. Čitatelji će također više vjerovati maloj nišnoj web stranici za razliku od reklama na velikim dnevnim portalima.
Foto: Pexels