Zdrav odnos
s novcem

Ana Matulić: Poslovni plan je za nas uvijek bio nepoznanica, ali imali smo dobar osjećaj, gušt u stvaranju nečega od nule

ana-matulić

Ana Matulić: Poslovni plan je za nas uvijek bio nepoznanica, ali imali smo dobar osjećaj, gušt u stvaranju nečega od nule

Ana Matulić, zajedno sa svojim suprugom Krstom Matulićem, dolazi s otoka Pašmana, a kako sama kaže – otočka izolacija za njih je prava inspiracija i izvor kreativnosti za njihov OPG Matulić. Za svoje prehrambene i kozmetičke proizvode koriste lokalno uzgojene sastojke, a njihov najpoznatiji proizvod, ocat od smokava Pašman Libre, osvojio je i brojne svjetske nagrade.

  • ŽIN: Kako je došlo do ideje OPG-a? Je li OPG bio početna ideja, jeste li radili nešto prije toga?

Ana: Nisam se ranije zamišljala u ovom poslu, sasvim slučajno smo došli do ovoga što danas radimo. Ja sam radila u obiteljskom restoranu, zatim kao turistički vodič i u međuvremenu razne studentske poslove.

Uvijek sam se zamišljala u turizmu jer mi je to nekako prirodno, odrasla sam u takvom okruženju.

Kako smo i suprug i ja s otoka Pašmana, oboje u turizmu i uslužnim djelatnostima od malih nogu, početna zamisao nam je bila otvoriti turističku agenciju. Tu dugu, otočku zimu s 2012. na 2013. godinu sam kratila proizvodnjom sapuna, više za zabavu. Krsto je u to vrijeme gradio naš dom i prostor za agenciju.

U ožujku 2013. godine sam otišla na prvi sajam – samo sa sapunima. Sudjelovala sam na sajmu otočnih proizvoda na Škrapingu i prodala čak dva sapuna! Oba je kupila frendica Eva iz Splita koja je došla kod nas na vikend. To joj nikada neću zaboraviti.

Kada sam se vratila sa sajma, čvrsto sam odlučila da ću naučiti prodavati, da je to vještina, a ne urođeni talent, i počela sam pripremati sapune za sezonu. Skoro svaki dan od ožujka do lipnja sam proizvodila. I onda je došla sezona i sve sam ih prodala, bili su totalni hit!

Isto ljeto smo odlučili (nakon što smo već registrirali agenciju) da ipak nećemo ići u smjeru agencije te smo se bacili u proizvodnju, nekako bez puno razmišljanja i bez poslovnog plana.

ana i krsto matulić

Zapravo, poslovni plan je za nas uvijek bio nepoznanica, ali imali smo neki dobar osjećaj, gušt u stvaranju nečega od nule, puno smo radili i vjerovali da se krećemo u dobrom smjeru.

Nekako znaš kad si na dobrom putu. Od onda do danas ništa se nije promijenilo. Još uvijek radimo ovo s istim entuzijazmom, pričamo o poslu, o planovima i uvijek gledamo naprijed.

  • ŽIN: Rekla si kako ste krenuli s prodajom sapuna. Što to onda danas sve prodajete, znam da imate i svoj webshop? A ovo ljeto smo imali priliku kušati i novu čokoladu!

Ana: Prodajemo začine i prirodnu kozmetiku.

Pašman Libre aceto od smokve, aceto od maraške, Pašmanero ljute umake, aromatiziranu sol…

Najnoviji slatki proizvod nam je čokolada s acetom i maslinovim uljem.

Od kozmetike je najpopularnija krema od Immortelle i Essentielle hijaluronski serum. U ponudi imamo i druge prirodne kozmetičke proizvode poput sapuna, krema, pjenice za umivanje, šampona.

ana-matulić

  • ŽIN: Mogu li se vaši proizvodi kupiti i kod nas na kopnu, tj. u nekim trgovinama osim kod vas u trgovini?

Ana:U Zagrebu na više mjesta: Gligora Cvjetni, Arena, Jarun. Kantarion u Martićevoj, Crošara u Radićevoj, Bloom u Ilici i tijekom ljetnih mjeseci na obali i otocima u puno malih delikatesnih dućana ili suvenirnica s domaćim proizvodima.

  • ŽIN: Gdje nabavljate sve te potrebne sastojke za svoje proizvode?

Ana: Što se tiče začina, sami uzgajamo čili papričice i smokve. Nemamo dovoljno svojih smokava pa uzimamo na otkup od lokalnog stanovništva s otoka.

Sastojke za kozmetiku najradije uzimam od hrvatskih proizvođača (hidrolate, biljna i eterična ulja) , ali imamo i uvozne sirovine koje se ne proizvode kod nas.

  • ŽIN: Radiš zajedno sa suprugom. Kako vas dvoje balansirate privatno-poslovno?

Ana: Ne mogu zamisliti drugog poslovnog partnera. Suprug, prijatelj i osoba na koju se uvijek mogu osloniti. Imamo svatko svoje poslove, ali si često uskačemo i pomažemo, posebno kod razvoja proizvoda i nekih malih stvari i savjeta koje ti promjene smjer.

Vječno smo u razgovoru o razvoju i idejama. U poslu smo maksimalno produktivni jer nam je proizvodnja i dućan u sklopu kuće. Teško ga je odvojiti od privatnog.

Ali ne mogu reći da mi stvara stres, osim onog papirnatog dijela koji me ubija.

Ali i tu smo našla rješenje: dvije divne ŽIN-ovke (Sanja i Lejla) su se pobrinule i pomogle nam s automatizacijom i sistematizacijom poslovanja. U tijeku je implementacija, pa nam ni to u budućnosti neće stvarati problem.

 d9a4272 min

  • ŽIN: Imate li neke tips & tricks za hrvatske OPG-ovce?

Ana: Najbolji projekti su suludi projekti i za početak nije bitno što se neka ideja čini nemoguća, bitno je imati podršku i ustrajati. Ako je to ono što stvarno želite, već ste na dobrom putu.

  • ŽIN: Kako uspjeti unatoč tome što ste na otoku, možda malo više izoliraniji nego mi u Zagrebu gdje je sve dostupnije? Kako ste vi uspjeli osvojiti i svjetsko tržište? 

Ana: Kada imaš dobru ideju i dream team, možeš živjeti bilo gdje na svijetu i uspjeti. Bitno je samo da ne zakasniš na trajekt.

Super je osjećaj kada isključivo sa svojim radom i sa svojim financijama unaprijediš posao koji te veseli. Mi smo s puno rada, ali i spontano, uspjeli ispromovirati naše proizvode. Uvijek smo ih nosili sa sobom, dijelili prijateljima, poznanicima i kupcima.

Uživali smo u promociji i druženju, nismo o tome razmišljali kao o poslovnom potezu.

Imam osjećaj da su kupci prepoznali našu emociju.

Nakon pet godina smo shvatili da puno toga radimo dobro jer smo postali nezaobilazno mjesto za turiste koji su u prolazu ili ljetuju na otoku. Ljudi žele doći u naš dućan samo baciti oko, da vide što se događa, jer su čuli za nas i za naše proizvode. I to je super osjećaj.

Sigurno su svemu doprinijele i brojne nagrade, među kojima se ističu one za Pašman Libre, jedinstveni aceto od smokve koji dozrijeva u bačvama od trešnje minimalno dvije godine.

Dobio je nagradu u Bruxellesu na Superior Taste Award 2019., zlato u Italiji na Italian Taste Award 2020. i Great Taste Award 2021. u Engleskoj gdje je ocijenjen s velike 3 zvjezdice.

pašman libre

  • ŽIN: Što mislite da je ključno za uspjeh u poduzetništvu?

Ana: Bitno je imati dobar team, ustrajnost i ljubav prema onome što radiš.

Foto: privatna arhiva Ane Matulić

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi
što genercija z više ne kupuje

Generacija Z otkriva što više neće kupovati: Evo kako TikTok trend svjesne potrošnje mijenja navike potrošača

Fokus na kvalitetu i društveno odgovorno poslovanje okosnica su strategije Sane – petu godinu zaredom donirali su najviše hrane u kategoriji malih i srednjih poduzeća

Boris Vukić: Cilj generacijske tranzicije jest da tvrtka bude bolja nego što je bila dok je bila u rukama osnivača

Prijava za članice

Pretraga

znn