Otvaranje i vođenje ugostiteljskog objekta može biti vrlo izazovan posao koji iziskuje puno znanja, strpljenja, istraživanja i iskustva.
Razgovarali smo s Miom Šoškić, vlasnicom UpCafe-a u Splitu koja je prvi vegeterijanski restoran otvorila 2004. godine te Glorijom Matić, vlasnicom restorana POINT u Makarskoj.
Što su nam ove iskusne poduzetnice otkrile o uspješnom vođenju restorana pročitajte u nastavku!
Foto: Mia Šoškić (lijevo) i Glorija Matić (desno)
Savjeti za uspješno vođenje restorana
1. Budite prisutni u lokalu
Mia: Ono što sam ja shvatila tokom godina je da moram svaki dan biti u restoranu (dva do četiri sata).
Jednostavno kada si tamo sa svojim zaposlenicima lako im uživo možeš demonstrirati kako želiš da se ophode sa godinama i jedni prema drugima (pisane upute svakako, ali i vlastiti primjer). Ovo također donosi i benefit da iz usta svog gosta dobiješ iz prve ruke informaciju što im paše a što ne paše
2. Osigurajte vidljivu i raznoliku ponudu
Mia: Ono u što sam se uvjerila je da puna vitrina prodaje. Vitrina u kojoj je izložena sva ponuda restorana (ako je fizički izvedivo i barem u sate kad je restoran najpuniji – kod mene je to od 11,30 do 16 sati) je vitrina koja će privući gosta da više naruči.
3. Osigurajte kvalitetne proizvode
Glorija: Po meni je najvažnija stvar imati kvalitetan proizvod. Bez toga nam padaju u vodu sve usluge, marketing…
Primjer mog POINTa u Makarskoj – napravili smo totalni rebranding i značajno podigli kvalitetu hrane. Sve pripremamo sami i sve je svježe. Nema proizvoda iz vrećice.
4. Stavite fokus na kvalitetno osoblje
Mia: Onaj trenutak kada bih shvatila da imam jako kvalitetnog radnika/radnicu napravila bih sve što je u mojoj moći da mu omogućim uvjete koji će ga zadovoljiti i zbog kojih će dugo ostati u mom restoranu. Pitala bih ih koju smjenu žele raditi. Kada im odgovara da idu na godišnji. Ako su pred mirovinu skratila bi im radno vrijeme.
Dugogodišnje ulaganje u međusobno povjerenje (između zaposlenika i vlasnika restorana) je neprocjenjivo. Samim tim da ste tamo svaki dan prisutni i da možete i sami vidjeti što bi im trebalo da bi lakše obavljali svoj posao olakšava proces stvaranja međusobnog povjerenja
5. Razgovarajte s potencijalnim radnicima
Mia: Periodično davati oglase kada trenutno i ne postoji potreba za radnikom. Na ovaj način imati odrađene razgovore sa puno osoba koje su na klupi, odnosno imate njihove brojeve mobitela i lako ih kontaktirate u slučaju da neki od vaših radnika naglo mora otići iz firme.
6. Prezentirajte hranu
Glorija: Na tabli i virtualno objasnim gostu što to mi radimo, odnosno što oni dobivaju. Konobari im znaju reći da trebaju osjetiti rapsodiju okusa u ustima i to je onda onaj bam kad ih zakucamo i oborimo s nogu.
Tada smo dobili njihovo povjerenje i jako često nam se onda gosti sami vraćaju. Čak su i domaći počeli pričati po gradu da POINT radi jednu totalno drugačiju priču i spizu.
7. Naučite pripremati jela koja restoran nudi
Mia: Ovo je jako važno jer, ako ne znate, kuhar može kuhati po svome ili vas uvjeravati da vam meni nije dobar. Na ovaj način držite to pod kontrolom.