Zdrav odnos
s novcem

7 koraka kako izgraditi vlastiti brend prirodne kozmetike

brend-prirodne-kozmetike

7 koraka kako izgraditi vlastiti brend prirodne kozmetike

Kada me netko pita kako izgraditi brend prirodne kozmetike, ponekad zaista ne znam odakle bih krenula.

Dugotrajan i zabavan proces

Izgraditi svoj brend prirodne kozmetike je dugotrajan i zabavan proces. Obično kad kreneš, ne znaš koje sve uvjete trebaš zadovoljiti pa se upustiš u avanturu jer znaš da je to to!

Tako je počelo kod mene. Krenula sam s izradom sapuna kod kuće, a na svom prvom sajmu prodala sam ih svega dva – što je za mene tad bilo odlično. Onda sam polako dolazila do informacija – koji su koraci i što sve moram zadovoljiti kako bih svoje proizvode službeno stavila na tržište.

Iz ove pozicije mi je drago da u tom trenutku nisam znala u što se upuštam jer postoji mogućnost da bih se prestrašila sve te papirologije i odustala prije početka.

koraka kako izgraditi vlastiti brend prirodne kozmetike

1. Ugovor o uslužnoj proizvodnji ili vlastita proizvodnja

Ako ste odlučili staviti proizvod na tržište, možete biti proizvođač ili potpisati ugovor o uslužnoj proizvodnji.

2. GPM: Good Manufacturing Practice

Ja sam se odlučila za vlastitu proizvodnju, a za to je potrebno imati proizvodni pogon koji mora zadovoljiti određene kriterije (GMP standardGood Manufacturing Practice – dobra proizvođačka praksa).

To se odnosi na proizvodnju i na kontrolu kvalitete.

Potrebni su: prostor za proizvodnju, predprostor skladišta, sanitarni čvor, ventilacija, odvod i razna oprema koja se zahtijeva od nadležnog ministarstva.

3. Prijava: Ministarstvo zdravlja

Kada je vaš proizvodni pogon gotov, šaljete prijavu na Ministarstvo zdravlja koje zatim izdaje dozvolu. Morate imati i osobu odgovornu za proizvodnju. Ovaj dio možete preskočiti ako potpišete ugovor o uslužnoj proizvodnji s drugim pravnim subjektom koji je ovlašten za proizvodnju kozmetike od strane Ministarstva zdravlja.

4. OPG: Dopunska djelatnost

Kad ste registrirani kao OPG – u Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju treba registrirati dopunsku djelatnost za proizvodnju kozmetike.

5. Detaljne analize u ovlaštenom laboratoriju

Nakon što sami isprobate novi proizvod i testiraju ga vaši prijatelji te svi kažu da je odličan – onda proizvode šaljete na detaljne analize u ovlašteni laboratorij.

Radi se o:

  • analizi zdravstvene ispravnosti (određivanje PH vrijednosti, određivanje teških metala, mikrobiološki parametri…) i
  • analizi kvalitete proizvoda (određivanje antimikrobne zaštite – Challenge test, određivanje fizikalno kemijske stabilnosti).

Ovlašteni zavod za javno zdravstvo ili ustanova u koju šaljete proizvode na analizu znaju koje su analize potrebne.

6. PIF: Product Information File

Kada dobijete zadovoljavajuće rezultate analiza (ovaj period traje oko tri mjeseca), onda je potrebno izraditi PIF (Product Information File).

I to će netko drugi odraditi umjesto vas, ali za to će vam trebati sljedeće: detaljne recepture, opis proizvodnog postupka, dokumentacija svih sirovina koje vaš kozmetički proizvod sadrži, tehnički listovi za ambalažu u koju pakirate taj proizvod.

Kada ovaj dio bude gotov i kada dobijete sve dokumente o vašem proizvodu, tek tada možete biti sigurni da je na deklaraciji navedeno sve što je potrebno.

Okvirni troškovi za analize i dokumentaciju su oko 1.000,00 € po kozmetičkom proizvodu.

7. CPNP: Cosmetic Products Notification Portal

Zatim proizvode trebate prijaviti na CPNP (Cosmetic products notification portal).

Nakon svih potrebnih navedenih koraka, vaša je kozmetika spremna za europsko tržište, a vi ste spremni za mjesec dana godišnjeg odmora!

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Networking je podcijenjen. Jeste li znali da se druženjem s pravim ljudima zapravo možete obogatiti? Evo i kako!

Održana još jedna promocija knjige “Ne radi se o novcu, radi se o nama” u jedinstvenom ambijentu imanja KuSshh na Krku

Planirate investirati u obveznice? Evo koje biste pojmove trebali znati razlikovati ako ste potpuni početnik

Prijava za članice

Pretraga

znn