Kada me netko pita kako izgraditi brend prirodne kozmetike, ponekad zaista ne znam odakle bih krenula.
Dugotrajan i zabavan proces
Izgraditi svoj brend prirodne kozmetike je dugotrajan i zabavan proces. Obično kad kreneš, ne znaš koje sve uvjete trebaš zadovoljiti pa se upustiš u avanturu jer znaš da je to to!
Tako je počelo kod mene. Krenula sam s izradom sapuna kod kuće, a na svom prvom sajmu prodala sam ih svega dva – što je za mene tad bilo odlično. Onda sam polako dolazila do informacija – koji su koraci i što sve moram zadovoljiti kako bih svoje proizvode službeno stavila na tržište.
Iz ove pozicije mi je drago da u tom trenutku nisam znala u što se upuštam jer postoji mogućnost da bih se prestrašila sve te papirologije i odustala prije početka.
koraka kako izgraditi vlastiti brend prirodne kozmetike
1. Ugovor o uslužnoj proizvodnji ili vlastita proizvodnja
Ako ste odlučili staviti proizvod na tržište, možete biti proizvođač ili potpisati ugovor o uslužnoj proizvodnji.
2. GPM: Good Manufacturing Practice
Ja sam se odlučila za vlastitu proizvodnju, a za to je potrebno imati proizvodni pogon koji mora zadovoljiti određene kriterije (GMP standard – Good Manufacturing Practice – dobra proizvođačka praksa).
To se odnosi na proizvodnju i na kontrolu kvalitete.
Potrebni su: prostor za proizvodnju, predprostor skladišta, sanitarni čvor, ventilacija, odvod i razna oprema koja se zahtijeva od nadležnog ministarstva.
3. Prijava: Ministarstvo zdravlja
Kada je vaš proizvodni pogon gotov, šaljete prijavu na Ministarstvo zdravlja koje zatim izdaje dozvolu. Morate imati i osobu odgovornu za proizvodnju. Ovaj dio možete preskočiti ako potpišete ugovor o uslužnoj proizvodnji s drugim pravnim subjektom koji je ovlašten za proizvodnju kozmetike od strane Ministarstva zdravlja.
4. OPG: Dopunska djelatnost
Kad ste registrirani kao OPG – u Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju treba registrirati dopunsku djelatnost za proizvodnju kozmetike.
5. Detaljne analize u ovlaštenom laboratoriju
Nakon što sami isprobate novi proizvod i testiraju ga vaši prijatelji te svi kažu da je odličan – onda proizvode šaljete na detaljne analize u ovlašteni laboratorij.
Radi se o:
- analizi zdravstvene ispravnosti (određivanje PH vrijednosti, određivanje teških metala, mikrobiološki parametri…) i
- analizi kvalitete proizvoda (određivanje antimikrobne zaštite – Challenge test, određivanje fizikalno kemijske stabilnosti).
Ovlašteni zavod za javno zdravstvo ili ustanova u koju šaljete proizvode na analizu znaju koje su analize potrebne.
6. PIF: Product Information File
Kada dobijete zadovoljavajuće rezultate analiza (ovaj period traje oko tri mjeseca), onda je potrebno izraditi PIF (Product Information File).
I to će netko drugi odraditi umjesto vas, ali za to će vam trebati sljedeće: detaljne recepture, opis proizvodnog postupka, dokumentacija svih sirovina koje vaš kozmetički proizvod sadrži, tehnički listovi za ambalažu u koju pakirate taj proizvod.
Kada ovaj dio bude gotov i kada dobijete sve dokumente o vašem proizvodu, tek tada možete biti sigurni da je na deklaraciji navedeno sve što je potrebno.
Okvirni troškovi za analize i dokumentaciju su oko 1.000,00 € po kozmetičkom proizvodu.
7. CPNP: Cosmetic Products Notification Portal
Zatim proizvode trebate prijaviti na CPNP (Cosmetic products notification portal).
Nakon svih potrebnih navedenih koraka, vaša je kozmetika spremna za europsko tržište, a vi ste spremni za mjesec dana godišnjeg odmora!
Foto: Pexels