Zdrav odnos
s novcem

5 metoda za kreiranje marketinškog budžeta

pexels kaboompics com 6224 min

5 metoda za kreiranje marketinškog budžeta

Određivanje marketing budžeta je jedan od najstresnijih poslova u svakom malom pa i velikom biznisu. Glavni izazov se skriva u tome kako najbolje iskoristiti svoj novac kako bi si osigurali nove kupce i prodaju. Koliko potrošiti i gdje?

Na sreću, postoje neke isprobane smjernice koje vam mogu pomoći da izgradite marketinški proračun koji je prikladan za vaše poslovanje.

Koliko biste trebali potrošiti na marketing?

Ispitivanje direktora marketinga iz 2021. je pokazalo da tvrtke troše između 10,4 posto i 13,7 posto svog ukupnog proračuna na marketing. Postotak se razlikuje od industrije do industrije, ali može dati ideju o ukupnom proračunu za marketing. No, kako podijeliti taj novac?

Od ukupnog budžeta sve veći dio otpada na digitalni marketing (58 posto marketinških izdataka), koji unutar sebe ima brojne kanale i alate kao što su newsletter, društvene mreže, sadržajni marketing, oglasi na tražilici, video i display oglašavanje i drugo.

U koji kanal uložiti?

Jednostavan odgovor bi bio – u onaj koji osigurava najveći povrat odnosno ROI.

Da biste otkrili koji se kanali najviše isplate i gdje uložiti veći dio svog proračuna, morat ćete definirati i pratiti marketinške ciljeve odnosno KPI (key performance indicator) i pratiti koji kanal najviše doprinosi tom cilju. Međutim potreban je i oprez jer slijepo praćenje atribucije može zavarati i pripisati svu prodaju samo jednom ili dva kanala dok svi imaju svoju značajnu ulogu u procesu prodaje.

Kako se ne bi izgubili u određivanju marketing budžeta pogledat ćemo neke od najčešćih metoda za određivanje marketing budžeta.

Pet jednostavnih metoda za kreiranje marketinškog proračuna

1. Postotak od ukupnih prihoda

Ovo je najstarija metoda koju možemo opisati kao kopiranje općeg znanja. Ne traži puno računanja ni logične osnove već se samo na temelju procjene odredi postotak ukupnih prihoda koji će se odvojiti na marketing.

Kao što smo već ranije naveli, istraživanje iz 2021. godine navodi postotak koji se kreće između 10,4 i 13,7.

2. Sve što možete priuštiti

Ova metoda je česti odabir ne zbog svoje efikasnosti već zbog ograničenog budžeta malih tvrtki koje troše samo onoliko koliko mogu priuštiti, a da ne dovedu u pitanje opstanak svog poslovanja. Ova metoda može biti dobra samo kao polazišna točka za nove tvrtke.

3. Trošak akvizicije novog kupca

Znate li koliki je vaš trošak akvizicije novog kupca i kako ga izračunati? Jednostavnim rječnikom, podijelite ukupan iznos potrošen na marketing s brojem generiranih kupaca.

Ova metoda vam neće dati odgovor koliko potrošiti, ali ćete barem znati koliko sada trošite za pridobivanje svakog novog kupca. Dodatna mana ove metode je što nove tvrtke nemaju te podatke i ne mogu izračunati svoj trošak akvizicije.

4. Ostvareni prihodi po kupcu

Ovo je najmoderniji pristup u izračunu troškova marketinga koji zahtjeva naprednu analitiku i dugoročno praćenje svakog kupca.

Međutim, jednom kada znate koliki je vaš prosječni prihod po kupcu lako ćete odrediti i maksimalni trošak akvizicije novih kupaca.

5. Određivanje budžeta prema količini potražnje

Izračun potražnje je naša omiljena metoda koju najčešće koristimo. Osim što koristi najbolje od prethodno nabrojanih metoda, ona uzima u obzir i količinu potražnje za određenim proizvodom.

Količina potražnje se lako izračunava istraživanjem broja pretraga na tražilici Google. Kada se na to nadoda očekivana cijena za klik već imamo preporučeni budžet za jedan od najvažnijih kanala i dijelova korisničkog putovanja kupca te lako izračunavamo cjelokupni marketing budžet.

Važan je strateški pristup

Ako želite strateški razmišljati o svom marketinškom proračunu (a trebali biste), tada morate biti laserski usredotočeni na dvije glavne stavke koje utječu na vaš krajnji rezultat- cijenu po novom kupcu i količinu potražnje.

Razmotrite svoje prihode i odredite ciljeve u smislu broja novih kupaca ili ostvarenih prihoda. Izračunajte svoj prosječni trošak po kupcu i koliko god možete, vodite računa o ukupnim dugoročnim prihodima po svakom kupcu.

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Kako napisati kvalitetno priopćenje za medije?

linkedin-profil

Ako tražite posao, pazite na ove 3 tipične greške na LinkedInu

Koliko koštaju estetski tretmani?

Prijava za članice

Pretraga

znn