Zdrav odnos
s novcem

15 prednosti snimanja vlastite TV emisije ili pokretanja YouTube kanala

15 prednosti snimanja vlastite TV emisije ili pokretanja YouTube kanala

Zašto imati vlastitu emisiju na televiziji ili barem YouTube kanalu? Puno je razloga i svi vam donose veće prihode, a osim novca tu je još toliko drugih benefita pa je pravo pitanje – zašto ne imati vlastitu emisiju?

Pa koji su to benefiti vlastite emisije?

1. Novac za znanje

Kao poduzetnik vi znate koje sve probleme rješavaju vaši proizvodi ili usluge. U struci ste doma. Onda krenite snimati videa ili podcast, ponudite kvalitetan sadržaj gledateljima i napokon počnite zarađivati od svog znanja i vještina!

Besplatne emisije pomoći će prodaji vaših roba ili usluga, a dodatna videa uz plaćanje donijet će vam pasivnu zaradu.

2. Sam svoj urednik

Kad pišeš svoje scenarije ili kreiraš vlastitu emisiju imaš priliku da ona bude baš po tvom guštu i nitko je drugi ne može napraviti tako kao što to ti možeš jer drugi ne znaju ono što ti znaš. To ne znači da moraš sve raditi sam jer ovo ti nije primaran biznis, ali kao investitor biraš svoje suradnike i možeš se pobrinuti da proizvodite odličan sadržaj.

3. Pozitivan imidž

Budimo skroz iskreni – unatoč tome što smo svi online, televizija još uvijek ima velik doseg i utjecaj (premijera epizode i još puno repriziranja emisija). Ljude na televiziji javnost percipira uspješnima, drugi mediji pišu o facama s televizije i korisnim TV emisijama, a i o sadržaju istih lako je napraviti kvalitetne objave za sve društvene mreže.

4. Smanjivanje troškova

Veliki benefit pokretanja vlastite emisije je što dobivaš vidljivost dok istovremeno imaš sadržaj u kojem ti drugima možeš naplaćivati oglasni prostor. Kako će se tvoja emisija razvijati i dobivati sve više publike, ti možeš smanjivati vlastite troškove oglašavanja u drugim medijima ili umjesto oglasa platiti PR koji će ti pomoći u rastu emisije.

Pokrenete li zaista sjajnu emisiju, ljudi će vas zapratiti i dijeliti, a uz pomoć par jakih partnera možete relativno brzo osigurati mrežu sljedbenika i pritom ne ovisiti o televiziji nego razvijati vlastiti biznis – online.

Foto: Pexels

5. Recikliranje sadržaja

Najbolji momenti sa snimanja ili neki dodatni intervjui mogu biti odličan sadržaj za društvene mreže. Znači da za isti trošak produkcije dobiješ i dodatne video sadržaje. Također, kad si vlasnik prava na određene snimke – možeš ih koristiti po potrebi.

Znamo također da YouTube plaća kreatorima video sadržaja, ali po određenim uvjetima. Više o tome u jednoj od idućih kolumni.

6. Zarada, zarada i opet zarada

TV emisija vam donosi izravne prihode sa svih strana… od sponzora, oglasa, autorskih prava, dodatnih proizvoda, povećanja prodaje u svom biznisu… Jedan od uspješnih poslovnih modela može biti da prvo popišete sve troškove i onda zatvorite financijsku konstrukciju svoje emisije sa jednim ili dva sponzora.

Također, YouTube plaća dobre naknade svojim kreatorima sadržaja, naravno pod određenim uvjetima. U svakom slučaju riječ je o iznosima za koje se vrijedi potruditi, posebno ako postanete popularni i izvan Hrvatske.

7. Korist za marketing

Emisijom pomažeš svom marketingu jer daješ sadržaj kojeg će ljudi htjeti gledati! Društvene mreže će korisniku gurati onaj sadržaj za koji je najveća šansa da će ga zadržati čim dulje na toj mreži, a ne potjerati ga konkurenciji. Zato snimaj videa za svoju publiku i za onu mrežu na kojoj ta videa objavljuješ.

Čim kreneš izbacivati sadržaj koji je tvojoj publici zanimljiv, vidjet ćeš kako će i tvoji plaćeni oglasi doživjeti renesansu! 🙂

8. Uspješnija konverzija

Dio poduzetnika misli da ako imaju nekoga tko im radi digitalni marketing, da su već pokrili svu publiku na internetu i da im ne treba nikakva emisija. No, što pokazuje vaša analitika? Koliki je broj stvarnih konverzija u odnosu na broj prikazanih oglasa?

Budimo iskreni, ljudi ne vole čitati i gledati reklamni sadržaj dok je s emisijom ipak drugačije i možemo očekivati da će nam donijeti uspješniju konverziju.

9. Pozivi među odabrane

Ne možete niti zamisliti na koliko se svečanih večera pozivaju voditelji, producenti i urednici TV emisija! Naravno da nećete moći doći na svaki event, ali ćete ostvariti kontakte od kojih je dovoljan samo jedan pravi da sklopite posao svog života.

10. Kontakti, kontakti, networking, networking…

Imate sjajnu ideju za posao i željeli biste se prijaviti na neki od natječaja za EU fond, ali treba vam podrška lokalnih vlasti? To je jedan od primjera kada je dobro poznavati prave ljude. Kao producent neke gledane emisije, lakše ćete ostvariti prave kontakte. Može vam se dogoditi i da vas kontaktiraju drugi poduzetnici koji traže partnere za svoje EU projekte. Vidljivost čini čuda!

11. Prodaješ bez izravne prodaje

I tako dok imate svoju emisiju na televiziji uvijek vas se netko sjeti… jer bi htio kupiti više proizvoda za svoju kompaniju, odnosno za svoje zaposlenike… jer priča se kako zaposlenici gledaju vašu emisiju… i vi ste im baš cool… ili emisija je super… a vi ste najdraži član žirija… ne morate čak biti niti voditelj da dobijete svoj dio kolača od emitiranja TV emisije.

12. Besplatan PR

Ako radite podcast sa zanimljivim gostima, tada skupa s njima pripremite sadržaj. Čim iznesu nešto novo i korisno u vašem podcastu – mediji se o tome mogu raspisati.

Definirajte društveno koristan cilj vaše emisije i povežite se s institucijama. Gradovi i županije mogu vam ustupiti svoj prostor za PR u medijima. Također i televizije rade PR za svoje emisije. Možete dogovoriti suradnju s nekim od portala da redovito objavljuje vaša videa ili da barem objavi članak o vašem kanalu pa će dio njihovih čitatelja tako naći put do vašeg videa.

Voditelje i urednike emisija često se poziva da budu panelisti na konferencijama ili gosti u drugim TV emisijama. Eto još jednog benefita!

13. Veći doseg

Ne pričajte samo o nečemu nego se snimite dok to radite! Videa imaju ogroman doseg ako su fora i zanimljiva! Tada ćete automatski imati i zanimljivije slike za objavu od onih kad samo sjedite za radnim stolom.

14. Dodjela nagrada

Znam, znam da ne radite emisiju radi nagrade! No, nagradu je uvijek lijepo primiti za uspješno odrađen posao. Svaka dobivena nagrada doprinosi povećanju vidljivosti vašeg branda što će se u konačnici odraziti i na vaše financijske rezultate.

15. Pokloni i ostalo

Ma znam, ne radite ovaj posao niti radi poklona, ali dobiti vrećicu najnovijih kozmetičkih preparata ugledne kuće znači da iste nećete morati kupiti niti za sebe niti ostale ukućane. Najbolje od svega je što dobivate ono najnovije što tek dolazi u prodaju i to uvijek u nekim ekskluzivnim oblicima!

Ovisno o tome kakvu emisiju proizvodite, dobivat ćete proizvode o kojima ćete moći izvještavati, ali ih i doma koristiti bez ikakvih dodatnih troškova za vaš kućni budžet.

Kad sam za vrijeme fakulteta radila u jednom ženskom časopisu, moja glavna urednica je takve proizvode uvijek rado dijelila s nama novinarima. Vjerovali ili ne, najviše sam skupih parfema i krema za lice imala upravo za vrijeme studentskih dana. Hvala ti moja draga Silvija!

Isto vrijedi i za ulaznice i propuste na različite evente. Puno konferencija si ja tada nažalost ne bih mogla priuštiti da ih nisam obilazila u sklopu novinarskog angažmana. Tada sam pokrivala nekoliko rubrika u časopisu, a za meni najdražu – Dobar savjet uvijek sam dobivala inspiraciju obilazeći korisne evente.

Bio je ovo samo dio benefita koje dobijete ako se odlučite investirati u koristan video sadržaj. Ako vam nedostaje znanja iz pojedinog područja, ne sumnjam da je to nešto što ne možete savladati. Vaš biznis računa na vas!

Foto: Pexels

Stavovi kolumnista/ica nisu stavovi uredništva portala Mojnovac.hr

Podijelite ovaj članak
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Slični tekstovi

Štednja građana kod banaka u porastu uz povećan udjel oročenih depozita

Poduzetništvo i politika. Upravljanje u privatnom i javnom sektoru – pogled iz drugačije perspektive poduzetnice Lorene Boljunčić

Kako naći posao? Preko LinkedIna i networkinga! Za 80 % pozicija nema oglasa

Prijava za članice

Pretraga

znn